Prístup k_medicínskym_režimom / prístup Kanady k režimu liekov: Kanadský režim prístupu k liekom (CAMR) je proces zavedený kanadskou vládou, ktorý umožňuje Kanade uzákoniť povinné licencie na vývoz základných liekov do krajín bez kapacity na výrobu ich vlastných. | |
Prístup k_hudbe / prístup k hudbe: Access to Music bol britský nezávislý poskytovateľ školení, ktorý sa špecializoval na priemyselne zameranú populárnu hudbu a tvorivé vzdelávanie. Pôsobilo po celom Anglicku so špecializovanými hudobnými školami v Birminghamu, Brightone, Bristole, Darlingtone, Great Yarmouth, Lincolne, Londýne, Manchestri, Norwichi a Yorku. Jej ústredie bolo v Birminghame. | |
Prístup na_Personálne_Súbory_akcie_1987 / Zoznam aktov parlamentu vo Veľkej Británii: Toto je zoznam odkazov na zoznamy aktov parlamentu Spojeného kráľovstva zoskupené podľa obdobia. Obsahuje tiež informácie o sérii aktov podobného účelu. | |
Prístup k_satelitnej_TV_pre 10 000 afrických dedín / prístup k satelitnej televízii pre 10 000 afrických dedín: Prístup k satelitnej televízii pre 10 000 afrických dedín je projekt spolupráce medzi Čínou a Afrikou, ktorého cieľom je znížiť digitálnu priepasť v afrických vidieckych oblastiach poskytnutím prístupu dedín k digitálnej televízii. K aprílu 2019 boli projekty ukončené v 16 subsaharských krajinách. | |
Prístup k_satelitnej_TV_pre_ten_tousand_africké_obce / prístup k satelitnej televízii pre 10 000 afrických dedín: Prístup k satelitnej televízii pre 10 000 afrických dedín je projekt spolupráce medzi Čínou a Afrikou, ktorého cieľom je znížiť digitálnu priepasť v afrických vidieckych oblastiach poskytnutím prístupu dedín k digitálnej televízii. K aprílu 2019 boli projekty ukončené v 16 subsaharských krajinách. | |
Prístup k_štúdiu_štúdia / HL-42 (kozmická loď): HL-42 bola navrhnutá zmenšená verzia opakovane použiteľného návrhu kozmickej lode s posádkou HL-20, ktorá bola vyvinutá v rokoch 1983 až 1991 v Langley Research Center NASA, ale nikdy nelietala. Rovnako ako HL-20, aj HL-42 by bol vypustený na obežnú dráhu nízkej Zeme namontovanej na vrchole dvojstupňovej spotrebnej rakety. Na konci misie by znovu vstúpila a vkĺzla na pristávaciu dráhu. | |
Prístup k_US_Adoption_Records / Zverejnenie prijatia: Sprístupnenie adopcie sa týka oficiálneho zverejnenia informácií týkajúcich sa zákonného osvojenia dieťaťa. Po väčšinu 20. storočia mali mnohé západné krajiny právne predpisy, ktorých cieľom bolo zabrániť osvojencom a adoptívnym rodinám poznať totožnosť narodených rodičov a naopak. Po poklese sociálnej stigmy okolo adopcie mnoho západných krajín zmenilo zákony, aby umožnilo zverejnenie predtým tajných informácií o narodení, zvyčajne s obmedzeniami. | |
Zákon o prístupe k_ potratom_službám_akt / Zákon o prístupe k interrupčným službám: Zákon o prístupe k interrupčným službám je zákon v kanadskej provincii Britská Kolumbia. Bola zavedená v septembri 1995 a chráni prístup k potratovým službám obmedzením demonštrácií mimo potratových kliník, lekárskych kancelárií a domovov lekárov. Vytvára „prístupovú zónu" okolo zariadenia, v ktorej sú zakázané činnosti ako protestovanie, poradenstvo na chodníku, zastrašovanie alebo fyzické zasahovanie do strany poskytovateľov potratov alebo ich pacientov. Táto vzdialenosť sa líši v závislosti od typu budovy, protesty pred lekárskymi ordináciami sú obmedzené na 10 metrov, do 50 metrov od nemocnice alebo kliniky a 160 metrov od lekára. | |
Zákon o prístupe k_adopcii_záznamov / Zákon o prístupe k záznamom o adopcii: Zákon o prístupe k záznamom o adopcii je zákon v Ontáriu (Kanada) prijatý v roku 2008, ktorý sa týka zverejňovania informácií medzi stranami zapojenými do adopcií. Je pokračovateľom zákona o sprístupnení informácií z roku 2005, ktorého časti boli zrušené v roku 2007 rozhodnutím sudcu Edwarda Belobabu z vrchného súdu v Ontáriu. Návrh zákona prešiel tretím čítaním 14. mája 2008. | |
Prístup k_affordable_housing_in_the_Silicon_Valley / dostupné bývanie v Silicon Valley: Silicon Valley, región ležiaci v južnej časti oblasti San Francisco Bay Area, je jedným z najdrahších regiónov na život v USA a mnohým obyvateľom chýba prístup k dostupnému bývaniu. V roku 2018 bola stredná cena domov v celej oblasti 1,18 milióna dolárov, čo je najvyššia zo 100 najväčších oblastí metra v USA. Rast technologického priemyslu v tejto oblasti, vrátane významných spoločností ako Google, Facebook a Apple, sa často uvádza ako hlavnou príčinou problému. Vyvinuli sa miestne snahy o riešenie cenovo dostupného bývania, ako aj štátne opatrenia reagujúce na otázky bývania v celej Kalifornii. | |
Prístup k_radcovi / Právo na radu: Právo na obhajobu znamená, že obžalovaný má právo na právnu pomoc, a ak si obžalovaný nemôže dovoliť právnika, vyžaduje, aby ho vláda ustanovila alebo aby zaplatila obžalovanému náklady na právne zastúpenie. Právo na obhajobu sa všeobecne považuje za súčasť práva na spravodlivý proces. Historicky však nie všetky krajiny vždy uznávali právo na poradenstvo. Pravica je často súčasťou národných ústav. V tomto zmysle hovorí 153 zo 194 platných ústav. | |
Prístup k_úveru / Prístup k financovaniu: Prístup k financiám je schopnosť jednotlivcov alebo podnikov získať finančné služby vrátane úverov, vkladov, platieb, poistenia a ďalších služieb riadenia rizík. Tí, ktorí nedobrovoľne nemajú žiadny alebo majú iba obmedzený prístup k finančným službám, sa označujú ako nebankové alebo nedostatočne vybavené . | |
Prístup k_elektrine / elektrifikácii: Elektrifikácia je proces napájania elektrickou energiou a v mnohých kontextoch zavedenie takejto energie prechodom z predchádzajúceho zdroja energie. Široký význam tohto pojmu, napríklad v dejinách techniky, hospodárskych dejín a hospodárskeho rozvoja, sa obvykle vzťahuje na región alebo národné hospodárstvo. Všeobecne povedané, elektrifikácia bola vybudovaním systémov výroby a distribúcie elektrickej energie, ktoré sa vyskytli v Británii, Spojených štátoch a ďalších rozvinutých krajinách od polovice 80. rokov 20. storočia do približne roku 1950 a stále prebiehajú vo vidieckych oblastiach. niektorými rozvojovými krajinami. To zahŕňalo prechod vo výrobe od hriadeľa a remeňového pohonu pomocou parných strojov a vodnej energie k elektrickým motorom. | |
Prístup k_environmentálnym_informáciám / Oddelenie globálnej komunikácie OSN: Oddelenie globálnej komunikácie OSN ( DGC ) je útvarom sekretariátu OSN. Jeho úlohou je zvyšovať povedomie verejnosti a podporovať prácu OSN prostredníctvom strategických komunikačných kampaní, médií a vzťahov so skupinami občianskej spoločnosti. | |
Prístup k_financovaniu / Prístup k financiám: Prístup k financiám je schopnosť jednotlivcov alebo podnikov získať finančné služby vrátane úverov, vkladov, platieb, poistenia a ďalších služieb riadenia rizík. Tí, ktorí nedobrovoľne nemajú žiadny alebo majú iba obmedzený prístup k finančným službám, sa označujú ako nebankové alebo nedostatočne vybavené . | |
Prístup k_informáciám držaným_vládou / Zákony o slobode informácií podľa krajiny: Zákony o slobodnom prístupe k informáciám umožňujú širokej verejnosti prístup k údajom uchovávaným národnými vládami a prípadne štátnymi a miestnymi vládami. Vznik právnych predpisov o slobode informácií bol reakciou na zvyšujúcu sa nespokojnosť s tajomstvom okolo vývoja vládnej politiky a rozhodovania. V posledných rokoch sa využíval aj zákon o prístupe k informáciám . Zavádzajú právny postup typu „právo na vedomie", prostredníctvom ktorého je možné predkladať žiadosti o informácie uchovávané vládou, ktoré sa majú prijímať slobodne alebo za minimálne náklady, s výnimkou štandardných výnimiek. Vlády, ktoré sa tiež rôzne označujú ako otvorené záznamy alebo zákony o slnečnom svetle , sú zvyčajne viazané povinnosťou zverejňovať a podporovať otvorenosť. V mnohých krajinách existujú ústavné záruky práva na prístup k informáciám, ktoré sa však zvyčajne nevyužívajú, ak neexistujú osobitné právne predpisy o podpore. Cieľ 16 trvalo udržateľného rozvoja OSN má navyše cieľ zabezpečiť prístup verejnosti k informáciám a ochranu základných slobôd ako prostriedku na zabezpečenie zodpovedných, inkluzívnych a spravodlivých inštitúcií. | |
Prístup k_vládnym informáciám / Zákony o slobode informácií podľa krajiny: Zákony o slobodnom prístupe k informáciám umožňujú širokej verejnosti prístup k údajom uchovávaným národnými vládami a prípadne štátnymi a miestnymi vládami. Vznik právnych predpisov o slobode informácií bol reakciou na zvyšujúcu sa nespokojnosť s tajomstvom okolo vývoja vládnej politiky a rozhodovania. V posledných rokoch sa využíval aj zákon o prístupe k informáciám . Zavádzajú právny postup typu „právo na vedomie", prostredníctvom ktorého je možné predkladať žiadosti o informácie uchovávané vládou, ktoré sa majú prijímať slobodne alebo za minimálne náklady, s výnimkou štandardných výnimiek. Vlády, ktoré sa tiež rôzne označujú ako otvorené záznamy alebo zákony o slnečnom svetle , sú zvyčajne viazané povinnosťou zverejňovať a podporovať otvorenosť. V mnohých krajinách existujú ústavné záruky práva na prístup k informáciám, ktoré sa však zvyčajne nevyužívajú, ak neexistujú osobitné právne predpisy o podpore. Cieľ 16 trvalo udržateľného rozvoja OSN má navyše cieľ zabezpečiť prístup verejnosti k informáciám a ochranu základných slobôd ako prostriedku na zabezpečenie zodpovedných, inkluzívnych a spravodlivých inštitúcií. | |
Prístup k_zdravotnej starostlivosti pre migrantov v Portugalsku / Prístup k zdravotnej starostlivosti pre migrantov v Portugalsku: Zdravotná starostlivosť je v Portugalsku univerzálna. Verejná služba, Národná služba zdravotnej starostlivosti, je prístupná všetkým ľuďom, aj keď majú odlišné fakturačné podmienky. | |
Prístup k_vysokému vzdelaniu / prístup k vysokoškolskému vzdelávaniu: Diplom za prístup k vysokoškolskému vzdelaniu (HE) je britská kvalifikácia, ktorá pripravuje študentov - zvyčajne od 19 rokov - na štúdium na vysokej škole. Diplom je určený pre ľudí, ktorí by chceli študovať na vysokoškolskom štúdiu, ale ktorí opustili školu bez dosiahnutia kvalifikácie úrovne 3, napríklad úrovne A. Po dokončení je prístupový diplom vedený v rovnakom postavení ako úroveň A, čo umožňuje držiteľom študovať na bakalárske, bakalárske a bakalárske tituly, HNC, HND, LLB a ďalšie vysokoškolské tituly. Národný rámec existuje od roku 1989. Agentúra pre zabezpečenie kvality (QAA), regulačný orgán pre prístup k VŠ, je za tento rámec zodpovedný v Anglicku, Walese a Severnom Írsku od jeho založenia v roku 1997. | |
Prístup k informáciám / Sloboda informácií: Sloboda informácií je sloboda osoby alebo ľudí zverejňovať a konzumovať informácie. Prístup k informáciám je schopnosť jednotlivca efektívne vyhľadávať, prijímať a rozširovať informácie. To niekedy zahŕňa „vedecké, pôvodné a tradičné znalosti; sloboda informácií, budovanie otvorených zdrojov vedomostí vrátane otvoreného internetu a otvorených štandardov a otvorený prístup a dostupnosť údajov; ochrana digitálneho dedičstva; rešpektovanie kultúrnej a jazykovej rozmanitosti, napr. ako podpora prístupu k miestnemu obsahu v prístupných jazykoch; kvalitné vzdelávanie pre všetkých vrátane celoživotného a e-vzdelávania; šírenie novej mediálnej a informačnej gramotnosti a zručností a sociálne začlenenie online vrátane riešenia nerovností založených na schopnostiach, vzdelaní, pohlaví, veku, rasa, etnická príslušnosť a prístupnosť pre osoby so zdravotným postihnutím a rozvoj prepojiteľnosti a cenovo dostupných IKT vrátane mobilných, internetových a širokopásmových infraštruktúr ". | |
Zákon o prístupe k informáciám / Zákon o prístupe k informáciám: Zákon o prístupe k informáciám alebo zákon o informáciách je kanadský zákon poskytujúci právo na prístup k informáciám pod kontrolou federálnej vládnej inštitúcie. Od roku 2020 zákon umožňoval „ľuďom, ktorí platia 5 dolárov, požiadať o množstvo federálnych súborov". V odseku 2. ods. 1 zákona („účel") sa uvádza, že vládne informácie by mali byť prístupné verejnosti, avšak s nevyhnutnými výnimkami z práva na prístup, ktoré by mali byť obmedzené a konkrétne, a že rozhodnutia o zverejňovaní vládnych informácií by sa mali preskúmať nezávisle od vlády. V ďalších odsekoch je zodpovednosť za túto kontrolu pridelená komisárovi pre informácie, ktorý je podriadený priamo parlamentu a nie vláde. Zákon však poskytuje splnomocnencovi právomoc iba odporučiť a prinútiť zverejnenie požadovaných informácií, o ktorých sa domnieva, že sa na nich nevzťahuje žiadna výnimka uvedená v zákone . | |
Prístup k_informáciám_v_Bangladéši / Prístup k informáciám v Bangladéši: Prístup k informáciám úradu predsedu vlády bol program vládneho programu Digitálny Bangladéš, ktorý sa špecializuje na zavádzanie inovácií verejných služieb zameraných na občana s cieľom zjednodušiť poskytovanie verejných služieb a zlepšiť život občanov zvýšením transparentnosti, zlepšením riadenia a skrátením času, ťažkostí a náklady na získanie vládnych služieb. | |
Prístup k_informáciám_v_Južnej Afrike / Prístup k informáciám v Južnej Afrike: Poskytovanie prístupu občanom k štátnym informáciám je „jedným z najefektívnejších spôsobov ochrany ústavných hodnôt transparentnosti, otvorenosti, účasti a zodpovednosti". Currie a De Waal naznačujú, že zodpovednosť je nedosiahnuteľná, ak má vláda monopol na informácie, ktoré informujú o jej krokoch a rozhodnutiach. Prístup k informáciám je nielen základom správne fungujúcej participatívnej demokracie, ale tiež zvyšuje dôveru verejnosti vo vládu a zvyšuje jej legitimitu. Podľa Cory Hoexterovej tiež existujú
| |
Prístup k_informáciám_v_Juho_Afričan_law / Prístup k informáciám v Južnej Afrike: Poskytovanie prístupu občanom k štátnym informáciám je „jedným z najefektívnejších spôsobov ochrany ústavných hodnôt transparentnosti, otvorenosti, účasti a zodpovednosti". Currie a De Waal naznačujú, že zodpovednosť je nedosiahnuteľná, ak má vláda monopol na informácie, ktoré informujú o jej krokoch a rozhodnutiach. Prístup k informáciám je nielen základom správne fungujúcej participatívnej demokracie, ale tiež zvyšuje dôveru verejnosti vo vládu a zvyšuje jej legitimitu. Podľa Cory Hoexterovej tiež existujú
| |
Prístup k_inzercii / Prístup k štatistikám: Access to Insight je buddhistická webová stránka Theravada, ktorá poskytuje prístup k mnohým preloženým textom z Tipitaky a súčasným materiálom vydaným Buddhistickou publikačnou spoločnosťou a mnohým učiteľom z Thajskej lesnej tradície. | |
Prístup k_spravodlivosti / Prístup k iniciatívam v oblasti spravodlivosti: Iniciatívy a programy prístupu k spravodlivosti sú navrhnuté tak, aby poskytovali právne služby obyvateľom, ktorí by inak mohli mať ťažkosti so získaním právneho poradenstva a zastúpenia. Bez prístupu k spravodlivosti nie sú ľudia schopní plne uplatniť svoje práva, čeliť diskriminácii alebo vyvodiť zodpovednosť za svoje činy voči rozhodovacím orgánom. | |
Prístup k poznaniu / Hnutie za prístup k znalostiam: Hnutie Prístup k vedomostiam ( A2K ) je voľnou zbierkou skupín občianskej spoločnosti, vlád a jednotlivcov, ktorí sa stretávajú s myšlienkou, že prístup k vedomostiam by mal byť spojený so základnými zásadami spravodlivosti, slobody a hospodárskeho rozvoja. | |
Prístup k_vedomiu_pohyb / Hnutie prístupu k vedomostiam: Hnutie Prístup k vedomostiam ( A2K ) je voľnou zbierkou skupín občianskej spoločnosti, vlád a jednotlivcov, ktorí sa stretávajú s myšlienkou, že prístup k vedomostiam by mal byť spojený so základnými zásadami spravodlivosti, slobody a hospodárskeho rozvoja. | |
Prístup k liekom / prístup k liekom: Prístup k liekom znamená primeranú schopnosť ľudí získať potrebné lieky potrebné na dosiahnutie zdravia. Takýto prístup sa považuje za súčasť práva na zdravie, ktoré podporuje medzinárodné právo od roku 1946. | |
Prístup k_megalitom / megalitickým vstupom: Megalitický vchod je architektonický prvok, ktorý umožňuje prístup k megalitickej hrobke alebo stavbe. Dizajn vchodu musí utesniť prístup ku kultovej stavbe tak, aby bolo možné opäť po dlhom čase získať prístup do interiéru za účelom vykonávania rituálov. Za týmto účelom používatelia severskej megalitickej architektúry, wartbergskej kultúry a horgenskej kultúry, použili niekoľko variantov, ktoré sa nachádzajú aj v iných megalitických oblastiach v identickej alebo mierne pozmenenej podobe. | |
Prístup k_verejným informáciám / Prístup k verejným informáciám v Európe: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií ( FOI ) znamenajú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. Prístup k verejným informáciám vychádza z princípu, že v demokratickom systéme by ľudia mali byť v stave prístupu k širokému spektru informácií, aby sa mohli efektívne zúčastňovať na verejnom živote, ako aj o záležitostiach, ktoré sa ich dotýkajú. | |
Prístup k_public_information_in_Albania / Prístup k verejným informáciám v Albánsku: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) znamenajú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k_public_information_in_Armenia / Prístup k verejným informáciám v Arménsku: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) znamenajú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. Prístup k verejným informáciám vychádza z princípu, že v demokratickom systéme by ľudia mali byť v stave prístupu k širokému spektru informácií, aby sa mohli efektívne zúčastňovať na verejnom živote, ako aj o záležitostiach, ktoré sa ich dotýkajú. | |
Prístup k_public_information_in_Bosnia_and_Herzegovina / Prístup k verejným informáciám v Bosne a Hercegovine: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) znamenajú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k_public_information_in_Bulgaria / Prístup k verejným informáciám v Bulharsku: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) označujú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k_public_information_in_Croatia / Prístup k verejným informáciám v Chorvátsku:
| |
Prístup k_public_information_in_Cyprus / Prístup k verejným informáciám na Cypre: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) označujú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k_public_information_in_Europe / Prístup k verejným informáciám v Európe: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií ( FOI ) znamenajú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. Prístup k verejným informáciám vychádza z princípu, že v demokratickom systéme by ľudia mali byť v stave prístupu k širokému spektru informácií, aby sa mohli efektívne zúčastňovať na verejnom živote, ako aj o záležitostiach, ktoré sa ich dotýkajú. | |
Prístup k_public_information_in_Georgia / Prístup k verejným informáciám v Gruzínsku: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) znamenajú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k verejnej informácii v Grécku / Prístup k verejným informáciám v Grécku: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) označujú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k_public_information_in_Kosovo / Prístup k verejným informáciám v Kosove: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) označujú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k_public_information_in_Moldova / Prístup k verejným informáciám v Moldavsku: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) znamenajú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k_public_information_in_Montenegro / Prístup k verejným informáciám v Čiernej Hore: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) označujú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k_public_information_in_North_Macedonia / Prístup k verejným informáciám v Severnom Macedónsku: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) označujú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k_verejnej informácii_v_Rumunsku / Prístup k verejným informáciám v Rumunsku: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) označujú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k_public_information_in_Serbia / Prístup k verejným informáciám v Srbsku: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) označujú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k_public_information_in_Slovenia / Prístup k verejným informáciám v Slovinsku: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) označujú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k_public_information_in_Turkey / Prístup k verejným informáciám v Turecku: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) označujú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup na_public_information_in_Ukrajina / Prístup k verejným informáciám na Ukrajine: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) označujú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k_public_information_in_the_Republic_of_Macedonia / Prístup k verejným informáciám v Severnom Macedónsku: Prístup k verejným informáciám a sloboda informácií (FOI) označujú právo na prístup k informáciám, ktoré majú verejné orgány, známe tiež ako „právo na informácie". Prístup k verejným informáciám sa považuje za zásadný pre efektívne fungovanie demokratických systémov, pretože zvyšuje zodpovednosť vlád a verejných činiteľov, zvyšuje účasť ľudí a umožňuje ich informovanú účasť na verejnom živote. Základným predpokladom práva na prístup k verejným informáciám je, že informácie, ktoré uchovávajú vládne inštitúcie, sú v zásade verejné a možno ich skryť iba na základe legitímnych dôvodov, ktoré by mali byť podrobne uvedené v zákone. | |
Prístup k_výskumu / Access2Research: Access2Research je kampaň v Spojených štátoch zameraná na reformu vydávania akademických časopisov, ktorú vedú obhajcovia otvoreného prístupu Michael W. Carroll, Heather Joseph, Mike Rossner a John Wilbanks. | |
Prístup k_regiónu% 27s_Core / prístup k jadru regiónu: Prístup k jadru regiónu ( ARC ) bol navrhovaným projektom prímestskej a železničnej dopravy na zvýšenie kapacity osobnej dopravy v tranzite v New Jersey (NJT) medzi križovatkou Secaucus Junction v New Jersey a Manhattanom v New Yorku. Nová infraštruktúra by zahŕňala nové koľajisko, novú koľajisko a tunel pod riekou Hudson. Mala sa postaviť nová stanica susediaca s newyorskou stanicou Penn, pretože jazda ďalších vlakov do súčasnej stanice sa považovala za nerealizovateľnú. Odhadovaný rozpočet projektu bol 8,7 miliárd dolárov. Stavať sa začalo v polovici roku 2009 a projekt mal byť dokončený v roku 2018, avšak v októbri 2010 ho zrušil Chris Christie, guvernér New Jersey, ktorý uviedol možnosť prekročenia nákladov a nedostatok finančných prostriedkov zo strany štátu. Na projekt bolo použitých šesťsto miliónov dolárov. | |
Prístup k_regiónu% 27s_Core-Mass_Transit_Tunnel / prístup k jadru regiónu: Prístup k jadru regiónu ( ARC ) bol navrhovaným projektom prímestskej a železničnej dopravy na zvýšenie kapacity osobnej dopravy v tranzite v New Jersey (NJT) medzi križovatkou Secaucus Junction v New Jersey a Manhattanom v New Yorku. Nová infraštruktúra by zahŕňala nové koľajisko, novú koľajisko a tunel pod riekou Hudson. Mala sa postaviť nová stanica susediaca s newyorskou stanicou Penn, pretože jazda ďalších vlakov do súčasnej stanice sa považovala za nerealizovateľnú. Odhadovaný rozpočet projektu bol 8,7 miliárd dolárov. Stavať sa začalo v polovici roku 2009 a projekt mal byť dokončený v roku 2018, avšak v októbri 2010 ho zrušil Chris Christie, guvernér New Jersey, ktorý uviedol možnosť prekročenia nákladov a nedostatok finančných prostriedkov zo strany štátu. Na projekt bolo použitých šesťsto miliónov dolárov. | |
Prístup k_regionu% 27s_Core_ (ARC) / prístup k jadru regiónu: Prístup k jadru regiónu ( ARC ) bol navrhovaným projektom prímestskej a železničnej dopravy na zvýšenie kapacity osobnej dopravy v tranzite v New Jersey (NJT) medzi križovatkou Secaucus Junction v New Jersey a Manhattanom v New Yorku. Nová infraštruktúra by zahŕňala nové koľajisko, novú koľajisko a tunel pod riekou Hudson. Mala sa postaviť nová stanica susediaca s newyorskou stanicou Penn, pretože jazda ďalších vlakov do súčasnej stanice sa považovala za nerealizovateľnú. Odhadovaný rozpočet projektu bol 8,7 miliárd dolárov. Stavať sa začalo v polovici roku 2009 a projekt mal byť dokončený v roku 2018, avšak v októbri 2010 ho zrušil Chris Christie, guvernér New Jersey, ktorý uviedol možnosť prekročenia nákladov a nedostatok finančných prostriedkov zo strany štátu. Na projekt bolo použitých šesťsto miliónov dolárov. | |
Prístup k_regiónom_Core / prístup k jadru regiónu: Prístup k jadru regiónu ( ARC ) bol navrhovaným projektom prímestskej a železničnej dopravy na zvýšenie kapacity osobnej dopravy v tranzite v New Jersey (NJT) medzi križovatkou Secaucus Junction v New Jersey a Manhattanom v New Yorku. Nová infraštruktúra by zahŕňala nové koľajisko, novú koľajisko a tunel pod riekou Hudson. Mala sa postaviť nová stanica susediaca s newyorskou stanicou Penn, pretože jazda ďalších vlakov do súčasnej stanice sa považovala za nerealizovateľnú. Odhadovaný rozpočet projektu bol 8,7 miliárd dolárov. Stavať sa začalo v polovici roku 2009 a projekt mal byť dokončený v roku 2018, avšak v októbri 2010 ho zrušil Chris Christie, guvernér New Jersey, ktorý uviedol možnosť prekročenia nákladov a nedostatok finančných prostriedkov zo strany štátu. Na projekt bolo použitých šesťsto miliónov dolárov. | |
Prístup k_regiónu% E2% 80% 99s_Core / prístup k jadru regiónu: Prístup k jadru regiónu ( ARC ) bol navrhovaným projektom prímestskej a železničnej dopravy na zvýšenie kapacity osobnej dopravy v tranzite v New Jersey (NJT) medzi križovatkou Secaucus Junction v New Jersey a Manhattanom v New Yorku. Nová infraštruktúra by zahŕňala nové koľajisko, novú koľajisko a tunel pod riekou Hudson. Mala sa postaviť nová stanica susediaca s newyorskou stanicou Penn, pretože jazda ďalších vlakov do súčasnej stanice sa považovala za nerealizovateľnú. Odhadovaný rozpočet projektu bol 8,7 miliárd dolárov. Stavať sa začalo v polovici roku 2009 a projekt mal byť dokončený v roku 2018, avšak v októbri 2010 ho zrušil Chris Christie, guvernér New Jersey, ktorý uviedol možnosť prekročenia nákladov a nedostatok finančných prostriedkov zo strany štátu. Na projekt bolo použitých šesťsto miliónov dolárov. | |
Prístup na more / pobrežie: Pobrežie , tiež známe ako pobrežie alebo pobrežie , je definované ako oblasť, kde sa pevnina stretáva s morom alebo oceánom, alebo ako hranica, ktorá tvorí hranicu medzi pevninou a oceánom alebo jazerom. Zem má okolo 620 000 kilometrov pobrežia. Pretože pobrežie sa neustále mení, nie je možné určiť presný obvod pobrežia; táto výzva na meranie sa nazýva paradox pobrežia. Termín pobrežná zóna sa používa na označenie regiónu, v ktorom dochádza k interakciám morských a suchozemských procesov. Výrazy pobrežie a pobrežie sa často používajú na označenie geografickej polohy alebo regiónu ležiaceho na pobreží | |
Prístupový token / Prístupový token: 620 | |
Access tucson / Access Tucson: Access Tucson bola verejne prístupná stanica umiestnená v Tucsone v Arizone a prevádzkovaná spoločnosťou TUCSON COMMUNITY CABLE CORPORATION. Stanicu zahájil v roku 1984 zakladateľ a prezident Sam Behrend. Stanica sa pôvodne nachádzala na 124 E. Broadway a bola zameraná na rôzne šou z miestnych záležitostí, politiky a náboženských otázok. Jeho financovanie pochádzalo z kombinácie podpory verejnej, vzdelávacej a vládnej televízie (PEG) od miestneho poskytovateľa káblovej televízie, poplatkov za triedy a členstva, darov a zbierok. | |
Typ prístupu / Ada (programovací jazyk): Ada je štruktúrovaný, staticky napísaný, imperatívny a objektovo orientovaný programovací jazyk na vysokej úrovni, rozšírený o jazyk Pascal a ďalšie jazyky. Má zabudovanú jazykovú podporu pre dizajn podľa zmluvy (DbC), mimoriadne silné písanie, explicitnú súbežnosť, úlohy, synchrónne odovzdávanie správ, chránené objekty a nedeterminizmus. Ada zlepšuje bezpečnosť a udržiavateľnosť kódu pomocou kompilátora na vyhľadanie chýb v prospech runtime chýb. Ada je medzinárodná technická norma, ktorú spoločne definujú Medzinárodná organizácia pre normalizáciu (ISO) a Medzinárodná elektrotechnická komisia (IEC). Od roku 2020 je normou nazývanou Ada 2012 neformálne ISO / IEC 8652: 2012. | |
Typy prístupu / Ada (programovací jazyk): Ada je štruktúrovaný, staticky napísaný, imperatívny a objektovo orientovaný programovací jazyk na vysokej úrovni, rozšírený o jazyk Pascal a ďalšie jazyky. Má zabudovanú jazykovú podporu pre dizajn podľa zmluvy (DbC), mimoriadne silné písanie, explicitnú súbežnosť, úlohy, synchrónne odovzdávanie správ, chránené objekty a nedeterminizmus. Ada zlepšuje bezpečnosť a udržiavateľnosť kódu pomocou kompilátora na vyhľadanie chýb v prospech runtime chýb. Ada je medzinárodná technická norma, ktorú spoločne definujú Medzinárodná organizácia pre normalizáciu (ISO) a Medzinárodná elektrotechnická komisia (IEC). Od roku 2020 je normou nazývanou Ada 2012 neformálne ISO / IEC 8652: 2012. | |
Prístup k vektorovej cache / Linux so zvýšeným zabezpečením: Security-Enhanced Linux ( SELinux ) je modul zabezpečenia jadra systému Linux, ktorý poskytuje mechanizmus na podporu bezpečnostných politík riadenia prístupu vrátane povinných kontrol prístupu (MAC). | |
Porušenie prístupu / porucha segmentácie: Vo výpočtoch je chybou segmentácie alebo narušením prístupu porucha alebo poruchový stav vyvolaný hardvérom s ochranou pamäte, ktorý informuje operačný systém (OS), že sa softvér pokúsil získať prístup do obmedzenej oblasti pamäte. Na štandardných počítačoch x86 ide o formu poruchy všeobecnej ochrany. Ako odpoveď na to jadro OS zvyčajne vykoná nejaké nápravné opatrenie, ktoré obvykle chybu prenesie na proces, ktorý ju urazil, tým, že procesu pošle signál. Procesy môžu v niektorých prípadoch nainštalovať vlastný obslužný program signálu, ktorý im umožní zotaviť sa sám, inak sa však použije predvolený obslužný program signálu OS, čo obvykle spôsobí abnormálne ukončenie procesu a niekedy výpis jadra. | |
Prístup bez_výluky / Prístupnosť bez vylúčenia: Prístupnosť bez vylúčenia je politická strana v Kostarike so zvláštnym zameraním na boj za práva osôb so zdravotným postihnutím. PASE vo všeobecnosti zastáva sociálne konzervatívne postoje, stavia sa proti právam LGBT, oplodneniu in vitro a odluke od cirkvi od štátu. | |
Prístup bez_vylúčenia / Prístup bez vylúčenia: Prístupnosť bez vylúčenia je politická strana v Kostarike so zvláštnym zameraním na boj za práva osôb so zdravotným postihnutím. PASE vo všeobecnosti zastáva sociálne konzervatívne postoje, stavia sa proti právam LGBT, oplodneniu in vitro a odluke od cirkvi od štátu. | |
Prístupová zóna / Právna ochrana prístupu k potratom: Vlády niekedy prijímajú opatrenia určené na zabezpečenie právnej ochrany prístupu k potratom . Cieľom takýchto právnych predpisov je často strážiť zariadenia, ktoré poskytujú umelé prerušenie tehotenstva pred prekážkami, vandalizmom, klamstvom a inými činmi, alebo chrániť pacientov a zamestnancov týchto zariadení pred hrozbami a obťažovaním. | |
Prístup% C2% A9 / Prístupové autorské práva: Access © alebo Access Copyright je prevádzkový názov spoločnosti Canada Business Corporations Act, ktorej oficiálny registračný názov je Canadian Copyright Licensing Agency . Jedná sa o neziskový kolektív autorských práv, ktorý zhromažďuje príjmy od licencovaných kanadských firiem, vlády, škôl, knižníc a iných používateľov autorských práv za fotokopírovanie tlačených diel a distribuuje tieto prostriedky držiteľom práv k týmto dielam, ako sú vydavatelia a autori z Kanada a po celom svete. | |
Prístup% E2% 93% 92 / Prístup k autorským právam: Access © alebo Access Copyright je prevádzkový názov spoločnosti Canada Business Corporations Act, ktorej oficiálny registračný názov je Canadian Copyright Licensing Agency . Jedná sa o neziskový kolektív autorských práv, ktorý zhromažďuje príjmy od licencovaných kanadských firiem, vlády, škôl, knižníc a iných používateľov autorských práv za fotokopírovanie tlačených diel a distribuuje tieto prostriedky držiteľom práv k týmto dielam, ako sú vydavatelia a autori z Kanada a po celom svete. | |
Prístupnosť / Prístupnosť: Prístupnosť v tomto zmysle sa týka návrhu produktov, zariadení, služieb alebo prostredí tak, aby ich mohli používať ľudia so zdravotným postihnutím. Pojem prístupný dizajn a prax prístupného vývoja zaisťuje „priamy prístup" aj „nepriamy prístup", čo znamená kompatibilitu s pomocnou technológiou osoby. | |
Accessaphone / Accessaphone: accessaphone , ktorý bol prvýkrát predstavený v roku 2005, je softvér s podporou CTI, ktorý poskytuje lepší užívateľský prístup k pracovným stolom a soft telefónom pomocou klávesnice, myši a / alebo hlasových príkazov. Aplikácia je špeciálne užitočná pre používateľov s rôznymi schopnosťami videnia a mobility. | |
Prístup / Prístup: Prístup môže odkazovať na: | |
AccessiBe / AccessiBe: accessiBe je izraelská technologická spoločnosť, ktorá ponúka softvér pre prístup na web pre ľudí so zdravotným postihnutím. Spoločnosť získala v dvoch kolách financovania 12,5 milióna dolárov, | |
Prístupnosť / Prístupnosť: Prístupnosť v tomto zmysle sa týka návrhu produktov, zariadení, služieb alebo prostredí tak, aby ich mohli používať ľudia so zdravotným postihnutím. Pojem prístupný dizajn a prax prístupného vývoja zaisťuje „priamy prístup" aj „nepriamy prístup", čo znamená kompatibilitu s pomocnou technológiou osoby. | |
Prístupnosť (doprava) / Prístupnosť (doprava): V dopravnom plánovaní sa dostupnosť vzťahuje na mieru ľahkosti dosiahnutia cieľov alebo aktivít distribuovaných v priestore, napr. Po meste alebo krajine. Prístupnosť sa všeobecne spája s miestom pôvodu. Miesto s „vysokou prístupnosťou" je miestom, z ktorého je možné dosiahnuť veľa cieľov, alebo do ktorých sa dá dosiahnuť relatívne ľahko. „Nízka dostupnosť" znamená, že je možné dosiahnuť relatívne málo cieľov za dané množstvo času / úsilia / nákladov alebo že dosiahnutie cieľov je z tohto miesta náročnejšie alebo nákladnejšie. | |
Aplikácie na uľahčenie prístupu / Aplikácie na zjednodušenie ovládania: Aplikácie na zjednodušenie ovládania sú mobilné aplikácie, ktoré zvyšujú dostupnosť zariadenia pre jednotlivcov so zdravotným postihnutím. Aplikácie na zjednodušenie ovládania sú aplikácie, ktoré zvyšujú dostupnosť zariadenia alebo technológie pre jednotlivcov so zdravotným postihnutím. Aplikácie, tiež známe ako aplikačný softvér, sú programy určené pre koncových používateľov, aby boli schopní vykonávať konkrétne úlohy. Existuje mnoho rôznych typov aplikácií, medzi ktoré patrí napríklad textový procesor, webový prehliadač, prehrávač médií, konzolová hra, editor fotografií, účtovnícka aplikácia a letecký simulátor. Prístupnosť vo všeobecnosti znamená, že sa dizajn výrobkov a prostredie prispôsobuje osobám so zdravotným postihnutím. Medzi aplikácie uľahčujúce prístup môže tiež patriť sprístupnenie aktuálnej verzie softvéru alebo hardvéru pridaním funkcií. Hlavným cieľom aplikácií prístupnosti je odstránenie akýchkoľvek prekážok brániacich technologickému tovaru a službám a sprístupnenie aplikácie pre ktorúkoľvek skupinu spoločnosti. Základným príkladom je, že osoba so zhoršeným zrakom je schopná získať prístup k technológiám pomocou softvéru na rozpoznávanie hlasu a prevodu textu na reč. Aplikácie dostupnosti úzko súvisia s asistenčnými technológiami. | |
Zariadenia na zjednodušenie ovládania_Výrobcovia_Asociácia / schodisková dráha: Schodiskový výťah je mechanické zariadenie na zdvíhanie ľudí, zvyčajne zdravotne postihnutých, hore a dole po schodoch. Pre dostatočne široké schody je na nášľapné schody namontovaná koľajnica. K koľajnici je pripevnená stolička alebo zdvíhacia plošina. Osoba sa dostane na stoličku alebo plošinu a po schodoch ju zdvihne hore alebo dole po schodoch, ktoré sa pohybujú pozdĺž koľajnice. | |
Hierarchia prístupnosti / relatívna doložka: Relatívna veta je vedľajšia veta, ktorá obsahuje prvok, ktorého interpretáciu poskytuje výraz, od ktorého je vedľajšia veta gramaticky závislá. Výraz, od ktorého je podraďovacia veta gramaticky závislá, sa nazýva predchodca a medzi relativizovaným prvkom v súvzťažnej vete a predchodcom, od ktorého závisí, je anaforický vzťah. | |
Inšpektor prístupnosti / VoiceOver: VoiceOver je čítačka obrazovky zabudovaná do operačných systémov macOS, iOS, tvOS, watchOS a iPod spoločnosti Apple Inc. Použitím VoiceOveru môže používateľ získať prístup k svojmu zariadeniu Macintosh alebo iOS na základe hovoreného popisu a v prípade počítačov Mac pomocou klávesnice. Táto funkcia je navrhnutá na zvýšenie dostupnosti pre nevidiacich a slabozrakých používateľov, ako aj pre používateľov s dyslexiou. | |
Sada prístupnosti / Sada prístupnosti: Accessibility Toolkit ( ATK ) je softvérová knižnica s otvoreným zdrojovým kódom, ktorá je súčasťou projektu GNOME a poskytuje aplikačné programové rozhrania (API) na implementáciu podpory prístupnosti v softvéri. | |
Overovač prístupnosti / Nástroje pre vývojárov Apple: Apple Developer Tools je sada softvérových nástrojov od spoločnosti Apple, ktorá pomáha pri vytváraní dynamických softvérových titulov pre platformy macOS a iOS. Nástroje pre vývojárov boli predtým zahrnuté v inštalačných médiách systému macOS, teraz sú však výhradne distribuované cez internet. Od verzie macOS 10.12 je Xcode k dispozícii na bezplatné stiahnutie z Mac App Store. | |
Aplikácie na zjednodušenie ovládania / Aplikácie na zjednodušenie ovládania: Aplikácie na zjednodušenie ovládania sú mobilné aplikácie, ktoré zvyšujú dostupnosť zariadenia pre jednotlivcov so zdravotným postihnutím. Aplikácie na zjednodušenie ovládania sú aplikácie, ktoré zvyšujú dostupnosť zariadenia alebo technológie pre jednotlivcov so zdravotným postihnutím. Aplikácie, tiež známe ako aplikačný softvér, sú programy určené pre koncových používateľov, aby boli schopní vykonávať konkrétne úlohy. Existuje mnoho rôznych typov aplikácií, medzi ktoré patrí napríklad textový procesor, webový prehliadač, prehrávač médií, konzolová hra, editor fotografií, účtovnícka aplikácia a letecký simulátor. Prístupnosť vo všeobecnosti znamená, že sa dizajn výrobkov a prostredie prispôsobuje osobám so zdravotným postihnutím. Medzi aplikácie uľahčujúce prístup môže tiež patriť sprístupnenie aktuálnej verzie softvéru alebo hardvéru pridaním funkcií. Hlavným cieľom aplikácií prístupnosti je odstránenie akýchkoľvek prekážok brániacich technologickému tovaru a službám a sprístupnenie aplikácie pre ktorúkoľvek skupinu spoločnosti. Základným príkladom je, že osoba so zhoršeným zrakom je schopná získať prístup k technológiám pomocou softvéru na rozpoznávanie hlasu a prevodu textu na reč. Aplikácie dostupnosti úzko súvisia s asistenčnými technológiami. | |
Prístupnosť pre_Manitobans_Act / Zákon o prístupnosti pre Manitobans: Zákon o prístupnosti pre Manitobans vytvoril vláda mesta Manitoba a je účinný od 5. decembra 2013. Účelom tejto legislatívy je predchádzať a odstraňovať bariéry, ktoré ovplyvňujú osoby so zdravotným postihnutím. Bude sa implementovať zavedením piatich štandardov: zákaznícky servis, informácie a komunikácia, doprava, zamestnanosť a zastavané prostredie. | |
Zákon o prístupnosti pre_Ontarians_S_Disabilities_Act / Zákon o prístupnosti pre Ontarians with Disabilities, 2005: Zákon o prístupnosti pre oltárov so zdravotným postihnutím z roku 2005 ( AODA ) je zákon prijatý v roku 2005 zákonodarným zhromaždením v Ontáriu v Kanade. Jeho účelom je do roku 2025 zlepšiť štandardy prístupnosti pre Ontárianov s fyzickým a mentálnym postihnutím pre všetky verejné zariadenia. | |
Prístupnosť pre_Ontarians_with_Disabilities_Act, _2005 / Zákon o prístupnosti pre Ontarians so zdravotným postihnutím, 2005: Zákon o prístupnosti pre oltárov so zdravotným postihnutím z roku 2005 ( AODA ) je zákon prijatý v roku 2005 zákonodarným zhromaždením v Ontáriu v Kanade. Jeho účelom je do roku 2025 zlepšiť štandardy prístupnosti pre Ontárianov s fyzickým a mentálnym postihnutím pre všetky verejné zariadenia. | |
Hierarchia prístupnosti / relatívna doložka: Relatívna veta je vedľajšia veta, ktorá obsahuje prvok, ktorého interpretáciu poskytuje výraz, od ktorého je vedľajšia veta gramaticky závislá. Výraz, od ktorého je podraďovacia veta gramaticky závislá, sa nazýva predchodca a medzi relativizovaným prvkom v súvzťažnej vete a predchodcom, od ktorého závisí, je anaforický vzťah. | |
Softvér na zjednodušenie ovládania v kanceláriach / softvéroch na zvýšenie produktivity: Softvér produktivity je aplikačný softvér používaný na získavanie informácií. Jeho názvy vznikli zo skutočnosti, že zvyšuje produktivitu, najmä jednotlivých kancelárskych pracovníkov, od písacích strojov až po znalostných pracovníkov, hoci jej rozsah je v súčasnosti širší. Kancelárske balíčky, ktoré v 80. rokoch priniesli na pracovnú plochu textové, tabuľkové a relačné databázové programy, sú hlavným príkladom softvérového produktu na zvýšenie produktivity. Priniesli revolúciu v kancelárii vďaka rozsahu zvýšenia produktivity, ktorý priniesli v porovnaní s kancelárskym prostredím písacích strojov, zakladania papiera a ručne písaných zoznamov a účtovných kníh z 80. rokov. V Spojených štátoch amerických vyžaduje asi 78% povolaní so „strednými zručnosťami" softvér na zvýšenie produktivity. V 2010-tych rokoch sa softvér na zvýšenie produktivity stal ešte konzumnejším, ako tomu bolo v minulosti, pretože výpočtová technika sa čoraz viac integrovala do každodenného osobného života. | |
Prístupnosť v softvéri_OpenDocument / OpenDocument: Toto je prehľad softvérovej podpory pre formát OpenDocument, otvorený formát súboru dokumentu na ukladanie a výmenu editovateľných kancelárskych dokumentov. | |
Prístupnosť v_Novom_Novom_York_City_Subway / Prístupnosť od Mestského úradu pre dopravu: Fyzická dostupnosť siete verejnej dopravy Metropolitného úradu pre dopravu (MTA), ktorá slúži metropolitnej oblasti New York, je neúplná. Aj keď sú všetky autobusy prístupné pre invalidné vozíky v súlade s americkým zákonom o zdravotnom postihnutí z roku 1990 (ADA), veľká časť železničného systému MTA bola postavená predtým, ako ADA vyžadovala prístup pre invalidné vozíky. Patria sem systémy rýchlej prepravy MTA, metro v New Yorku a železnica na ostrove Staten Island a služby prímestskej železnice, Long Island Rail Road (LIRR) a Metro-North Railroad. Väčšina staníc teda nebola navrhnutá tak, aby bola prístupná pre ľudí so zdravotným postihnutím. | |
Prístupnosť_Metro-sever / Prístupnosť Metropolitného úradu pre dopravu: Fyzická dostupnosť siete verejnej dopravy Metropolitného úradu pre dopravu (MTA), ktorá slúži metropolitnej oblasti New York, je neúplná. Aj keď sú všetky autobusy prístupné pre invalidné vozíky v súlade s americkým zákonom o zdravotnom postihnutí z roku 1990 (ADA), veľká časť železničného systému MTA bola postavená predtým, ako ADA vyžadovala prístup pre invalidné vozíky. Patria sem systémy rýchlej prepravy MTA, metro v New Yorku a železnica na ostrove Staten Island a služby prímestskej železnice, Long Island Rail Road (LIRR) a Metro-North Railroad. Väčšina staníc teda nebola navrhnutá tak, aby bola prístupná pre ľudí so zdravotným postihnutím. | |
Prístupnosť_Metro_North / Prístupnosť Metropolitného úradu pre dopravu: Fyzická dostupnosť siete verejnej dopravy Metropolitného úradu pre dopravu (MTA), ktorá slúži metropolitnej oblasti New York, je neúplná. Aj keď sú všetky autobusy prístupné pre invalidné vozíky v súlade s americkým zákonom o zdravotnom postihnutí z roku 1990 (ADA), veľká časť železničného systému MTA bola postavená predtým, ako ADA vyžadovala prístup pre invalidné vozíky. Patria sem systémy rýchlej prepravy MTA, metro v New Yorku a železnica na ostrove Staten Island a služby prímestskej železnice, Long Island Rail Road (LIRR) a Metro-North Railroad. Väčšina staníc teda nebola navrhnutá tak, aby bola prístupná pre ľudí so zdravotným postihnutím. | |
Prístupnosť_United_States_state_law / Prístupnosť zákonov USA: V Spojených štátoch sa niektoré vlády štátov a vydavatelia legálnych práv domáhajú autorských práv k verejným zákonom alebo k určitým publikáciám verejného práva. Dlhodobo sa zistilo, že vládne nariadenia nepodliehajú ochrane autorských práv v USA, ale ochrana autorských práv pri výbere a usporiadaní zverejneného zákona môže byť naďalej možná, prinajmenšom v niektorých jurisdikciách. Primárnym stimulom pre vlády štátov je schopnosť účtovať poplatky za kópie zákonov alebo právnych anotácií. Toto je zoznam prekážok, ktoré bránia prístupnosti, autorským právam alebo iným spôsobom, v právnych kódexoch štátov USA. | |
Prístupnosť_informácií držaných vládou / Zákony o slobode informácií podľa krajiny: Zákony o slobodnom prístupe k informáciám umožňujú širokej verejnosti prístup k údajom uchovávaným národnými vládami a prípadne štátnymi a miestnymi vládami. Vznik právnych predpisov o slobode informácií bol reakciou na zvyšujúcu sa nespokojnosť s tajomstvom okolo vývoja vládnej politiky a rozhodovania. V posledných rokoch sa využíval aj zákon o prístupe k informáciám . Zavádzajú právny postup typu „právo na vedomie", prostredníctvom ktorého je možné predkladať žiadosti o informácie uchovávané vládou, ktoré sa majú prijímať slobodne alebo za minimálne náklady, s výnimkou štandardných výnimiek. Vlády, ktoré sa tiež rôzne označujú ako otvorené záznamy alebo zákony o slnečnom svetle , sú zvyčajne viazané povinnosťou zverejňovať a podporovať otvorenosť. V mnohých krajinách existujú ústavné záruky práva na prístup k informáciám, ktoré sa však zvyčajne nevyužívajú, ak neexistujú osobitné právne predpisy o podpore. Cieľ 16 trvalo udržateľného rozvoja OSN má navyše cieľ zabezpečiť prístup verejnosti k informáciám a ochranu základných slobôd ako prostriedku na zabezpečenie zodpovedných, inkluzívnych a spravodlivých inštitúcií. | |
Prístupnosť_LIRR / Prístupnosť dopravného úradu: Fyzická dostupnosť siete verejnej dopravy Metropolitného úradu pre dopravu (MTA), ktorá slúži metropolitnej oblasti New York, je neúplná. Aj keď sú všetky autobusy prístupné pre invalidné vozíky v súlade s americkým zákonom o zdravotnom postihnutí z roku 1990 (ADA), veľká časť železničného systému MTA bola postavená predtým, ako ADA vyžadovala prístup pre invalidné vozíky. Patria sem systémy rýchlej prepravy MTA, metro v New Yorku a železnica na ostrove Staten Island a služby prímestskej železnice, Long Island Rail Road (LIRR) a Metro-North Railroad. Väčšina staníc teda nebola navrhnutá tak, aby bola prístupná pre ľudí so zdravotným postihnutím. | |
Prístupnosť_dlhej_Island_Rail_Road / prístupnosť Metropolitného úradu pre dopravu: Fyzická dostupnosť siete verejnej dopravy Metropolitného úradu pre dopravu (MTA), ktorá slúži metropolitnej oblasti New York, je neúplná. Aj keď sú všetky autobusy prístupné pre invalidné vozíky v súlade s americkým zákonom o zdravotnom postihnutí z roku 1990 (ADA), veľká časť železničného systému MTA bola postavená predtým, ako ADA vyžadovala prístup pre invalidné vozíky. Patria sem systémy rýchlej prepravy MTA, metro v New Yorku a železnica na ostrove Staten Island a služby prímestskej železnice, Long Island Rail Road (LIRR) a Metro-North Railroad. Väčšina staníc teda nebola navrhnutá tak, aby bola prístupná pre ľudí so zdravotným postihnutím. | |
Prístupnosť_dlhej_Islandskej_cesty / prístupnosť Metropolitného úradu pre dopravu: Fyzická dostupnosť siete verejnej dopravy Metropolitného úradu pre dopravu (MTA), ktorá slúži metropolitnej oblasti New York, je neúplná. Aj keď sú všetky autobusy prístupné pre invalidné vozíky v súlade s americkým zákonom o zdravotnom postihnutí z roku 1990 (ADA), veľká časť železničného systému MTA bola postavená predtým, ako ADA vyžadovala prístup pre invalidné vozíky. Patria sem systémy rýchlej prepravy MTA, metro v New Yorku a železnica na ostrove Staten Island a služby prímestskej železnice, Long Island Rail Road (LIRR) a Metro-North Railroad. Väčšina staníc teda nebola navrhnutá tak, aby bola prístupná pre ľudí so zdravotným postihnutím. | |
Prístupnosť_MTA / Prístupnosť Dopravného úradu mesta: Fyzická dostupnosť siete verejnej dopravy Metropolitného úradu pre dopravu (MTA), ktorá slúži metropolitnej oblasti New York, je neúplná. Aj keď sú všetky autobusy prístupné pre invalidné vozíky v súlade s americkým zákonom o zdravotnom postihnutí z roku 1990 (ADA), veľká časť železničného systému MTA bola postavená predtým, ako ADA vyžadovala prístup pre invalidné vozíky. Patria sem systémy rýchlej prepravy MTA, metro v New Yorku a železnica na ostrove Staten Island a služby prímestskej železnice, Long Island Rail Road (LIRR) a Metro-North Railroad. Väčšina staníc teda nebola navrhnutá tak, aby bola prístupná pre ľudí so zdravotným postihnutím. | |
Prístupnosť_metra-severnej_cesty / dostupnosť Metropolitného úradu pre dopravu: Fyzická dostupnosť siete verejnej dopravy Metropolitného úradu pre dopravu (MTA), ktorá slúži metropolitnej oblasti New York, je neúplná. Aj keď sú všetky autobusy prístupné pre invalidné vozíky v súlade s americkým zákonom o zdravotnom postihnutí z roku 1990 (ADA), veľká časť železničného systému MTA bola postavená predtým, ako ADA vyžadovala prístup pre invalidné vozíky. Patria sem systémy rýchlej prepravy MTA, metro v New Yorku a železnica na ostrove Staten Island a služby prímestskej železnice, Long Island Rail Road (LIRR) a Metro-North Railroad. Väčšina staníc teda nebola navrhnutá tak, aby bola prístupná pre ľudí so zdravotným postihnutím. | |
Prístupnosť_Metro_North_Railroad / Prístupnosť Metropolitného úradu pre dopravu: Fyzická dostupnosť siete verejnej dopravy Metropolitného úradu pre dopravu (MTA), ktorá slúži metropolitnej oblasti New York, je neúplná. Aj keď sú všetky autobusy prístupné pre invalidné vozíky v súlade s americkým zákonom o zdravotnom postihnutí z roku 1990 (ADA), veľká časť železničného systému MTA bola postavená predtým, ako ADA vyžadovala prístup pre invalidné vozíky. Patria sem systémy rýchlej prepravy MTA, metro v New Yorku a železnica na ostrove Staten Island a služby prímestskej železnice, Long Island Rail Road (LIRR) a Metro-North Railroad. Väčšina staníc teda nebola navrhnutá tak, aby bola prístupná pre ľudí so zdravotným postihnutím. | |
Prístupnosť_Metropolitnej_dopravy_autority / Prístupnosť Metropolitného úradu pre dopravu: Fyzická dostupnosť siete verejnej dopravy Metropolitného úradu pre dopravu (MTA), ktorá slúži metropolitnej oblasti New York, je neúplná. Aj keď sú všetky autobusy prístupné pre invalidné vozíky v súlade s americkým zákonom o zdravotnom postihnutí z roku 1990 (ADA), veľká časť železničného systému MTA bola postavená predtým, ako ADA vyžadovala prístup pre invalidné vozíky. Patria sem systémy rýchlej prepravy MTA, metro v New Yorku a železnica na ostrove Staten Island a služby prímestskej železnice, Long Island Rail Road (LIRR) a Metro-North Railroad. Väčšina staníc teda nebola navrhnutá tak, aby bola prístupná pre ľudí so zdravotným postihnutím. | |
Prístupnosť_na_novu_York_City_subway / Prístupnosť Metropolitného úradu pre dopravu: Fyzická dostupnosť siete verejnej dopravy Metropolitného úradu pre dopravu (MTA), ktorá slúži metropolitnej oblasti New York, je neúplná. Aj keď sú všetky autobusy prístupné pre invalidné vozíky v súlade s americkým zákonom o zdravotnom postihnutí z roku 1990 (ADA), veľká časť železničného systému MTA bola postavená predtým, ako ADA vyžadovala prístup pre invalidné vozíky. Patria sem systémy rýchlej prepravy MTA, metro v New Yorku a železnica na ostrove Staten Island a služby prímestskej železnice, Long Island Rail Road (LIRR) a Metro-North Railroad. Väčšina staníc teda nebola navrhnutá tak, aby bola prístupná pre ľudí so zdravotným postihnutím. | |
Prístupnosť_Staten_Island_Railway / prístupnosť Metropolitného úradu pre dopravu: Fyzická dostupnosť siete verejnej dopravy Metropolitného úradu pre dopravu (MTA), ktorá slúži metropolitnej oblasti New York, je neúplná. Aj keď sú všetky autobusy prístupné pre invalidné vozíky v súlade s americkým zákonom o zdravotnom postihnutí z roku 1990 (ADA), veľká časť železničného systému MTA bola postavená predtým, ako ADA vyžadovala prístup pre invalidné vozíky. Patria sem systémy rýchlej prepravy MTA, metro v New Yorku a železnica na ostrove Staten Island a služby prímestskej železnice, Long Island Rail Road (LIRR) a Metro-North Railroad. Väčšina staníc teda nebola navrhnutá tak, aby bola prístupná pre ľudí so zdravotným postihnutím. | |
Vzťah prístupnosti / vzťah prístupnosti: Vzťah prístupnosti je vzťah, ktorý hrá kľúčovú úlohu pri priraďovaní pravdivých hodnôt vetám v relačnej sémantike pre modálnu logiku. V relačnej sémantike je hodnota pravdy modálneho vzorca v možnom svete môže závisieť od toho, čo je pravda v inom možnom svete , ale iba ak je to prístupový vzťah sa týka do . Napríklad ak drží v nejakom svete také, že vzorec bude pravda o . Fakt je rozhodujúce. Ak nesúvisel do potom by bolo nepravdivé v pokiaľ koná sa aj na inom svete také, že . | |
Prístupnosť bez_výluky / Prístupnosť bez vylúčenia: Prístupnosť bez vylúčenia je politická strana v Kostarike so zvláštnym zameraním na boj za práva osôb so zdravotným postihnutím. PASE vo všeobecnosti zastáva sociálne konzervatívne postoje, stavia sa proti právam LGBT, oplodneniu in vitro a odluke od cirkvi od štátu. | |
Prístupnosť / Prístupnosť: Prístupnosť v tomto zmysle sa týka návrhu produktov, zariadení, služieb alebo prostredí tak, aby ich mohli používať ľudia so zdravotným postihnutím. Pojem prístupný dizajn a prax prístupného vývoja zaisťuje „priamy prístup" aj „nepriamy prístup", čo znamená kompatibilitu s pomocnou technológiou osoby. | |
Počítače / Prístupnosť počítača: Prístupnosť počítača označuje prístupnosť počítačového systému pre všetkých ľudí bez ohľadu na typ postihnutia alebo závažnosť poškodenia. Termín prístupnosť sa najčastejšie používa v súvislosti so špecializovaným hardvérom alebo softvérom alebo ich kombináciou, ktorá je navrhnutá tak, aby umožňovala používanie počítača osobou so zdravotným postihnutím alebo postihnutím. Prístupnosť počítača má často priame pozitívne účinky na ľudí so zdravotným postihnutím. | |
Accessible Art_Fair / Accessible Art Fair: Veľtrh Accessible Art Fair ( ACAF ) je veľtrh súčasného umenia, ktorý sa pôvodne začal v Belgicku v roku 2007. Veľtrh sa koná každoročne a trvá štyri dni a predstavuje viac ako 50 umelcov vrátane miestnych a medzinárodných maliarov, fotografov, sochárov a návrhárov. Umelci sú starostlivo vyberaní z poroty profesionálov v odbore. | |
Accessible Boating_Association / Accessible Boating Association: Združenie Accessible Boating Association je vodná spoločnosť a registrované charitatívne číslo 295034 v anglickom Hampshire. | |
Accessible Canada_Act / Accessible Canada Act: Zákon o prístupnej Kanade (ACA) nadväzuje na kanadský zákon o ľudských právach a zameriava sa na zákaz diskriminácie na základe zdravotného postihnutia. Carla Qualtrough predstavila Bill C-81 na posledné čítanie 21. júna 2019, kde získala Royal Assent. Toto je zákon o prístupe v celej Kanade, ktorý sa vzťahuje na federálny verejný sektor, Crown Corporations a všetky federálne regulované organizácie. Je to prvá vnútroštátna kanadská legislatíva o prístupnosti, ktorá ovplyvňuje všetky vládne oddelenia a federálne regulované agentúry. Federálne regulované organizácie zahŕňajú tieto odvetvia:
| |
Prístupné výpočty / prístup k počítaču: Prístupnosť počítača označuje prístupnosť počítačového systému pre všetkých ľudí bez ohľadu na typ postihnutia alebo závažnosť poškodenia. Termín prístupnosť sa najčastejšie používa v súvislosti so špecializovaným hardvérom alebo softvérom alebo ich kombináciou, ktorá je navrhnutá tak, aby umožňovala používanie počítača osobou so zdravotným postihnutím alebo postihnutím. Prístupnosť počítača má často priame pozitívne účinky na ľudí so zdravotným postihnutím. | |
Dostupná súčasná hudba / Dostupná súčasná hudba: Access Contemporary Music je súbor súčasnej hudby v Chicagu. Okrem živého koncertu hudby od žijúcich skladateľov iniciovali niekoľko inovatívnych webových projektov, ktoré pomáhajú šíriť súčasnú hudbu čo najrôznejšiemu publiku. | |
Accessible Home_Health_Care / Accessible Home Health Care: Accessible Home Health Care je poskytovateľ „osobnej zdravotnej starostlivosti" špecializujúci sa na lekárske a nezdravotnícke služby pre všetky vekové skupiny od novorodencov až po seniorov. Spoločnosť má ústredie v Coral Springs na Floride. V súčasnosti má viac ako 85 samostatných jednotiek, ktoré vlastnia a prevádzkujú samostatne. | |
Prístupné obrázky / Prístupný obrázok: Prístupný obraz je obraz, ktorý sa sprístupňuje zrakovo postihnutým dotykom, zväčšením, čuchom a zvukom. | |
Kampaň Accessible India / Accessible India: Kampaň Accessible India alebo Sugamya Bharat Abhiyan je program, ktorý sa má spustiť a slúžiť rôznorodej komunite v krajine. Program je dodávaný s indexom na meranie návrhu budov vhodných pre telesne postihnutých a politík ľudských zdrojov. Vlajkový program zahájil predseda vlády 3. decembra 2015, Medzinárodný deň ľudí so zdravotným postihnutím. Iniciatíva je tiež v súlade s článkom 9 dohody, ktorej signatárom je India od roku 2007. Tento systém tiež spadá pod zákon o osobách so zdravotným postihnutím z roku 1995 v oddieloch 44, 45, 46 o rovnakých príležitostiach a ochrane práv, ktorý poskytuje nediskrimináciu. v doprave pre osoby so zdravotným postihnutím. | |
Kampaň Accessible India_Campaign / Kampaň Accessible India: Kampaň Accessible India alebo Sugamya Bharat Abhiyan je program, ktorý sa má spustiť a slúžiť rôznorodej komunite v krajine. Program je dodávaný s indexom na meranie návrhu budov vhodných pre telesne postihnutých a politík ľudských zdrojov. Vlajkový program zahájil predseda vlády 3. decembra 2015, Medzinárodný deň ľudí so zdravotným postihnutím. Iniciatíva je tiež v súlade s článkom 9 dohody, ktorej signatárom je India od roku 2007. Tento systém tiež spadá pod zákon o osobách so zdravotným postihnutím z roku 1995 v oddieloch 44, 45, 46 o rovnakých príležitostiach a ochrane práv, ktorý poskytuje nediskrimináciu. v doprave pre osoby so zdravotným postihnutím. | |
Accessible Media / Accessible Media Inc .: AMI je nezisková mediálna spoločnosť, ktorá baví, informuje a zmocňuje Kanaďanov, ktorí sú nevidiaci alebo slabozrakí. Spoločnosť prevádzkuje tri vysielacie služby: AMI-tv a AMI-audio v angličtine a AMI-télé vo francúzštine. Víziou spoločnosti AMI je ustanoviť a podporiť hlas pre Kanaďanov so zdravotným postihnutím, ktorý bude zastupovať ich záujmy, záujmy a hodnoty prostredníctvom prístupných médií, reflexie a zobrazovania. | |
Accessible Media_Inc./Accessible Media Inc .: AMI je nezisková mediálna spoločnosť, ktorá baví, informuje a zmocňuje Kanaďanov, ktorí sú nevidiaci alebo slabozrakí. Spoločnosť prevádzkuje tri vysielacie služby: AMI-tv a AMI-audio v angličtine a AMI-télé vo francúzštine. Víziou spoločnosti AMI je ustanoviť a podporiť hlas pre Kanaďanov so zdravotným postihnutím, ktorý bude zastupovať ich záujmy, záujmy a hodnoty prostredníctvom prístupných médií, reflexie a zobrazovania. | |
Prístupné Rich_Internet_Application / WAI-ARIA: Iniciatíva za prístupnosť webu - Prístupné bohaté internetové aplikácie ( WAI-ARIA ) je technická špecifikácia publikovaná konzorciom World Wide Web Consortium (W3C), ktorá špecifikuje, ako zvýšiť dostupnosť webových stránok, najmä dynamického obsahu a komponentov používateľského rozhrania vyvinutých s Ajax, HTML, JavaScript a súvisiace technológie. | |
Prístupné vyhľadávanie / zoznam produktov Google: Nasleduje zoznam produktov a služieb poskytovaných spoločnosťou Google. | |
Accessible Surface_Area / Accessible surface area: Prístupný povrch (ASA) alebo povrch prístupný pre rozpúšťadlo (SASA) je povrch biomolekuly, ktorý je prístupný pre rozpúšťadlo. Meranie ASA je zvyčajne opísané v jednotkách štvorcových Ångstromov. ASA bola prvýkrát opísaná Lee & Richards v roku 1971 a niekedy sa nazýva Lee-Richardsov molekulárny povrch . ASA sa zvyčajne počíta pomocou algoritmu „guľôčky s guľôčkami", ktorý vyvinuli Shrake & Rupley v roku 1973. Tento algoritmus využíva na „sondovanie" povrchu molekuly guľu s určitým polomerom. | |
Dostupný cestovný ruch / Dostupný cestovný ruch: Dostupný cestovný ruch je nepretržitou snahou o zabezpečenie dostupnosti turistických cieľov, produktov a služieb pre všetkých ľudí bez ohľadu na ich fyzické alebo intelektuálne obmedzenia, zdravotné postihnutia alebo vek. Zahŕňa turistické a verejné miesta v súkromnom aj súkromnom vlastníctve. Cieľom prístupného cestovného ruchu je vytvoriť inkluzívnosť pre všetkých vrátane tých, ktorí cestujú s deťmi, ľudí so zdravotným postihnutím i seniorov. To umožňuje osobám s požiadavkami na prístup, aby mohli fungovať ako nezávislé produkty používajúce princíp univerzálneho dizajnu, rôzne služby a rôzne prostredia. | |
Prístupná vaňa / Prístupná vaňa: Prístupné vane sú vane, ktoré môžu používať osoby so zníženou pohyblivosťou alebo zdravotne postihnuté osoby. Vaňa môže byť pre niektorých ľudí prístupná pridaním madiel alebo držadiel alebo pomocou výťahov, ktoré znižujú a zvyšujú kúpača vo vode. Ostatné vane boli špeciálne navrhnuté pre ľahký prístup. Môžu to byť otvorené vane, vane so zabudovanými prenosovými lavicami alebo v poslednej dobe vane so zvýšenými posteľami a posuvnými dverami, ktoré umožňujú sedenie v sedačke. |
Saturday, April 3, 2021
Access to_Medicines_Regime/Canada's Access to Medicines Regime
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Adolfow/Adolfów, Łódź Voivodeship
Adolfow / Adolfów, Lodžské vojvodstvo: Adolfów je dedina v správnom obvode Gmina Zgierz v Zgierzskej župe v Lodžskom vojvodstve v stre...
-
Acad% C3% A9mie Tchit% C3% A9_FC / Académie Tchité FC: Académie Tchité Football Club alebo jednoducho Académie Tchité je futbalový (f...
-
Adamo, Mozambik / Adamo, Mozambik: Adamo je dedina v okrese Ancuabe v provincii Cabo Delgado na severovýchode Mozambiku. Adamo, Nicola...
-
Abu Janlu / Abu Janlu: Abu Janlu je dedina v vidieckom okrese Ijrud-e Pain, okres Halab, okres Ijrud v provincii Zanjan v Iráne. Pri s...
No comments:
Post a Comment