Administratívne rozdelenie_územia_vojenského_veliteľa_v_srbsku / vláda národnej záchrany: Vláda národnej spásy , označovaná tiež ako Nedićova vláda a Nedićov režim , bola po komisárskej vláde ustanovenej na nemecky okupovanom území Srbska počas druhej svetovej vojny druhou srbskou kolaboratívnou bábkovou vládou. Vymenoval ho nemecký vojenský veliteľ v Srbsku a pôsobil od 29. augusta 1941 do októbra 1944. Na rozdiel od nezávislého štátu Chorvátsko nebol režimu v okupovanom Srbsku nikdy priznaný štatút medzinárodného práva a nebolo mu formálne diplomatické uznanie. moci Osi. | |
Administratívne rozdelenie_Turkov_a_Caicos_Islandov / okresy Turks a Caicos: Ostrovy Turks a Caicos sú rozdelené do piatich správnych obvodov a na ostrov Grand Turk; štyri z nich vedú okresní komisári a okres Providenciales vedie stály tajomník kancelárie predsedu vlády v Providenciales. Ostrov Grand Turk priamo spravuje vláda TCI. | |
Správne rozdelenie_tejovskej_správy / Správne rozdelenie republiky Tuva: Správno -územnú štruktúru republiky Tuva v rokoch 2008 - 2011 upravoval zákon č. 627 VKh-2 prijatý 19. marca 2008. Podľa zákona odrážajú útvary správneho členenia mestské členenie republiky a zahŕňajú mestské časti, mestské okruhy, mestské sídla a vidiecke sídla. | |
Administratívne rozdelenie_U.S./Politické rozdelenie Spojených štátov: Politické rozdelenia USA sú rôzne uznávané riadiace subjekty, ktoré spolu tvoria USA - štáty, Kolumbijský okres, územia a indiánske rezervácie. | |
Administratívne rozdelenie_Udmurt_Republic / Administratívne rozdelenie Udmurtskej republiky: | |
Administratívne rozdelenie_Ukrajinskej_SSR / Administratívne rozdelenie Ukrajinskej sovietskej socialistickej republiky: Počas svojej existencie v rokoch 1919 až 1991 pozostávala Ukrajinská sovietska socialistická republika z mnohých administratívnych rozdelení . Subnárodné divízie v Ukrajinskej SSR, ktoré sú súčasťou vysoko centralizovaného Sovietskeho zväzu, boli podriadené vyšším výkonným orgánom a odvodzovali od nich svoju moc. V priebehu histórie Ukrajinskej SSR boli v republike založené ďalšie národné pododbory, vrátane guberniyas a okrugs, až nakoniec boli reorganizované do súčasnej štruktúry ako oblasts. V čase nezávislosti Ukrajinskej SSR od Sovietskeho zväzu sa krajina skladala z 25 oblastí (provincií) a dvoch miest s osobitným štatútom, hlavného mesta Kyjeva a Sevastopolu. | |
Administratívne rozdelenie_Ukrajinskej_Sovietskej_socialistickej republiky / Administratívne rozdelenie Ukrajinskej sovietskej socialistickej republiky: Počas svojej existencie v rokoch 1919 až 1991 pozostávala Ukrajinská sovietska socialistická republika z mnohých administratívnych rozdelení . Subnárodné divízie v Ukrajinskej SSR, ktoré sú súčasťou vysoko centralizovaného Sovietskeho zväzu, boli podriadené vyšším výkonným orgánom a odvodzovali od nich svoju moc. V priebehu histórie Ukrajinskej SSR boli v republike založené ďalšie národné pododbory, vrátane guberniyas a okrugs, až nakoniec boli reorganizované do súčasnej štruktúry ako oblasts. V čase nezávislosti Ukrajinskej SSR od Sovietskeho zväzu sa krajina skladala z 25 oblastí (provincií) a dvoch miest s osobitným štatútom, hlavného mesta Kyjeva a Sevastopolu. | |
Administratívne rozdelenie_Spojených_Arabov_Emirates / Spojené arabské emiráty: Spojené arabské emiráty , niekedy jednoducho nazývané Emiráty , je krajina v západnej Ázii ležiaca na východnom konci Arabského polostrova. Susedí s Ománom a Saudskou Arábiou a má námorné hranice v Perzskom zálive s Katarom a Iránom. | |
Administratívne členenie_Spojeného kráľovstva / Administratívna geografia Spojeného kráľovstva: Administratívna geografia Spojeného kráľovstva je zložitá, viacvrstvová a nejednotná. Spojené kráľovstvo, zvrchovaný štát na severozápade kontinentálnej Európy, sa skladá z Anglicka, Severného Írska, Škótska a Walesu. Pre miestne samosprávy vo Veľkej Británii majú Anglicko, Severné Írsko, Škótsko a Wales svoj vlastný systém administratívneho a geografického vymedzenia. Z tohto dôvodu neexistuje „žiadna spoločná vrstva administratívnych jednotiek zahŕňajúcich Spojené kráľovstvo". | |
Administratívne rozdelenie_jednotených_národ / členských štátov Organizácie Spojených národov: Členské štáty OSN sú 193 zvrchovanými štátmi, ktoré sú členmi OSN (OSN) a majú rovnaké zastúpenie vo Valnom zhromaždení OSN. OSN je najväčšou medzivládnou organizáciou na svete. | |
Administratívne rozdelenie_spojených štátov / Politické rozdelenie Spojených štátov: Politické rozdelenia USA sú rôzne uznávané riadiace subjekty, ktoré spolu tvoria USA - štáty, Kolumbijský okres, územia a indiánske rezervácie. | |
Administratívne rozdelenie_Spojených_Štátov_Malých_Outlying_Island / Menšie odľahlé ostrovy USA: Menšie odľahlé ostrovy USA sú štatistické označenia definované kódom ISO 3166-1 Medzinárodnej organizácie pre normalizáciu. Vstupný kód je ISO 3166-2: UM. Menšie odľahlé ostrovy a skupiny ostrovov pozostávajú z ôsmich ostrovných oblastí USA v Tichom oceáne a jednej v Karibskom mori. | |
Administratívne rozdelenie_Spojených_Štátov_Paninska_Islandy / Obvody a podoblasti Panenských ostrovov Spojených štátov: Americké Panenské ostrovy sú administratívne rozdelené do dvoch okresov, ktoré sú rozdelené do 20 podoblastí. Tie sa ďalej delia na štvrtiny a majetky. | |
Administratívne rozdelenie_yuánskeho impéria / Administratívne rozdelenie dynastie Yuan: Yuan dynastia bola obrovská ríša založená mongolským vodcom Kublajchanom v Číne. Počas svojej existencie bolo jeho územie rozdelené na centrálny región (腹 裏) riadený ústredným sekretariátom a miesta pod kontrolou rôznych provincií (行省) alebo pobočkových sekretariátov (行 中書省), ako aj región pod predsedníctvom. budhistických a tibetských záležitostí. Okrem toho mali jüanskí cisári nominálnu nadvládu nad západnými mongolskými khanátmi, ale v skutočnosti žiaden z nich nebol kvôli rozdeleniu mongolskej ríše pod nadvládou jüanskej dynastie. | |
Administratívne rozdelenie_juovej_dynastie / Administratívne rozdelenie dynastie Yuan: Yuan dynastia bola obrovská ríša založená mongolským vodcom Kublajchanom v Číne. Počas svojej existencie bolo jeho územie rozdelené na centrálny región (腹 裏) riadený ústredným sekretariátom a miesta pod kontrolou rôznych provincií (行省) alebo pobočkových sekretariátov (行 中書省), ako aj región pod predsedníctvom. budhistických a tibetských záležitostí. Okrem toho mali jüanskí cisári nominálnu nadvládu nad západnými mongolskými khanátmi, ale v skutočnosti žiaden z nich nebol kvôli rozdeleniu mongolskej ríše pod nadvládou jüanskej dynastie. | |
Správne rozdelenie_altaskej republiky / Správne rozdelenie Altajskej republiky: Správne, územné a obecné členenie Altajskej republiky sa riadi zákonom č. 12-15 Altajskej republiky prijatým štátnym zhromaždením El Kurultai 2. júna 1999 s následnými zmenami a doplneniami. Zákon ustanovil nasledujúcu klasifikáciu:
| |
Administratívne rozdelenie_demokratickej_republiky_konjugátu / Podoblasti Konžskej demokratickej republiky: Tretia republika Konžská demokratická republika je unitárny štát s päťstupňovou hierarchiou typov administratívneho členenia. V novej hierarchii existuje deväť rôznych typov členenia krajín, pričom neexistujú žiadne nové typy, ale boli zrušené dva z predchádzajúcej. | |
Administratívne rozdelenie_federatívnych_štátov_mikronézie / Administratívne rozdelenie Mikronézskych federatívnych štátov: Mikronézske federatívne štáty sú federáciou rozdelenou do štyroch štátov, ktoré sa ďalej členia na rôzne mestá a obce. | |
Administratívne rozdelenie_ nemeckej_demokratickej_republiky / Administratívne rozdelenie východného Nemecka: Administratívne rozdelenie Nemeckej demokratickej republiky sa v priebehu histórie krajiny skladalo z dvoch rôznych foriem. NDR si najskôr zachovala tradičné nemecké rozdelenie na spolkové krajiny zvané Länder , ale v roku 1952 ich nahradili okresy zvané Bezirke . Bezprostredne pred zjednotením Nemecka v roku 1990 boli spolkové krajiny obnovené, ale účinne sa obnovili až po ukončení zjednotenia. | |
Administratívne rozdelenie_jewish_autonomous_oblast / Administratívne rozdelenie Židovskej autonómnej oblasti: | |
Administrative division_of_the_kingdom_of_hungary / Zoznam správnych rozdelení Maďarského kráľovstva: Nasledujúce zoznamy zobrazujú správne rozdelenie pozemkov patriacich k uhorskej korune (1000 - 1920) vo vybraných časových bodoch. Mená sú uvedené v hlavnom úradnom jazyku používanom v kráľovstve v daných časoch. | |
Administratívne rozdelenie_komi_republiky / Administratívne rozdelenie republiky Komi: | |
Administratívne rozdelenie_maledív / Administratívne rozdelenie Maldív: Administratívne členenie Maldív sa vzťahuje na rôzne vládne jednotky, ktoré poskytujú služby miestnej samosprávy na Maldivách. Podľa zákona o decentralizácii z roku 2010 by administratívne rozdelenie Maldív pozostávalo z atolov, ostrovov a miest; každý spravuje ich vlastná miestna rada podľa základných podmienok domácej vlády. Geograficky sú Maldivy tvorené množstvom prírodných atolov a niekoľkými ostrovmi a izolovanými útesmi, ktoré vytvárajú vzor zo severu na juh. Administratívne je na Maldivách v súčasnosti 189 ostrovov, 17 atolov a 4 mestá. | |
Administratívne rozdelenie_ Holandska / provincie Holandsko: Existuje dvanásť holandských provincií predstavujúcich administratívnu vrstvu medzi národnou vládou a miestnymi samosprávami, ktoré sú zodpovedné za záležitosti subnárodného alebo regionálneho významu. | |
Administratívne rozdelenie_oslo_accordov / oblasti západného brehu Jordánu v rámci dohody z Osla II: Dohoda z Osla II rozdelila Izraelmi okupovaný Západný breh Jordánu na tri administratívne divízie: Oblasti A, B a C. Rozdielnym oblastiam bol pridelený rozdielny štatút podľa ich riadenia až do konečného súhlasu so štatútom: Oblasť A je výlučne spravovaná palestínskym národným parlamentom. Úrad; Oblasť B spravuje Palestínska samospráva aj Izrael; a oblasť C, ktorá obsahuje izraelské osady, spravuje Izrael. Oblasti A a B boli vybrané takým spôsobom, aby obsahovali iba Palestínčanov, a to tak, že v čase podpísania dohody boli nakreslené čiary okolo centier palestínskeho obyvateľstva. všetky oblasti obklopujúce oblasti A a B boli definované ako oblasť C. | |
Administratívne rozdelenie_ Filipín / Administratívne rozdelenie Filipín: Filipíny sú rozdelené na štyri úrovne správneho členenia, pričom nižšie tri sú definované v kódexe miestnej samosprávy z roku 1991 ako jednotky miestnej samosprávy (LGU). Sú to od najvyššej po najnižšiu:
| |
Administratívne rozdelenie_republiky_chiny / Administratívne rozdelenie Taiwanu: Taiwan, oficiálne známy ako Čínska republika (ROC), je rozdelený na viacvrstvové zákonné členenie. Z dôvodu zložitého politického postavenia Taiwanu existuje značný rozdiel v systéme de iure stanovenom v pôvodnej ústave a v skutočnosti používanom systéme dnes. | |
Administratívne rozdelenie_republiky_karelia / Administratívne rozdelenie Karelskej republiky: | |
Administratívne rozdelenie_sakha_republiky / Administratívne rozdelenie republiky Sacha: | |
Administratívne rozdelenie_% C3% 85land_Islandy / samosprávy Åland: 16 obcí Alandských ostrovov je rozdelených do troch subregiónov: Mariehamn, vidiek a súostrovie. | |
Administratívne rozdelenie_tom_oblastu / Administratívne rozdelenie Tomskej oblasti: | |
Administratívne rozdelenie_tula_oblast / Administratívne rozdelenie Tulskej oblasti: | |
Administratívne rozdelenie_tuva / Administratívne rozdelenie republiky Tuva: Správno -územnú štruktúru republiky Tuva v rokoch 2008 - 2011 upravoval zákon č. 627 VKh-2 prijatý 19. marca 2008. Podľa zákona odrážajú útvary správneho členenia mestské členenie republiky a zahŕňajú mestské časti, mestské okruhy, mestské sídla a vidiecke sídla. | |
Administratívne rozdelenie_verzie_oblastu / Administratívne rozdelenie Tverskej oblasti: Administratívne je Tverská oblasť rozdelená na dve osady mestského typu pod vedením federálnej vlády, päť miest a obcí oblastného významu a tridsaťšesť okresov. | |
Administratívne rozdelenie_tyumen_oblast / Administratívne rozdelenie Ťumeňskej oblasti: | |
Administrative divitions_of_udmurtia / Administrative divitions of the Udmurt Republic: | |
Administratívne rozdelenie Ukrajiny / Administratívne rozdelenie Ukrajiny: Ukrajina má niekoľko úrovní správneho členenia. Prvá úroveň pododdelenia pozostáva z 27 regiónov:
| |
Administratívne rozdelenie_lyjanovsk_oblast / Administratívne rozdelenie Uljanovskej oblasti: | |
Administratívne rozdelenie_vladimir_oblast / Administratívne rozdelenie Vladimirskej oblasti: | |
Administratívne rozdelenie_volgograd_oblast / Administratívne rozdelenie Volgogradskej oblasti: | |
Administratívne rozdelenie_vologda_oblast / Administratívne rozdelenie Vologdskej oblasti: Administratívne je Vologdská oblasť rozdelená na štyri mestá a oblasti oblastného významu a dvadsaťšesť okresov. | |
Administratívne rozdelenie_voronezh_oblast / Administratívne rozdelenie Voronežskej oblasti: | |
Administratívne rozdelenie_yaroslavl_oblast / Administratívne rozdelenie Jaroslavskej oblasti: | |
Administratívne rozdelenie Juhoslávie / Administratívne rozdelenie Juhoslávie: Juhoslávia mala rôzne administratívne členenia v rôznych časových obdobiach. | |
Administratívne rozdelenie_zabaykalsky_krai / Administratívne rozdelenie Zabajkalského kraja: | |
Administratívne rozdelenie_ %_% C3% 85land / Obce Åland: 16 obcí Alandských ostrovov je rozdelených do troch subregiónov: Mariehamn, vidiek a súostrovie. | |
Administrative divisons_of_somalia / Administrative divisons of Somalia: Somálsko je oficiálne rozdelené do trinástich správnych oblastí a piatich nárokovaných, ale nekontrolovaných regiónov v Somalilande. Tie sa následne delia na sedemdesiatdva okresov a osemnásť nárokovaných, ale nekontrolovaných okresov v Somalilande. | |
Administratívne dokumenty / Verejné záznamy: Verejné záznamy sú dokumenty alebo informácie, ktoré sa nepovažujú za dôverné a všeobecne sa týkajú konania vlády. | |
Administratívna doména / Administratívna doména: Administratívna doména je poskytovateľ služieb, ktorý je držiteľom bezpečnostného úložiska a umožňuje ľahko autentifikovať a autorizovať klientov pomocou prihlasovacích údajov. To platí najmä pre bezpečnosť počítačovej siete. | |
Administratívny dong / Dong (administratívne rozdelenie): Dong alebo susedstvo je administratívna jednotka na úrovni obcí a miest, ktoré nie sú rozdelené na oddelenia v celej Kórei. Jednotka sa často prekladá ako susedstvo a používala sa v administratívnych členeniach Severnej a Južnej Kórey. | |
Správne subjekty / Správne členenie: Správne členenie , správna jednotka , členenie podľa krajín , správny región , subnárodný subjekt , členenie na prvej úrovni , ako aj veľa podobných výrazov, sú druhové názvy geografických oblastí, na ktoré sa konkrétny, nezávislý zvrchovaný štát (krajina) delí. Takáto jednotka má zvyčajne správny orgán s právomocou prijímať správne alebo politické rozhodnutia pre svoju oblasť. | |
Správny subjekt / správne členenie: Správne členenie , správna jednotka , členenie podľa krajín , správny región , subnárodný subjekt , členenie na prvej úrovni , ako aj veľa podobných výrazov, sú druhové názvy geografických oblastí, na ktoré sa konkrétny, nezávislý zvrchovaný štát (krajina) delí. Takáto jednotka má zvyčajne správny orgán s právomocou prijímať správne alebo politické rozhodnutia pre svoju oblasť. | |
Administratívna chyba / Administratívna chyba: Výsledkom nesprávnej správy alebo vykonania prieskumu sú administratívne chyby . Takéto chyby môžu byť spôsobené nepozornosťou, zmätkom, zanedbaním, vynechaním alebo iným omylom. | |
Administratívne vyčerpanie / Vyčerpanie opravných prostriedkov: Doktrína vyčerpania opravných prostriedkov bráni účastníkovi sporu domáhať sa opravného prostriedku na novom súde alebo jurisdikcii, kým nebudú vyčerpané všetky nároky alebo opravné prostriedky v pôvodnom. Doktrína bola pôvodne vytvorená judikatúrou založenou na princípoch múdrosti. | |
Administrative geography_of_Bangladesh / Administrative geography of Bangladesh: Bangladéš je rozdelený do 8 divízií ( Bibhag ) a 64 okresov, aj keď vo verejnej politike majú iba obmedzenú úlohu. Z hľadiska miestnej správy je krajina rozdelená na Upazila (sub-okresy), samosprávy ( Pourashova ), mestské korporácie a rady odborov . Nasledujúci diagram popisuje päť úrovní vlády v Bangladéši. | |
Administrative geography_of_England / Subdivisions of England: Pododdelenie Anglicka predstavuje hierarchiu správneho členenia a neautomatických obradných oblastí. | |
Administratívna geografia_trinidadu_a_objektu / Regióny a obce Trinidad a Tobago: | |
Administrative geography_of_the_United_Kingdom / Administrative geography of the United Kingdom: Administratívna geografia Spojeného kráľovstva je zložitá, viacvrstvová a nejednotná. Spojené kráľovstvo, zvrchovaný štát na severozápade kontinentálnej Európy, sa skladá z Anglicka, Severného Írska, Škótska a Walesu. Pre miestne samosprávy vo Veľkej Británii majú Anglicko, Severné Írsko, Škótsko a Wales svoj vlastný systém administratívneho a geografického vymedzenia. Z tohto dôvodu neexistuje „žiadna spoločná vrstva administratívnych jednotiek zahŕňajúcich Spojené kráľovstvo". | |
Administratívna geografia_spoločnosti_Jednorázové_Kráľovstvo_ Veľkej Británie a Severného Írska / Administratívna geografia Spojeného kráľovstva: Administratívna geografia Spojeného kráľovstva je zložitá, viacvrstvová a nejednotná. Spojené kráľovstvo, zvrchovaný štát na severozápade kontinentálnej Európy, sa skladá z Anglicka, Severného Írska, Škótska a Walesu. Pre miestne samosprávy vo Veľkej Británii majú Anglicko, Severné Írsko, Škótsko a Wales svoj vlastný systém administratívneho a geografického vymedzenia. Z tohto dôvodu neexistuje „žiadna spoločná vrstva administratívnych jednotiek zahŕňajúcich Spojené kráľovstvo". | |
Administrative geography_of_the_Untied_Kingdom / Administrative geography of the United Kingdom: Administratívna geografia Spojeného kráľovstva je zložitá, viacvrstvová a nejednotná. Spojené kráľovstvo, zvrchovaný štát na severozápade kontinentálnej Európy, sa skladá z Anglicka, Severného Írska, Škótska a Walesu. Pre miestne samosprávy vo Veľkej Británii majú Anglicko, Severné Írsko, Škótsko a Wales svoj vlastný systém administratívneho a geografického vymedzenia. Z tohto dôvodu neexistuje „žiadna spoločná vrstva administratívnych jednotiek zahŕňajúcich Spojené kráľovstvo". | |
Administrative geography_of_the_united_kingdom / Administrative geography of the United Kingdom: Administratívna geografia Spojeného kráľovstva je zložitá, viacvrstvová a nejednotná. Spojené kráľovstvo, zvrchovaný štát na severozápade kontinentálnej Európy, sa skladá z Anglicka, Severného Írska, Škótska a Walesu. Pre miestne samosprávy vo Veľkej Británii majú Anglicko, Severné Írsko, Škótsko a Wales svoj vlastný systém administratívneho a geografického vymedzenia. Z tohto dôvodu neexistuje „žiadna spoločná vrstva administratívnych jednotiek zahŕňajúcich Spojené kráľovstvo". | |
Administratívne usmernenie / Administratívne usmernenie: Administratívne pokyny sú nezáväzné rady poskytované správnymi agentúrami verejnosti, ktoré sa týkajú spôsobu najlepšieho dodržiavania konkrétneho zákona alebo nariadenia. Môže sa na ne odkazovať aj ako „rada" alebo „odporúčanie". Usmernenie sa často používa na vysvetlenie cieľa alebo interpretácie vágneho alebo nešpecifického zákona alebo požiadavky. | |
Administratívna príručka / Správa: Správa sa môže týkať: | |
Správne ústredie / Verejná správa: Verejná správa je implementácia vládnej politiky a tiež akademická disciplína, ktorá študuje túto implementáciu a pripravuje štátnych zamestnancov na prácu vo verejnej službe. Ako „oblasť vyšetrovania s rôznorodým rozsahom", ktorej základným cieľom je „pokrok v riadení a politikách, aby mohla fungovať vláda". Niektoré z rôznych definícií ponúkaných pre tento výraz sú: „riadenie verejných programov"; „premena politiky na skutočnosť, ktorú občania vidia každý deň"; a „štúdia rozhodovania vlády, analýza samotných politík, rôzne vstupy, ktoré ich vytvorili, a vstupy potrebné na vytvorenie alternatívnych politík." Slovo verejná správa je spojenie dvoch slov - verejná a správna. V každej sfére spoločenského, hospodárskeho a politického života existuje administratíva, čo znamená, že pre správne fungovanie organizácie alebo inštitúcie musí byť správne riadená alebo riadená az tohto konceptu vychádza myšlienka administratívy. | |
Administratívni predstavitelia_australského_antarktického územia / Administratívni predstavitelia austrálskeho antarktického územia: Zoznam správnych vedúcich austrálskeho antarktického územia | |
Administrative heads_of_Jervis_Bay / Zoznam administratívnych šéfov Jervis Bay: Zoznam vedúcich administratívnych pracovníkov v Jervis Bay v Austrálii | |
Administrative heads_of_Macquarie_Island / Zoznam správnych hláv ostrova Macquarie: Toto je zoznam administratívnych vedúcich ostrova Macquarie Island . | |
Administrative heads_of_Norfolk_Island / Zoznam administratívnych pracovníkov ostrova Norfolk: Správca ostrova Norfolk vystupuje ako zástupca spoločnosti The Crown aj vlády Austrálie a pri plnení ďalších povinností podľa zákona o zmene a doplnení ostrova Norfolk 2015 z roku 2015 . Od svojej výstavby v roku 1829, vládna budova v KAVHA, bol Kingston sídlom guvernérov, veliteľov a správcov ostrova Norfolk. | |
Administratívni riaditelia_australského_antarktického územia / Administratívni predstavitelia austrálskeho antarktického územia: Zoznam správnych vedúcich austrálskeho antarktického územia | |
Správne pojednávanie / Pojednávanie (zákon): Podľa zákona je pojednávanie konanie pred súdom alebo iným rozhodovacím orgánom alebo úradníkom, ako napríklad vládna agentúra alebo legislatívny výbor. | |
Administratívna história / Administratívna história: Administratívna história je historiografická oblasť, ktorá sa zaoberá históriou štátnej správy a byrokracie. Administratívna história, ktorá sa pôvodne považovala za podoblast administratívnych vied, ktorej cieľom bolo zlepšiť súčasné riadenie, sa stala čoraz samostatnejšou oblasťou. Historici administratívy skúmajú zmeny v administratívnych ideológiách a správnom práve a zaoberajú sa tiež štátnymi zamestnancami a vzťahom medzi vládou a spoločnosťou. Súvisí to s politickými a ústavnými dejinami. Táto disciplína je najbežnejšia vo Francúzsku, Nemecku, Spojenom kráľovstve a Taliansku. | |
Administratívna história_Poľska / Administratívne členenie Poľska: Administratívne rozdelenie Poľska od roku 1999 je založené na troch úrovniach ďalšieho členenia. Územie Poľska sa člení na vojvodstvá (provincie); tieto sa ďalej delia na prášky a tie sa zase delia na gminy . Veľké mestá majú zvyčajne štatút gmina aj powiat. Poľsko má v súčasnosti 16 vojvodstiev, 380 výkonov a 2 478 gmin. | |
Administratívna nespôsobilosť / kompetencie (ľudské zdroje): Kompetencia je súbor preukázateľných charakteristík a zručností, ktoré umožňujú a zlepšujú efektívnosť alebo výkon práce. Pojem „kompetencia" sa prvýkrát objavil v článku, ktorý vytvoril RW White v roku 1959, ako koncept výkonovej motivácie. V roku 1970 Craig C. Lundberg definoval koncept v „Plánovaní programu výkonného rozvoja". Tento výraz získal pozornosť, keď v roku 1973 David McClelland napísal seminárnu prácu s názvom „Testovanie spôsobilosti skôr ako inteligencie". Od tej doby ho popularizoval Richard Boyatzis a mnohí ďalší, napríklad TF Gilbert (1978), ktorý tento koncept použil vo vzťahu k zlepšeniu výkonu. Jeho použitie sa veľmi líši, čo vedie k značným nedorozumeniam. | |
Správne súdnictvo / Správne právo: Správne právo je súbor právnych predpisov, ktorý upravuje činnosť správnych agentúr. Kroky vládnych agentúr môžu zahŕňať tvorbu pravidiel, rozhodovanie alebo presadzovanie konkrétnej regulačnej agendy. Správne právo sa považuje za odvetvie verejného práva. | |
Administrative justice_and_tribunals_council / Administrative Justice and Tribunals Council: Rada pre správne súdnictvo a tribunály ( AJTC ) bola verejným orgánom mimo Spojeného kráľovstva, ktorý bol zodpovedný za dohľad a reguláciu správneho súdnictva a tribunálov. Bol vytvorený zákonom o tribunáloch, súdoch a exekúcii z roku 2007 a vznikol 1. novembra 2007 pod vedením baróna Newtona z Braintree. Podľa zákona o verejných orgánoch z roku 2011 ju 19. augusta 2013 zrušila vláda konzervatívno-liberálnej demokratickej koalície. | |
Administratívne zabíjanie / Cielené zabíjanie: Cielené zabíjanie je definované ako forma zabíjania vykonávaná vládami. Niektorí analytici sa domnievajú, že ide o moderný eufemizmus pre vraždu jednotlivca štátnou organizáciou alebo inštitúciou mimo súdneho konania alebo bojiska. | |
Úradný jazyk / Úradný jazyk: Úradný jazyk , ktorý sa tiež nazýva štátny jazyk , je jazyk, ktorý má osobitné postavenie v konkrétnej krajine, štáte alebo inej jurisdikcii. Úradný jazyk krajiny sa zvyčajne vzťahuje na jazyk používaný vo vláde. Pojem „úradný jazyk" sa zvyčajne netýka jazyka, ktorý používajú ľudia alebo krajiny, ale ich vláda. | |
Správne právo / Správne právo: Správne právo je súbor právnych predpisov, ktorý upravuje činnosť správnych agentúr. Kroky vládnych agentúr môžu zahŕňať tvorbu pravidiel, rozhodovanie alebo presadzovanie konkrétnej regulačnej agendy. Správne právo sa považuje za odvetvie verejného práva. | |
Správne právo_v Kanade / kanadské správne právo: Kanadské správne právo je právny predpis, ktorý sa zaoberá činnosťou a činnosťou vlád a vládnych agentúr v Kanade. To znamená, že zákon sa týka spôsobu, ktorým môžu súdy pri výkone ministerskej diskrečnej právomoci preskúmať rozhodnutia správnych činiteľov, ako sú správna rada, tribunál, komisia, agentúra alebo korunný minister. | |
Správne právo_v_Chine / Správne právo v Číne: Správne právo v Číne pred érou ekonomických reforiem prakticky neexistovalo. Od 80. rokov vytvorila Čína nový právny rámec pre správne právo a zaviedla kontrolné mechanizmy pre dohľad nad byrokraciou a disciplinárnymi výbormi za Komunistickú stranu Číny. Mnohí však tvrdia, že užitočnosť týchto zákonov je z hľadiska kontroly vládnych opatrení podstatne horšia, najmä z dôvodu inštitucionálnych a systémových prekážok, ako sú slabé súdnictvo, zle vyškolení sudcovia a právnici a korupcia. | |
Správne právo_in_England / Správne právo Spojeného kráľovstva: Správne právo Spojeného kráľovstva je súčasťou ústavného práva Spojeného kráľovstva, ktoré je založené na súdnom preskúmaní s cieľom vyvodiť zodpovednosť výkonnej moci a verejných orgánov podľa tohto zákona. Osoba, ktorá má záujem, môže podať na vrchnom súde odvolanie proti rozhodnutiu orgánu verejnej moci, ak má „dostatočný záujem", a to do troch mesiacov od oznámenia dôvodu, ktorý bol predmetom žaloby. Naproti tomu nároky voči verejným orgánom v prípade deliktu alebo zmlúv sú zvyčajne obmedzené zákonom o obmedzení z roku 1980 na obdobie 6 rokov. Súdnym preskúmaním môže byť takmer každý verejný orgán alebo súkromný subjekt, ktorý vykonáva verejné funkcie, vrátane vládneho orgánu, miestneho zastupiteľstva, ktoréhokoľvek ministra, predsedu vlády alebo iného orgánu zriadeného zákonom. Jediným verejným orgánom, ktorého rozhodnutia nemožno preskúmať, je parlament, ktorý prijme zákon. V opačnom prípade môže žalobca namietať, že rozhodnutie orgánu verejnej správy bolo nezákonné v piatich hlavných typoch prípadov: (1) prekročilo zákonnú moc orgánu, využilo jeho právomoc na neprimerané účely alebo konalo neprimerane, (2) porušilo legitímne očakávanie, (3) nevykonal relevantný a nezávislý úsudok, (4) prejavil zaujatosť alebo konflikt záujmov alebo nevykonal spravodlivý proces a (5) porušil ľudské právo. Ako nápravu môže navrhovateľ požiadať, aby boli rozhodnutia orgánu verejnej moci vyhlásené za neplatné a zrušené, alebo môže požiadať o príkaz, aby orgán niečo urobil, alebo zabrániť orgánu konať v rozpore so zákonom. Súd môže tiež vyhlásiť práva a povinnosti strán, vydať súdny príkaz alebo môže byť kompenzácia splatná aj v prípade deliktu alebo zmluvy. | |
Správne právo_v_Mongolsku / Správne právo v Mongolsku: Správne právo v Mongolsku je právny súbor, ktorý upravuje činnosť správnych orgánov mongolskej vlády. Medzi tieto činnosti patrí tvorba pravidiel, rozhodovanie alebo presadzovanie konkrétnej regulačnej agendy. | |
Správne právo_v_Singapore / Správne právo v Singapure: Správne právo v Singapure je odvetvie verejného práva, ktoré sa zaoberá kontrolou vládnych právomocí vykonávanou prostredníctvom rôznych administratívnych agentúr. Správne právo vyžaduje, aby správcovia - ministri, štátni zamestnanci a verejné orgány - konali spravodlivo, rozumne a v súlade so zákonom. Singapurské správne právo je z veľkej časti založené na anglickom správnom práve, ktoré národ zdedil v roku 1965 pri nezávislosti. | |
Správne právo_v_Južnej Afrike / Juhoafrické správne právo: Juhoafrické správne právo je odvetvie verejného práva v tejto krajine, ktoré reguluje právne vzťahy orgánov verejnej moci, či už s jednotlivcami a organizáciami alebo s inými orgánmi verejnej moci, alebo lepšie povedané v súčasnej Južnej Afrike, ktorá reguluje „činnosti orgánov, ktoré vykonávajú verejné právomoci alebo vykonávajú verejné funkcie , bez ohľadu na to, či sú tieto orgány verejnými orgánmi v užšom zmysle slova. "" Podľa ústavného súdu je správne právo „incidentom rozdelenia právomocí, podľa ktorého súdy regulujú a kontrolujú výkon verejnej moci ostatnými vládnymi zložkami". | |
Správne právo_na Ukrajine / Správne právo na Ukrajine: Správne právo Ukrajiny je právny orgán, ktorý riadi činnosť správnych agentúr neštátnych subjektov a zároveň štátne žaloby podrobuje právnemu štátu a poskytuje regulovaným subjektom právne prostriedky na napadnutie správnych rozhodnutí. | |
Správne právo_in_mainland_China / Správne právo v Číne: Správne právo v Číne pred érou ekonomických reforiem prakticky neexistovalo. Od 80. rokov vytvorila Čína nový právny rámec pre správne právo a zaviedla kontrolné mechanizmy pre dohľad nad byrokraciou a disciplinárnymi výbormi za Komunistickú stranu Číny. Mnohí však tvrdia, že užitočnosť týchto zákonov je z hľadiska kontroly vládnych opatrení podstatne horšia, najmä z dôvodu inštitucionálnych a systémových prekážok, ako sú slabé súdnictvo, zle vyškolení sudcovia a právnici a korupcia. | |
Správne právo_v_ľudí% 27s_Republic_of_China / Správne právo v Číne: Správne právo v Číne pred érou ekonomických reforiem prakticky neexistovalo. Od 80. rokov vytvorila Čína nový právny rámec pre správne právo a zaviedla kontrolné mechanizmy pre dohľad nad byrokraciou a disciplinárnymi výbormi za Komunistickú stranu Číny. Mnohí však tvrdia, že užitočnosť týchto zákonov je z hľadiska kontroly vládnych opatrení podstatne horšia, najmä z dôvodu inštitucionálnych a systémových prekážok, ako sú slabé súdnictvo, zle vyškolení sudcovia a právnici a korupcia. | |
Správne právo_v_jednotených_štátoch / správne právo USA: Federálne správne právo USA zahŕňa zákony, obyčajové právo a smernice vydané Úradom pre informácie a regulačné záležitosti vo výkonnej kancelárii prezidenta, ktoré spoločne definujú rozsah právomocí a zodpovedností administratívnych agentúr vlády Spojených štátov. Výkonná, zákonodarná a súdna moc federálnej vlády USA nemôžu vždy priamo plniť svoje ústavné povinnosti. Špecializované právomoci sú preto delegované na agentúru, výbor alebo komisiu. Tieto správne vládne orgány dohliadajú a monitorujú aktivity v zložitých oblastiach, ako sú komerčné letectvo, výroba zdravotníckych pomôcok a trhy s cennými papiermi. | |
Správny súdny sudca / Sudca správneho práva: Sudca správneho práva ( ALJ ) v Spojených štátoch amerických je sudcom a najvyšší sudcom, ktorý predsedá procesom a rozhoduje o sporoch týkajúcich sa správneho práva. | |
Sudcovia správneho práva / Sudca správneho práva: Sudca správneho práva ( ALJ ) v Spojených štátoch amerických je sudcom a najvyšší sudcom, ktorý predsedá procesom a rozhoduje o sporoch týkajúcich sa správneho práva. | |
Správne právo_Singapuru / Správne právo v Singapure: Správne právo v Singapure je odvetvie verejného práva, ktoré sa zaoberá kontrolou vládnych právomocí vykonávanou prostredníctvom rôznych administratívnych agentúr. Správne právo vyžaduje, aby správcovia - ministri, štátni zamestnanci a verejné orgány - konali spravodlivo, rozumne a v súlade so zákonom. Singapurské správne právo je z veľkej časti založené na anglickom správnom práve, ktoré národ zdedil v roku 1965 pri nezávislosti. | |
Správne právo_spojených štátov / Správne právo Spojených štátov: Federálne správne právo USA zahŕňa zákony, obyčajové právo a smernice vydané Úradom pre informácie a regulačné záležitosti vo výkonnej kancelárii prezidenta, ktoré spoločne definujú rozsah právomocí a zodpovedností administratívnych agentúr vlády Spojených štátov. Výkonná, zákonodarná a súdna moc federálnej vlády USA nemôžu vždy priamo plniť svoje ústavné povinnosti. Špecializované právomoci sú preto delegované na agentúru, výbor alebo komisiu. Tieto správne vládne orgány dohliadajú a monitorujú aktivity v zložitých oblastiach, ako sú komerčné letectvo, výroba zdravotníckych pomôcok a trhy s cennými papiermi. | |
Projekt správneho práva / Projekt správneho práva, procesu a konania: Projekt správneho práva, procesu a konania je dvojstranným podnikom Súdneho výboru Snemovne reprezentantov Kongresu USA. Pozostáva z komplexnej štúdie o stave správneho práva, postupe a postupe v USA. Popis projektu bol zahrnutý do Plánu dohľadu nad justičným výborom pre 109. kongres, ktorý schválil výbor 26. januára 2005. Projekt vyvrcholí prípravou podrobnej správy s odporúčaniami pre legislatívne návrhy a navrhovanými oblasťami pre ďalšie výskum a analýzy, ktoré má zvážiť administratívna konferencia Spojených štátov (ACUS). Predseda domácej justičnej komisie F. James Sensenbrenner, Jr. (R-WI) a hodnotiaci člen John Conyers (D-MI) požiadali Kongresovú výskumnú službu (CRS) o pomoc zástupcovi Chrisa Cannona (R-UT), predsedu podvýboru o obchodnom a správnom práve (CAL) pri realizácii projektu. | |
Administratívne voľno / Administratívne voľno: Administratívne voľno je dočasné voľno z pridelenia práce, s platom a výhodami neporušenými. Všeobecne je tento termín vyhradený pre zamestnancov nepodnikateľských inštitúcií, ako sú školy, polícia a nemocnice. | |
Správna legislatíva / Verejná správa: Verejná správa je implementácia vládnej politiky a tiež akademická disciplína, ktorá študuje túto implementáciu a pripravuje štátnych zamestnancov na prácu vo verejnej službe. Ako „oblasť vyšetrovania s rôznorodým rozsahom", ktorej základným cieľom je „pokrok v riadení a politikách, aby mohla fungovať vláda". Niektoré z rôznych definícií ponúkaných pre tento výraz sú: „riadenie verejných programov"; „premena politiky na skutočnosť, ktorú občania vidia každý deň"; a „štúdia rozhodovania vlády, analýza samotných politík, rôzne vstupy, ktoré ich vytvorili, a vstupy potrebné na vytvorenie alternatívnych politík." Slovo verejná správa je spojenie dvoch slov - verejná a správna. V každej sfére spoločenského, hospodárskeho a politického života existuje administratíva, čo znamená, že pre správne fungovanie organizácie alebo inštitúcie musí byť správne riadená alebo riadená az tohto konceptu vychádza myšlienka administratívy. | |
Administratívne úrovne_čile / Administratívne rozdelenie Čile: Správne rozdelenie alebo územná organizácia Čile je príkladom charakteristík jednotného štátu. Štátna správa je funkčne a geograficky decentralizovaná, podľa potreby pre každý orgán v súlade so zákonom. | |
Administrative claims_in_English_Law / Administratívna zodpovednosť v anglickom práve: Administratívna zodpovednosť v anglickom práve je oblasťou práva týkajúcej sa protiprávnej zodpovednosti verejných orgánov v anglickom práve. Existencia deliktu súkromného práva vzťahujúceho sa na verejné orgány je výsledkom ústavnej teórie Diceyana, ktorá naznačuje, že by bolo nespravodlivé, keby existoval samostatný systém zodpovednosti pre vládu a úradníkov. Preto je možné ustanoviť verejný orgán, ktorý koná ultra vires, zodpovedný za deliktné konanie, rovnako ako by to bol ktokoľvek. Akcia ultra vires sama osebe nespôsobí škodu. Preto sa navrhovateľ bude musieť zapojiť do niektorého z uznávaných postupov súkromného práva. Tieto oblasti, v ktorých môže verejný orgán niesť súkromnú zodpovednosť za delikty, opísal lord Browne Wilkinson v rade X proti Bedfordshire County Council [1995] 3 Všetky ER 353 (HL).
| |
Administrative claims_in_English_law / Administratívna zodpovednosť v anglickom práve: Administratívna zodpovednosť v anglickom práve je oblasťou práva týkajúcej sa protiprávnej zodpovednosti verejných orgánov v anglickom práve. Existencia deliktu súkromného práva vzťahujúceho sa na verejné orgány je výsledkom ústavnej teórie Diceyana, ktorá naznačuje, že by bolo nespravodlivé, keby existoval samostatný systém zodpovednosti pre vládu a úradníkov. Preto je možné ustanoviť verejný orgán, ktorý koná ultra vires, zodpovedný za deliktné konanie, rovnako ako by to bol ktokoľvek. Akcia ultra vires sama osebe nespôsobí škodu. Preto sa navrhovateľ bude musieť zapojiť do niektorého z uznávaných postupov súkromného práva. Tieto oblasti, v ktorých môže verejný orgán niesť súkromnú zodpovednosť za delikty, opísal lord Browne Wilkinson v rade X proti Bedfordshire County Council [1995] 3 Všetky ER 353 (HL).
| |
Administrative odpovědnost_in_english_law / Administratívna zodpovednosť v anglickom práve: Administratívna zodpovednosť v anglickom práve je oblasťou práva týkajúcej sa protiprávnej zodpovednosti verejných orgánov v anglickom práve. Existencia deliktu súkromného práva vzťahujúceho sa na verejné orgány je výsledkom ústavnej teórie Diceyana, ktorá naznačuje, že by bolo nespravodlivé, keby existoval samostatný systém zodpovednosti pre vládu a úradníkov. Preto je možné ustanoviť verejný orgán, ktorý koná ultra vires, zodpovedný za deliktné konanie, rovnako ako by to bol ktokoľvek. Akcia ultra vires sama osebe nespôsobí škodu. Preto sa navrhovateľ bude musieť zapojiť do niektorého z uznávaných postupov súkromného práva. Tieto oblasti, v ktorých môže verejný orgán niesť súkromnú zodpovednosť za delikty, opísal lord Browne Wilkinson v rade X proti Bedfordshire County Council [1995] 3 Všetky ER 353 (HL).
| |
Pozastavenie administratívnej licencie / Pozastavenie administratívnej licencie: Pozastavenie alebo odobratie vodičského preukazu tradične nasleduje po odsúdení za vedenie vozidla pod vplyvom alkoholu alebo pod vplyvom alkoholu. Avšak, na základe vodičského preukazu správnym (ALS) zákony, niekedy nazývaný administratívne zrušenie licencie alebo správne samy o sebe, licencie sú zabavené a automaticky pozastavený nezávislá na trestnom konaní, kedykoľvek vodič buď (1) odmietne podrobiť chemickej testovania, alebo (2) predloží na testovanie s výsledkami naznačujúcimi obsah alkoholu v krvi 0,08% alebo vyšší. | |
Administratívni hlavní generáli / Pravidlo hlavných generálov: Vláda generálmajorov bola obdobím priamej vojenskej vlády od augusta 1655 do januára 1657, počas protektorátu Olivera Cromwella. Anglicko a Wales boli rozdelené do jedenástich oblastí, z ktorých každý riadil generálmajor, ktorý sa zodpovedal lordovi protektorovi. | |
Administratívna mapa / administratívne členenie: Správne členenie , správna jednotka , členenie podľa krajín , správny región , subnárodný subjekt , členenie na prvej úrovni , ako aj veľa podobných výrazov, sú druhové názvy geografických oblastí, na ktoré sa konkrétny, nezávislý zvrchovaný štát (krajina) delí. Takáto jednotka má zvyčajne správny orgán s právomocou prijímať správne alebo politické rozhodnutia pre svoju oblasť. | |
Správna schôdza_senátorov_nezobrazuje_na_zoznam_skupiny_skupín / Správna schôdza senátorov, ktorí nie sú uvedení na zozname žiadnej skupiny: Správna schôdza senátorov, ktorí nie sú uvedení na zozname žiadnej skupiny, sa od roku 1976 používa na označenie zoskupenia členov francúzskeho Senátu, ktorí nie sú zaregistrovaní ako členovia žiadnej politickej skupiny. Sám o sebe nie je formálnym parlamentným zoskupením, hoci skupina neregistrovaných členov existovala od roku 1968 do roku 1976, najskôr pod menom skupiny neregistrovaných členov od 3. októbra 1968, neskôr skupina únie senátorov, ktorá zaregistrovaná v politickej skupine od 30. júna 1971 do roku 1976, pričom obaja si zvolili svojich vlastných predsedov. Non-inscrits nie vždy tvorili skupinu; v záznamoch of Journal officiel boli títo členovia uvedení pod titulom senátorov neregistrovaných v politickej skupine od roku 1959 do roku 1960 a 1964 do roku 1967, ako aj pod odvolaním senátorov, ktorí nie sú uvedení na zozname ani združení v skupine. zoznam od roku 1961 do roku 1963, 1968 do roku 1969 a v roku 1973. | |
Administratívna normálna forma / A-normálna forma: V informatike predstavuje A-normálna forma prechodné znázornenie programov vo funkčných kompilátoroch, ktoré predstavili Sabry a Felleisen v roku 1992 ako jednoduchšiu alternatívu k štýlu odovzdávania pokračovania (CPS). Niektoré z výhod použitia CPS ako sprostredkovanej reprezentácie spočívajú v tom, že optimalizácia sa ľahšie vykonáva v programoch v CPS ako v zdrojovom jazyku, a že je tiež ľahšie pre kompilátory generovať strojový kód pre programy v CPS. Flanagan a kol. ukázal, ako môžu kompilátory použiť ANF na dosiahnutie rovnakých výhod s jednou transformáciou na úrovni zdroja; na rozdiel od toho pre realistických prekladateľov transformácia CPS zvyčajne zahrnuje ďalšie fázy, napríklad na zjednodušenie pojmov CPS. | |
Administrative office_of_the_united_states_courts / Administrative Office of the United States Courts: Správny úrad súdov Spojených štátov ( AO ) je administratívny orgán systému federálnych súdov Spojených štátov. Vznikla v roku 1939. | |
Administratívny okruh / Okrug: Okrug je administratívne rozdelenie niektorých slovanských štátov. Slovo „okrug" je výpožičné slovo v angličtine, ale napriek tomu sa často prekladá ako „oblasť", „okres" alebo „región". | |
Administrative okrugs_of_Moscow / Administrative divitions of Moscow: Federálne mesto Moskva, Rusko, je rozdelené do dvanástich administratívnych okruhov, ktoré sa ďalej členia na okresy (raions). Mesto nemá centrum mesta; mestské jadro je rozptýlené po celom meste. Medzi popredné obchodné oblasti patria okresy Tverskoy, Arbat a Presnensky. Ústredný správny úrad ako celok má veľkú koncentráciu podnikov. Radnica a hlavné administratívne budovy sa nachádzajú v okrese Tverskoy. Western Administrative Okrug je domovom moskovskej štátnej univerzity, Sparrow Hills a Mosfilm Studios, zatiaľ čo na severovýchode sa nachádza veža Ostankino Tower a výstavný park VDNKh. Celkový počet obyvateľov federálneho mesta Moskva bol pri ruskom sčítaní ľudu (2010) 11 503 501 obyvateľov. | |
Administratívny alebo ekonomický_príkaz / administratívny-príkazový systém: Administratívno-príkazový systém , tiež známy ako príkazovo-administratívny systém , je systém riadenia ekonomiky štátu, ktorý sa vyznačuje dôslednou centralizáciou ekonomického plánovania a distribúcie tovaru na základe štátneho vlastníctva výrobných prostriedkov a uskutočňované vládnymi a komunistickými straníckymi byrokraciami („nomenklatura") pri absencii ekonomickej slobody. | |
Správna organizácia / verejná správa: Verejná správa je implementácia vládnej politiky a tiež akademická disciplína, ktorá študuje túto implementáciu a pripravuje štátnych zamestnancov na prácu vo verejnej službe. Ako „oblasť vyšetrovania s rôznorodým rozsahom", ktorej základným cieľom je „pokrok v riadení a politikách, aby mohla fungovať vláda". Niektoré z rôznych definícií ponúkaných pre tento výraz sú: „riadenie verejných programov"; „premena politiky na skutočnosť, ktorú občania vidia každý deň"; a „štúdia rozhodovania vlády, analýza samotných politík, rôzne vstupy, ktoré ich vytvorili, a vstupy potrebné na vytvorenie alternatívnych politík." Slovo verejná správa je spojenie dvoch slov - verejná a správna. V každej sfére spoločenského, hospodárskeho a politického života existuje administratíva, čo znamená, že pre správne fungovanie organizácie alebo inštitúcie musí byť správne riadená alebo riadená az tohto konceptu vychádza myšlienka administratívy. | |
Administratívna réžia / režijné náklady (obchodné): V podnikaní sa režijné náklady alebo režijné náklady vzťahujú na nepretržité náklady na prevádzku podniku. Režijné náklady sú výdavky, ktoré na rozdiel od prevádzkových výdavkov ako suroviny a práca nemožno pohodlne vysledovať alebo identifikovať s konkrétnou nákladovou jednotkou. Režijné náklady preto nemôžu byť okamžite spojené s ponúkanými produktmi alebo službami, a teda priamo negenerujú zisky. Režijné náklady sú však stále nevyhnutné pre obchodné operácie, pretože poskytujú kritickú podporu pre podnikanie pri uskutočňovaní ziskových aktivít. Napríklad režijné náklady, ako napríklad nájomné v továrni, umožňuje pracovníkom vyrábať výrobky, ktoré sa potom môžu predávať so ziskom. Takéto výdavky sa vyskytujú všeobecne pre výstup, a nie pre konkrétny pracovný príkaz; napr. mzdy platené za strážnych a dozorcov, výdavky na kúrenie a osvetlenie továrne atď. Režijné náklady sú tiež veľmi dôležitým nákladovým prvkom spolu s priamymi materiálmi a priamou prácou. | |
Správna farnosť / Farnosť (správne členenie): Farnosť je správne rozdelenie, ktoré používa niekoľko krajín. Na odlíšenie od cirkevnej farnosti sa v niektorých jurisdikciách používa pojem občianska farnosť, ako je uvedené nižšie. | |
Správna polícia_in_Nazi_Germany / Správna polícia v nacistickom Nemecku: Správna polícia Tretej ríše nebola zodpovedná iba za vnútornú správu policajných služieb, ale aj za mnoho administratívnych funkcií, ktoré v iných krajinách vykonávali čisto civilné agentúry. | |
Administratívne príspevky_východného_timora / Administratívne príspevky vo Východnom Timore: Obce Východného Timoru sú rozdelené do 65 správnych miest . Každý administratívny post je rozdelený do niekoľkých dedín ( sucos ), čo je najmenšie politické rozdelenie Východného Timoru. | |
Administratívne miesta_Britského_Južného_Afrika_Spoločnosť_v_Južnej_Rhodézii / Administratívne miesta Britskej juhoafrickej spoločnosti v Južnej Rodézii: Britská juhoafrická spoločnosť vymenovala rôznych úradníkov, ktorí riadili Južnú Rodéziu v rokoch 1890 až 1923. Najvýznamnejšími z nich boli administrátor a hlavný magistrát, z ktorých prvý bol v tomto období skutočným predsedom vlády. Z tohto dôvodu sedel z úradnej moci v Legislatívnej rade Južnej Rodézie. | |
Správcovské práva / Superuser: Superpočítač je vo výpočtoch špeciálny používateľský účet používaný na správu systému. V závislosti od operačného systému (OS), skutočný názov tohto účtu môže byť koreň, správcu, správcu alebo nadriadeného. V niektorých prípadoch nie je rozhodujúcim skutočným menom účet; v systémoch podobných systému Unix je napríklad superuživateľom používateľ s nulovým identifikátorom používateľa (UID), bez ohľadu na názov daného účtu; a v systémoch, ktoré implementujú bezpečnostný model založený na rolách, môže každý používateľ s úlohou superužívateľa vykonávať všetky akcie účtu superužívateľa. Princíp najmenších privilégií odporúča, aby väčšina používateľov a aplikácií bežala pod bežným účtom, aby mohli vykonávať svoju prácu, pretože účet superužívateľa je schopný vykonávať neobmedzené, potenciálne nepriaznivé zmeny v celom systéme. | |
Správne konanie / Správne právo: Správne právo je súbor právnych predpisov, ktorý upravuje činnosť správnych agentúr. Kroky vládnych agentúr môžu zahŕňať tvorbu pravidiel, rozhodovanie alebo presadzovanie konkrétnej regulačnej agendy. Správne právo sa považuje za odvetvie verejného práva. | |
Zákon o správnom konaní / Zákon o správnom konaní: Zákon o správnom konaní môže odkazovať na:
| |
Správne konanie_law / Správne právo: Správne právo je súbor právnych predpisov, ktorý upravuje činnosť správnych agentúr. Kroky vládnych agentúr môžu zahŕňať tvorbu pravidiel, rozhodovanie alebo presadzovanie konkrétnej regulačnej agendy. Správne právo sa považuje za odvetvie verejného práva. | |
Správne konanie / Správne konanie: Správne konanie je mimosúdne určenie zavinenia alebo nesprávneho konania a môže v niektorých prípadoch obsahovať sankcie rôznych foriem. Spravidla ich vykonávajú vládne alebo vojenské inštitúcie. | |
Administratívny producent / filmový producent: Filmový producent je osoba, ktorá dohliada na filmovú produkciu. Producenti, ktorí sú buď zamestnaní v produkčnej spoločnosti, alebo pracujú samostatne, plánujú a koordinujú rôzne aspekty filmovej produkcie, ako napríklad výber scenára; koordinácia písania, réžie, úprav; a sprostredkovanie financovania. | |
Administratívny pracovník / tajomník: Sekretár , administratívny pracovník alebo osobný asistent je osoba, ktorej práca spočíva v podpore riadenia vrátane vedúcich pracovníkov s využitím rôznych projektových, komunikačných alebo organizačných schopností. Táto rola by sa však nemala zamieňať s úlohou výkonného tajomníka, ktorý sa líši od osobného asistenta. |
Tuesday, April 13, 2021
Administrative divisions_of_the_Territory_of_the_Military_Commander_in_Serbia/Government of National Salvation
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Adolfow/Adolfów, Łódź Voivodeship
Adolfow / Adolfów, Lodžské vojvodstvo: Adolfów je dedina v správnom obvode Gmina Zgierz v Zgierzskej župe v Lodžskom vojvodstve v stre...
-
Acad% C3% A9mie Tchit% C3% A9_FC / Académie Tchité FC: Académie Tchité Football Club alebo jednoducho Académie Tchité je futbalový (f...
-
Adamo, Mozambik / Adamo, Mozambik: Adamo je dedina v okrese Ancuabe v provincii Cabo Delgado na severovýchode Mozambiku. Adamo, Nicola...
-
Abu Janlu / Abu Janlu: Abu Janlu je dedina v vidieckom okrese Ijrud-e Pain, okres Halab, okres Ijrud v provincii Zanjan v Iráne. Pri s...
No comments:
Post a Comment