Medzery v akademických výsledkoch_v_jednotných_štátoch / medzery v úspechoch v Spojených štátoch: Pozorujú sa rozdiely v úspechoch v USA , pretrvávajúce rozdiely v mierkach vzdelávacieho výkonu medzi podskupinami študentov z USA, najmä skupín definovaných podľa socioekonomického stavu (SES), rasy / etnickej príslušnosti a pohlavia. Rozdiel v dosiahnutých výsledkoch možno pozorovať na rôznych opatreniach, vrátane štandardizovaných výsledkov testov, priemeru známok, miery predčasného ukončenia štúdia a miery zápisu a ukončenia vysokoškolského štúdia. Rozdiel v úspechoch medzi študentmi s nižšími príjmami a študentmi s vyššími príjmami existuje vo všetkých národoch a bol rozsiahlo skúmaný v USA a ďalších krajinách vrátane Veľkej Británie. Na celom svete existujú rôzne ďalšie rozdiely medzi skupinami. | |
Akademická akreditácia / Akreditácia na vzdelávanie: Vzdelávacia akreditácia je proces zabezpečovania kvality, v rámci ktorého sa hodnotia a overujú služby a operácie vzdelávacích inštitúcií alebo programov externým orgánom s cieľom zistiť, či sú splnené príslušné a uznávané normy. Ak sú štandardy splnené, akreditovaný štatút udeľuje príslušná agentúra. | |
Akademická správa / Akademická správa: Akademická správa je pobočka zamestnancov univerzity alebo vysokej školy zodpovedná za údržbu a dohľad nad inštitúciou, ktorá je oddelená od fakulty alebo akademických pracovníkov, hoci niektorí zamestnanci môžu mať spoločnú zodpovednosť. Určitý typ samostatnej administratívnej štruktúry existuje takmer vo všetkých akademických inštitúciách. Menej inštitúcií riadia zamestnanci, ktorí sa tiež podieľajú na akademickej alebo vedeckej práci. Mnoho vyšších správcov sú akademici, ktorí majú pokročilé tituly a už neučia ani neuskutočňujú výskum. | |
Akademický správca / Akademická správa: Akademická správa je pobočka zamestnancov univerzity alebo vysokej školy zodpovedná za údržbu a dohľad nad inštitúciou, ktorá je oddelená od fakulty alebo akademických pracovníkov, hoci niektorí zamestnanci môžu mať spoločnú zodpovednosť. Určitý typ samostatnej administratívnej štruktúry existuje takmer vo všetkých akademických inštitúciách. Menej inštitúcií riadia zamestnanci, ktorí sa tiež podieľajú na akademickej alebo vedeckej práci. Mnoho vyšších správcov sú akademici, ktorí majú pokročilé tituly a už neučia ani neuskutočňujú výskum. | |
Akademickí správcovia / Akademická správa: Akademická správa je pobočka zamestnancov univerzity alebo vysokej školy zodpovedná za údržbu a dohľad nad inštitúciou, ktorá je oddelená od fakulty alebo akademických pracovníkov, hoci niektorí zamestnanci môžu mať spoločnú zodpovednosť. Určitý typ samostatnej administratívnej štruktúry existuje takmer vo všetkých akademických inštitúciách. Menej inštitúcií riadia zamestnanci, ktorí sa tiež podieľajú na akademickej alebo vedeckej práci. Mnoho vyšších správcov sú akademici, ktorí majú pokročilé tituly a už neučia ani neuskutočňujú výskum. | |
Akademické prijatie / prijatie na univerzitu a vysokú školu: Prijatie na univerzitu alebo na vysokú školu je proces, prostredníctvom ktorého študenti vstupujú na terciárne vzdelávanie na univerzitách. Systémy sa medzi krajinami líšia a niekedy aj medzi inštitúciami. | |
Akademické poradenstvo / Akademické poradenstvo: Akademické poradenstvo je podľa Národnej asociácie pre akademické poradenstvo „rad zámerných interakcií s učebným plánom, pedagogikou a súborom študijných výsledkov študentov. Akademické poradenstvo syntetizuje a kontextualizuje vzdelávacie skúsenosti študentov v rámci ich ambícií, schopností a životy, aby sa vzdelávanie rozšírilo za hranice a časové rámce kampusu. " | |
Akademický poradca / Akademické poradenstvo: Akademické poradenstvo je podľa Národnej asociácie pre akademické poradenstvo „rad zámerných interakcií s učebným plánom, pedagogikou a súborom študijných výsledkov študentov. Akademické poradenstvo syntetizuje a kontextualizuje vzdelávacie skúsenosti študentov v rámci ich ambícií, schopností a životy, aby sa vzdelávanie rozšírilo za hranice a časové rámce kampusu. " | |
Akademický vek / akademický vek: Akademický vek je čas, počas ktorého sa vedec zaoberal výskumnou oblasťou a vykonával aktívny výskum. Akademický vek vedca možno vypočítať ako rozpätie rokov od ich prvej publikovanej práce až po súčasnosť. Ďalšia definícia považuje akademický vek za čas od dosiahnutia doktorandského titulu. | |
Akademická analytika / analytika vo vysokoškolskom vzdelávaní: Akademická analytika je definovaná ako proces hodnotenia a analýzy organizačných údajov prijatých z univerzitných systémov na účely podávania správ a rozhodovania. Podľa Campbella a Oblingera (2007), akreditačné agentúry, vlády, rodičia a študenti požadujú prijatie nových moderných a efektívnych spôsobov zlepšovania a monitorovania úspešnosti študentov. Toto uviedlo systém vysokoškolského vzdelávania do éry charakterizovanej zvýšenou kontrolou zo strany rôznych zainteresovaných strán. Napríklad Bradleyho preskúmanie uznáva, že porovnávacie činnosti, ako napríklad zapojenie študentov, slúžia ako ukazovatele na meranie kvality inštitúcie. | |
Akademické a profesionálne odbory / Akademické a profesionálne odbory: Akademické a profesijné odbory boli národným odborovým strediskom v Nórsku, ktoré zastupovalo pracovníkov s titulom alebo ekvivalentnou kvalifikáciou. | |
Academic and_Research_Center_ (Ohio_University) / Academic and Research Center (Ohio University): Akademické a výskumné centrum alebo budova ARC na univerzite v Ohiu je výskumné centrum postavené v roku 2009 a prvýkrát použité v januári 2010. Akademické a výskumné centrum sa nachádza na severovýchod od Stocker Engineering and Technology Center na západe. Zelená, medzi súradnicami E-3 a F-3 na oficiálnej univerzitnej mape. Na mape je označený ako # 184. | |
Akademické a vedecké publikovanie / Kategória: Akademické a vedecké publikovanie akademických časopisov: | |
Akademické a vedecké publikovanie / Akademické publikovanie: Akademické publikovanie je oblasť vydavateľstva, ktorá distribuuje akademický výskum a štipendium. Väčšina akademických prác je publikovaná v článkoch, knihách alebo v dizertačných prácach z akademických časopisov. Časť akademického písomného výstupu, ktorá nie je formálne publikovaná, ale iba vytlačená alebo zverejnená na internete, sa často nazýva „šedá literatúra". Väčšina vedeckých a vedeckých časopisov a mnoho akademických a odborných kníh, aj keď nie všetky, sú založené na nejakej forme vzájomného hodnotenia alebo redakčného rozhodovania, aby boli texty kvalifikované na vydanie. Štandardy peer review kvality a selektivity sa medzi časopismi, vydavateľmi a vydavateľmi a oblasťami veľmi líšia. | |
Akademický antiintelektualizmus / Anti-intelektualizmus: Anti-intelektualizmus bol definovaný ako: „Filozofická doktrína, ktorá priraďuje rozumu alebo intelektu podradné miesto v schéme vecí a otázok, alebo popiera schopnosť intelektu pochopiť skutočnú podstatu vecí ... Čokoľvek, čo oslavuje cit nad myšlienkou , intuícia nad logikou, konanie nad kontempláciou, výsledky nad prostriedkami, skúsenosti nad tradíciou a poriadkom smerujú k antiintelektualizmu. " | |
Akademické umenie / Akademické umenie: Academic umenia, alebo academicism alebo akademizmus, je štýl maľby, sochárstvo a architektúry produkované pod vplyvom európskych umeleckých akadémiách. Akademické umenie je konkrétne umenie a umelci ovplyvnení štandardmi francúzskej Académie des Beaux-Arts, ktorá sa praktizovala v rámci hnutí neoklasicizmu a romantizmu, a umením, ktoré nasledovalo po týchto dvoch činnostiach v snahe syntetizovať obidva ich štýly , a čo najlepšie odráža maľba Williama-Adolphe Bouguereaua, Thomasa Couture a Hansa Makarta. V tejto súvislosti sa to často nazýva „akademizmus", „akademizmus", „umelecký pompier" (pejoratívne) a „eklekticizmus", niekedy sa spája s „historizmom" a „synkretizmom". | |
Academic art_in_Brazil / Brazílske akademické umenie: Brazílske akademické umenie bolo hlavným umeleckým štýlom v Brazílii od začiatku 19. storočia do začiatku 20. storočia, ktorý vychádzal z európskeho akademického umenia a produkoval sa na oficiálnych inštitúciách odborného umeleckého vzdelávania. | |
Academic art_in_brazil / Brazílske akademické umenie: Brazílske akademické umenie bolo hlavným umeleckým štýlom v Brazílii od začiatku 19. storočia do začiatku 20. storočia, ktorý vychádzal z európskeho akademického umenia a produkoval sa na oficiálnych inštitúciách odborného umeleckého vzdelávania. | |
Akademický článok / Akademické publikovanie: Akademické publikovanie je oblasť vydavateľstva, ktorá distribuuje akademický výskum a štipendium. Väčšina akademických prác je publikovaná v článkoch, knihách alebo v dizertačných prácach z akademických časopisov. Časť akademického písomného výstupu, ktorá nie je formálne publikovaná, ale iba vytlačená alebo zverejnená na internete, sa často nazýva „šedá literatúra". Väčšina vedeckých a vedeckých časopisov a mnoho akademických a odborných kníh, aj keď nie všetky, sú založené na nejakej forme vzájomného hodnotenia alebo redakčného rozhodovania, aby boli texty kvalifikované na vydanie. Štandardy peer review kvality a selektivity sa medzi časopismi, vydavateľmi a vydavateľmi a oblasťami veľmi líšia. | |
Akademický umelec / Akademické umenie: Academic umenia, alebo academicism alebo akademizmus, je štýl maľby, sochárstvo a architektúry produkované pod vplyvom európskych umeleckých akadémiách. Akademické umenie je konkrétne umenie a umelci ovplyvnení štandardmi francúzskej Académie des Beaux-Arts, ktorá sa praktizovala v rámci hnutí neoklasicizmu a romantizmu, a umením, ktoré nasledovalo po týchto dvoch činnostiach v snahe syntetizovať obidva ich štýly , a čo najlepšie odráža maľba Williama-Adolphe Bouguereaua, Thomasa Couture a Hansa Makarta. V tejto súvislosti sa to často nazýva „akademizmus", „akademizmus", „umelecký pompier" (pejoratívne) a „eklekticizmus", niekedy sa spája s „historizmom" a „synkretizmom". | |
Akademické združenie / Učená spoločnosť: Učená spoločnosť je organizácia, ktorá existuje na podporu akademickej disciplíny, povolania alebo skupiny príbuzných odborov, ako sú umenie a veda. Členstvo môže byť otvorené pre všetkých, môže vyžadovať určitú kvalifikáciu alebo môže ísť o vyznamenanie udelené voľbami. | |
Akademické združenia / Učená spoločnosť: Učená spoločnosť je organizácia, ktorá existuje na podporu akademickej disciplíny, povolania alebo skupiny príbuzných odborov, ako sú umenie a veda. Členstvo môže byť otvorené pre všetkých, môže vyžadovať určitú kvalifikáciu alebo môže ísť o vyznamenanie udelené voľbami. | |
Akademický odev / akademické šaty: Akademický odev je tradičná forma odevu pre akademické prostredie, hlavne pre terciárne vzdelávanie, ktorú nosia hlavne tí, ktorí dosiahli vysokoškolské vzdelanie alebo majú status, ktorý ich oprávňuje ich prijať. To je tiež známe ako akademické šaty , akademici , subfusc a v Spojených štátoch ako akademické odbory . | |
Akademický audit / Akademický audit: Na akademickej pôde je audit vzdelávacím obdobím na ukončenie štúdia, pri ktorom sa nevykonáva hodnotenie výkonu ani známka. Niektoré inštitúcie môžu zaznamenať stupeň „auditu" tým, ktorí sa rozhodli, že nedostanú listovú známku za kurz, v ktorom sú zvyčajne ocenení. | |
Akademické autorstvo / Akademické autorstvo: Akademické autorstvo článkov v časopisoch, kníh a iných originálnych diel je prostriedkom, pomocou ktorého akademici oznamujú výsledky svojej vedeckej práce, stanovujú prioritu svojich objavov a budujú si reputáciu medzi svojimi rovesníkmi. | |
Akademické ceny_v_spanielsku / Akademické ceny v Španielsku: V Španielsku sa konajú tri oficiálne akademické ceny . | |
Akademický prápor / Akademický prápor: Akademický prápor je typom vojenskej jednotky, ktorú tvoria študenti a učitelia vysokých škôl v rozsahu dejín Portugalska a Brazílie. Prvá z týchto jednotiek bola sformovaná v roku 1808 na univerzite v Coimbre, aby bojovala proti francúzskym útočníkom, počas polostrovnej vojny. Tento pôvodný akademický prápor by inšpiroval vytvorenie ďalších podobných jednotiek v Portugalsku a Brazílii. | |
Akademická zaujatosť / Akademická zaujatosť: Akademická zaujatosť je zaujatosť alebo vnímaná zaujatosť vedcov, ktorá umožňuje ich viere formovať ich výskum a vedeckú komunitu. Môže odkazovať na niekoľko typov scholastických predsudkov, napríklad na logocentrizmus, fonocentrizmus, etnocentrizmus alebo na vieru, že niektoré vedy a disciplíny sú na vyššej priečke. Najmä v Spojených štátoch amerických sú tvrdenia o zaujatosti často spojené s tvrdeniami konzervatívcov o všadeprítomnej zaujatosti voči politickým konzervatívcom a náboženským kresťanom. Toto tvrdenie sa zameriava na to, čo konzervatívci ako David Horowitz tvrdia, je diskriminácia tých, ktorí majú konzervatívnu ideológiu, a argument, že výskum bol kazený túžbou presadzovať pokrokovú agendu. Barry Ames a kol., John Lee a Henry Giroux tvrdia, že tieto tvrdenia sú založené na anekdotických dôkazoch, ktoré by spoľahlivo nenaznačovali systematické zaujatosť. Russell Jacoby tvrdil, že tvrdenia o akademickej zaujatosti sa používali na tlačenie opatrení, ktoré porušujú akademickú slobodu. | |
Akademická listina práv / Akademická listina práv: Akademická listina práv ( ABOR ) je dokument, ktorý vytvoril a distribuoval Študenti pre akademickú slobodu (SAF), verejná advokačná skupina, ktorá sa odstúpila od Centra pre štúdium populárnej kultúry, think tanku založeného konzervatívnym spisovateľom Davidom Horowitzom. Dokument vznikol ako základná súčasť poslania SAF „ukončiť politické zneužívanie univerzity a obnoviť integritu akademickej misie ako nezainteresovaného hľadania vedomostí". | |
Akademická kniha / Akademické vydanie: Akademické publikovanie je oblasť vydavateľstva, ktorá distribuuje akademický výskum a štipendium. Väčšina akademických prác je publikovaná v článkoch, knihách alebo v dizertačných prácach z akademických časopisov. Časť akademického písomného výstupu, ktorá nie je formálne publikovaná, ale iba vytlačená alebo zverejnená na internete, sa často nazýva „šedá literatúra". Väčšina vedeckých a vedeckých časopisov a mnoho akademických a odborných kníh, aj keď nie všetky, sú založené na nejakej forme vzájomného hodnotenia alebo redakčného rozhodovania, aby boli texty kvalifikované na vydanie. Štandardy peer review kvality a selektivity sa medzi časopismi, vydavateľmi a vydavateľmi a oblasťami veľmi líšia. | |
Academic book_review / Academic journal: Akademický alebo vedecký časopis je periodická publikácia, v ktorej je uverejňované štipendium týkajúce sa konkrétneho akademického odboru. Akademické časopisy slúžia ako stále a transparentné fóra na prezentáciu, kontrolu a diskusiu o výskume. Spravidla sú recenzovaní alebo posudzovaní. Obsah má zvyčajne formu článkov predstavujúcich pôvodný výskum, recenzií článkov a recenzií kníh. Účelom akademického časopisu je podľa Henryho Oldenburga poskytnúť vedcom miesto, kde si „môžu navzájom odovzdávať svoje vedomosti a prispievať, čo môžu, k Veľkému dizajnu zlepšovania prírodných poznatkov a zdokonaľovania všetkých filozofických umení a vied. „ | |
Akademický book_writing_month / mesiac akademického písania: Mesiac akademického písania je každoročné webové podujatie zamerané na písanie, ktoré účastníkov vyzýva, aby splnili svoj vlastný cieľ písania v novembri. Je založený na Národnom mesiaci písania nových románov („NaNoWriMo") a ďalších variáciách tohto modelu, vrátane Národného mesiaca zverejňovania nových blogov („NaBloPoMo") a Národného mesiaca písania poézie („NaPoWriMo"). | |
Akademická misa / kvízová misa: Quiz bowl je kvízová súťaž, ktorá testuje hráčov na širokej škále akademických predmetov. Štandardizované formáty kvízových misiek hrajú študenti nižších, stredných, stredných a vysokých škôl z celých USA, Nemecka, Švajčiarska, Kanady, Ázie a Spojeného kráľovstva. | |
Akademický bojkot Izraela / Akademický bojkot Izraela: Aktuálnu kampaň za akademický bojkot Izraela začala v apríli 2004 Palestínska kampaň za akademický a kultúrny bojkot Izraela (PACBI) v rámci kampane Bojkot, odpredaj a sankcie (BDS). Kampaň žiada, aby aktivity BDS proti Izraelu vyvíjali medzinárodný tlak na Izrael, v tomto prípade proti izraelským akademickým inštitúciám, o ktorých sa PACBI tvrdí, že sú všetky zapojené do udržiavania izraelskej okupácie s cieľom dosiahnuť ciele BDS. Odvtedy akademici a organizácie z Palestíny, Spojených štátov, Veľkej Británie a ďalších krajín predložili návrhy na akademické bojkoty konkrétnych izraelských univerzít a akademických pracovníkov. Cieľom navrhovaných akademických bojkotov je izolácia Izraela s cieľom vynútiť si zmenu politiky Izraela voči Palestínčanom, ktorá je podľa navrhovateľov diskriminačná a represívna, vrátane utláčania akademickej slobody Palestínčanov. | |
Akademický bojkot Južnej Afriky / Akademický bojkot Južnej Afriky: Akademický bojkot Juhoafrickej republiky pozostával zo série bojkotov juhoafrických akademických inštitúcií a vedcov iniciovaných v 60. rokoch na žiadosť Afrického národného kongresu s cieľom použiť taký medzinárodný tlak na vynútenie ukončenia juhoafrického systému apartheidu. . Bojkoty boli súčasťou rozsiahlejšej medzinárodnej kampane „izolácie", ktorá nakoniec zahŕňala politické, ekonomické, kultúrne a športové bojkoty. Akademické bojkoty sa skončili v roku 1990, keď sa dosiahol stanovený cieľ ukončiť apartheid. | |
Akademický bojkot Južnej Afriky / Akademický bojkot Južnej Afriky: Akademický bojkot Juhoafrickej republiky pozostával zo série bojkotov juhoafrických akademických inštitúcií a vedcov iniciovaných v 60. rokoch na žiadosť Afrického národného kongresu s cieľom použiť taký medzinárodný tlak na vynútenie ukončenia juhoafrického systému apartheidu. . Bojkoty boli súčasťou rozsiahlejšej medzinárodnej kampane „izolácie", ktorá nakoniec zahŕňala politické, ekonomické, kultúrne a športové bojkoty. Akademické bojkoty sa skončili v roku 1990, keď sa dosiahol stanovený cieľ ukončiť apartheid. | |
Akademické bojkoty_Izraelu / Akademický bojkot Izraela: Aktuálnu kampaň za akademický bojkot Izraela začala v apríli 2004 Palestínska kampaň za akademický a kultúrny bojkot Izraela (PACBI) v rámci kampane Bojkot, odpredaj a sankcie (BDS). Kampaň žiada, aby aktivity BDS proti Izraelu vyvíjali medzinárodný tlak na Izrael, v tomto prípade proti izraelským akademickým inštitúciám, o ktorých sa PACBI tvrdí, že sú všetky zapojené do udržiavania izraelskej okupácie s cieľom dosiahnuť ciele BDS. Odvtedy akademici a organizácie z Palestíny, Spojených štátov, Veľkej Británie a ďalších krajín predložili návrhy na akademické bojkoty konkrétnych izraelských univerzít a akademických pracovníkov. Cieľom navrhovaných akademických bojkotov je izolácia Izraela s cieľom vynútiť si zmenu politiky Izraela voči Palestínčanom, ktorá je podľa navrhovateľov diskriminačná a represívna, vrátane utláčania akademickej slobody Palestínčanov. | |
Akademický bojkot_Južnej Afriky / Akademický bojkot Južnej Afriky: Akademický bojkot Juhoafrickej republiky pozostával zo série bojkotov juhoafrických akademických inštitúcií a vedcov iniciovaných v 60. rokoch na žiadosť Afrického národného kongresu s cieľom použiť taký medzinárodný tlak na vynútenie ukončenia juhoafrického systému apartheidu. . Bojkoty boli súčasťou rozsiahlejšej medzinárodnej kampane „izolácie", ktorá nakoniec zahŕňala politické, ekonomické, kultúrne a športové bojkoty. Akademické bojkoty sa skončili v roku 1990, keď sa dosiahol stanovený cieľ ukončiť apartheid. | |
Akademický bojkot Izraela / Akademický bojkot Izraela: Aktuálnu kampaň za akademický bojkot Izraela začala v apríli 2004 Palestínska kampaň za akademický a kultúrny bojkot Izraela (PACBI) v rámci kampane Bojkot, odpredaj a sankcie (BDS). Kampaň žiada, aby aktivity BDS proti Izraelu vyvíjali medzinárodný tlak na Izrael, v tomto prípade proti izraelským akademickým inštitúciám, o ktorých sa PACBI tvrdí, že sú všetky zapojené do udržiavania izraelskej okupácie s cieľom dosiahnuť ciele BDS. Odvtedy akademici a organizácie z Palestíny, Spojených štátov, Veľkej Británie a ďalších krajín predložili návrhy na akademické bojkoty konkrétnych izraelských univerzít a akademických pracovníkov. Cieľom navrhovaných akademických bojkotov je izolácia Izraela s cieľom vynútiť si zmenu politiky Izraela voči Palestínčanom, ktorá je podľa navrhovateľov diskriminačná a represívna, vrátane utláčania akademickej slobody Palestínčanov. | |
Akademická šikana / Šikana na pracovisku v akademickej sfére: Šikanovanie na akademickej pôde je forma šikanovania na pracovisku, ktorá sa uskutočňuje v inštitúciách vysokoškolského vzdelávania, ako sú vysoké školy a univerzity, v širokej škále činností. Predpokladá sa, že je to bežné, aj keď sa mu v výskumníkoch nevenuje toľko pozornosti ako šikanovaniu v iných kontextoch. Academia je vysoko konkurenčný a má dobre definovanú hierarchiu, pričom zraniteľní sú najmä mladší zamestnanci. Aj keď väčšina univerzít má politiku v oblasti šikanovania na pracovisku, jednotlivé kampusy vyvíjajú a implementujú svoje vlastné protokoly. Obete sa tak často nebudú môcť uchýliť. Nedávno bola v Massachusetts založená nezisková organizácia s názvom „Akademické paritné hnutie", ktorá poskytuje právne a mentálne poradenstvo pri cieľoch akademickej šikany. | |
Akademický vztlak / Akademický vztlak: Akademický vztlak je druh odolnosti špecificky súvisiaci s akademickými výsledkami. Je definovaná ako „schopnosť študentov úspešne čeliť akademickým neúspechom a výzvam, ktoré sú„ typické pre bežný priebeh školského života ". Súvisí teda s tradičnými definíciami odolnosti, ale umožňuje užšie zameranie s cieľom presnejšieho zamerania intervencií. Model akademického vztlaku ako prvý navrhli psychológovia Andrew Martin a Herbert W. Marsh po identifikácii významných rozdielov medzi klasickou odolnosťou a každodennými neúspechmi, ktoré študenti zažívajú. | |
Akademický kalendár / akademický termín: Akademický termín je časť akademického roka, čo je čas, počas ktorého vzdelávacia inštitúcia vedie kurzy. Prijaté harmonogramy sa veľmi líšia. | |
Akademické kantáty / Akademické kantáty (Sibelius): Akademické kantáty sú dve kantáty na slávnostné promócie Jeana Sibelia. Zostavil Kantátu pre ceremoniály univerzitných promócií z roku 1894 a Kantátu pre ceremoniály univerzitných promócií z roku 1897 , pričom obe mali skóre pre soprán, barytón, zmiešaný zbor a orchester. Jedno z hnutí z roku 1894 bolo publikované ako Juhlamarssi . Prežila iba vokálna partitúra diela z roku 1897, ktoré vyšlo ako Deväť piesní pre zbor op. 23. | |
Akademické kantáty_ (Sibelius) / Akademické kantáty (Sibelius): Akademické kantáty sú dve kantáty na slávnostné promócie Jeana Sibelia. Zostavil Kantátu pre ceremoniály univerzitných promócií z roku 1894 a Kantátu pre ceremoniály univerzitných promócií z roku 1897 , pričom obe mali skóre pre soprán, barytón, zmiešaný zbor a orchester. Jedno z hnutí z roku 1894 bolo publikované ako Juhlamarssi . Prežila iba vokálna partitúra diela z roku 1897, ktoré vyšlo ako Deväť piesní pre zbor op. 23. | |
Akademická čiapka / Štvorcová akademická čiapka: Štvorcová akademická čiapka , čiapka pre absolventov , čiapka , mortarboard alebo Oxfordská čiapka je predmetom akademického odevu pozostávajúca z vodorovnej štvorcovej dosky pripevnenej na čiapke lebky so strapcom pripevneným k stredu. Vo Veľkej Británii a USA sa bežne označuje neformálne v spojení s akademickými šaty ako „čiapka a šaty". Niekedy sa mu hovorí aj štvorec , priekopa alebo rohová čiapočka . Používa sa aj prídavné meno akademický . | |
Akademický kapitál / Akademický kapitál: V sociológii je akademický kapitál potenciál vzdelania jednotlivca a ďalších akademických skúseností, ktoré sa majú využiť na získanie miesta v spoločnosti. Rovnako ako iné formy kapitálu, ani akademický kapitál nezávisí od jediného faktora - odmeraného trvania školskej dochádzky - ale namiesto toho sa skladá z mnohých rôznych faktorov, vrátane akademického prenosu jednotlivca z jeho rodiny, stavu akademických inštitúcií a publikácie vydané jednotlivcom. | |
Akademický karierizmus / Akademický karierizmus: Akademický karierizmus je tendencia akademikov usilovať sa o svoje vlastné obohacovanie a sebarealizáciu na úkor čestného skúmania, nezaujatého výskumu a šírenia pravdy svojim študentom a spoločnosti. Takýto karierizmus kritizovali myslitelia od Sokrata v starovekých Aténach po Russella Jacobyho v súčasnosti. | |
Akademický certifikát / akademický certifikát: Akademický certifikát je dokument, ktorý potvrdzuje, že osoba získala konkrétne vzdelanie alebo zložila test alebo sériu testov. | |
Akademické podvádzanie / Akademická nečestnosť: Akademická neúprimnosť , akademické pochybenie, akademické podvody a akademická integrita sú súvisiace pojmy, ktoré odkazujú na rôzne akcie zo strany študentov, ktoré sú v rozpore s očakávanými normami školy, univerzity alebo inej vzdelávacej inštitúcie. Definície akademického zneužitia úradnej moci sú zvyčajne uvedené v inštitucionálnych politikách. Akademická nepoctivosť bola dokumentovaná vo všetkých typoch vzdelávacích prostredí od základnej školy po postgraduálne štúdium. V priebehu histórie sa tento typ nečestnosti stretával s rôznymi stupňami trestov. | |
Akademický klasicizmus / Akademické umenie: Academic umenia, alebo academicism alebo akademizmus, je štýl maľby, sochárstvo a architektúry produkované pod vplyvom európskych umeleckých akadémiách. Akademické umenie je konkrétne umenie a umelci ovplyvnení štandardmi francúzskej Académie des Beaux-Arts, ktorá sa praktizovala v rámci hnutí neoklasicizmu a romantizmu, a umením, ktoré nasledovalo po týchto dvoch činnostiach v snahe syntetizovať obidva ich štýly , a čo najlepšie odráža maľba Williama-Adolphe Bouguereaua, Thomasa Couture a Hansa Makarta. V tejto súvislosti sa to často nazýva „akademizmus", „akademizmus", „umelecký pompier" (pejoratívne) a „eklekticizmus", niekedy sa spája s „historizmom" a „synkretizmom". | |
Akademická klinická skúška / Akademická klinická štúdia: Akademické klinické skúšanie je klinické skúšanie, ktoré nie je financované farmaceutickými alebo biotechnologickými spoločnosťami na komerčné účely, ale verejnoprospešnými agentúrami na pokrok v medicíne. Tieto skúšky sú cennou súčasťou systému zdravotnej starostlivosti; sú prínosom pre pacientov a pomáhajú určovať bezpečnosť a účinnosť liekov a prístrojov a hrajú dôležitú úlohu pri kontrolách a vyváženiach, ktoré prebiehajú v bežných komerčne zameraných klinických skúškach. | |
Akademická klinická skúška / Akademická klinická štúdia: Akademické klinické skúšanie je klinické skúšanie, ktoré nie je financované farmaceutickými alebo biotechnologickými spoločnosťami na komerčné účely, ale verejnoprospešnými agentúrami na pokrok v medicíne. Tieto skúšky sú cennou súčasťou systému zdravotnej starostlivosti; sú prínosom pre pacientov a pomáhajú určovať bezpečnosť a účinnosť liekov a prístrojov a hrajú dôležitú úlohu pri kontrolách a vyváženiach, ktoré prebiehajú v bežných komerčne zameraných klinických skúškach. | |
Akademické oblečenie / Akademické šaty: Akademický odev je tradičná forma odevu pre akademické prostredie, hlavne pre terciárne vzdelávanie, ktorú nosia hlavne tí, ktorí dosiahli vysokoškolské vzdelanie alebo majú status, ktorý ich oprávňuje ich prijať. To je tiež známe ako akademické šaty , akademici , subfusc a v Spojených štátoch ako akademické odbory . | |
Academic club_rangers / Académic Club Rangers: Académic Club Rangers je konžský futbalový klub so sídlom v Kinshase. Domáce zápasy hrajú na Stade des Martyrs v Kinshase s 80 000 miestami. | |
Akademický komunitarizmus / komunitarizmus: Komunitarizmus je filozofia, ktorá zdôrazňuje spojenie medzi jednotlivcom a komunitou. Jej prvoradá filozofia je založená na viere, že sociálna identita a osobnosť človeka sú do značnej miery formované vzťahmi v komunite a menší stupeň rozvoja sa kladie na individualizmus. Aj keď komunitou môže byť rodina, komunitarizmus sa obvykle chápe v širšom filozofickom zmysle ako súbor interakcií medzi komunitou ľudí na danom mieste alebo medzi komunitou, ktorá má spoločný záujem alebo históriu. Komunitarizmus sa obvykle stavia proti extrémnemu individualizmu a nesúhlasí s extrémnymi politikami laissez-faire, ktoré zanedbávajú stabilitu celkového spoločenstva. | |
Akademická obec / Akadémia: Akadémia je inštitúcia stredoškolského alebo vysokoškolského vzdelávania, výskumu alebo čestného členstva. Academia je celosvetová skupina zložená z profesorov a výskumných pracovníkov na vysokých školách. | |
Academic competition_for_excellence / Academic Competition for Excellence: Academic Competition for Excellence je formát stredoškolského kvízla hraného v strede Atlantiku, najmä vo Virgínskom spoločenstve. Existuje niekoľko líg v Západnej Virgínii, Virgínii a Severnej Karolíne, hoci veľa líg vo Virgínii sa stalo krmítkom pre súťaž Virginia High School League Scholastic Bowl alebo hrá formát VHSL namiesto formátu ACE. Tímy ACE existujú aj v celom Arkansase, aj keď hra má trochu iný formát. | |
Akademická koncentrácia / akademický major: Akademický major je akademická disciplína, ku ktorému vysokoškolák žiak formálne sa dopustí. Študent, ktorý úspešne dokončí všetky kurzy požadované pre hlavné smery, má vysokoškolské vzdelanie. Slovo major sa tiež niekedy administratívne používa na označenie akademickej disciplíny, ktorú sleduje postgraduálny študent alebo postgraduálny študent v magisterskom alebo doktorskom programe. | |
Akademická konferencia / Akademická konferencia: Akademická konferencia alebo vedecká konferencia je udalosť, na ktorej majú výskumníci predstaviť a diskutovať o svojej práci. Spolu s akademickými alebo vedeckými časopismi a archívmi Eprint, ako napríklad arXiv, poskytujú konferencie dôležitý kanál na výmenu informácií medzi výskumníkmi. | |
Akademické konferencie / Akademická konferencia: Akademická konferencia alebo vedecká konferencia je udalosť, na ktorej majú výskumníci predstaviť a diskutovať o svojej práci. Spolu s akademickými alebo vedeckými časopismi a archívmi Eprint, ako napríklad arXiv, poskytujú konferencie dôležitý kanál na výmenu informácií medzi výskumníkmi. | |
Akademický kongres / Akademická konferencia: Akademická konferencia alebo vedecká konferencia je udalosť, na ktorej majú výskumníci predstaviť a diskutovať o svojej práci. Spolu s akademickými alebo vedeckými časopismi a archívmi Eprint, ako napríklad arXiv, poskytujú konferencie dôležitý kanál na výmenu informácií medzi výskumníkmi. | |
Akademický kostým / akademické šaty: Akademický odev je tradičná forma odevu pre akademické prostredie, hlavne pre terciárne vzdelávanie, ktorú nosia hlavne tí, ktorí dosiahli vysokoškolské vzdelanie alebo majú status, ktorý ich oprávňuje ich prijať. To je tiež známe ako akademické šaty , akademici , subfusc a v Spojených štátoch ako akademické odbory . | |
Akademická rada / Akademický senát: Akademický senát je riadiacim orgánom na niektorých univerzitách a vysokých školách a je zvyčajne najvyšším akademickým orgánom pre inštitúciu. | |
Systém akademickej rady_jednotených_národ / Systém akademickej rady Organizácie Spojených národov: Akademická rada pre systém OSN (ACUNS) v súčasnosti sídli v Centre pre dôveru, mier a sociálne vzťahy na Coventry University. Jeho účelom je stimulovať a podporovať výskum a výučbu úlohy systému OSN v medzinárodných vzťahoch. ACUNS bola založená v roku 1987 na Dartmouth College a odvtedy hosťuje na Brown University, Yale University a Wilfrid Laurier University, kde pôsobila 15 rokov pred prechodom do anglického Coventry v roku 2018. ACUNS má v súčasnosti okolo 450 individuálnych a 30 inštitucionálnych členov. v 55 krajinách a naďalej udržiava vedeckých pracovníkov a odborníkov z praxe v oblasti výskumu, písania, výučby a praktických postupov týkajúcich sa OSN, systému OSN a medzinárodných organizácií v širšej perspektíve. | |
Akademická dôveryhodnosť / vedecký konsenzus: Vedecký konsenzus je kolektívny úsudok, pozícia a názor komunity vedcov v konkrétnom študijnom odbore. Konsenzus znamená všeobecnú dohodu, aj keď nie nevyhnutne jednomyseľnosť. | |
Akademický kredit / kredit na kurz: Kredit sa považuje za uznanie za absolvovanie kurzu v škole alebo na univerzite, ktoré sa používa ako opatrenie, ak je na absolvovanie štúdia dostatok času. | |
Akademické kredity / zápočet kurzu: Kredit sa považuje za uznanie za absolvovanie kurzu v škole alebo na univerzite, ktoré sa používa ako opatrenie, ak je na absolvovanie štúdia dostatok času. | |
Akademická databáza / bibliografická databáza: Bibliografická databáza je databáza bibliografických záznamov, organizovaná digitálna zbierka odkazov na publikovanú literatúru vrátane časopisov a novinových článkov, zborníkov z konferencií, správ, vládnych a právnych publikácií, patentov, kníh atď. Na rozdiel od záznamov v knižničnom katalógu veľká časť bibliografických záznamov v bibliografických databázach popisuje články, konferenčné príspevky atď., nie úplné monografie, a spravidla obsahuje veľmi bohaté popisy predmetov vo forme kľúčových slov, výrazov klasifikácie predmetov alebo abstraktov. | |
Akademické databázy a vyhľadávacie nástroje / Zoznam akademických databáz a vyhľadávacích nástrojov: Tento článok obsahuje reprezentatívny zoznam významných databáz a vyhľadávacích nástrojov vhodných v akademickom prostredí na hľadanie a prístup k článkom v akademických časopisoch, inštitucionálnych úložiskách, archívoch alebo iných zbierkach vedeckých a iných článkov. Databázy a vyhľadávače sa podstatne líšia z hľadiska pokrytia a kvality vyhľadávania. Používatelia musia brať do úvahy kvality a obmedzenia databáz a vyhľadávacích nástrojov, najmä tých, ktorí systematicky vyhľadávajú záznamy, napríklad v systematických prehľadoch alebo metaanalýzach. Pretože pre tieto komplexné systémy na vyhľadávanie dokumentov nie je jasný rozdiel medzi databázou a vyhľadávacím nástrojom, pozrite si:
| |
Akademický dekan / dekan (vzdelávanie): Dean je titul zamestnaný v akademických správach, ako sú vysoké školy alebo univerzity, pre osobu s významnou právomocou nad konkrétnou akademickou jednotkou, nad konkrétnou oblasťou záujmu alebo oboma. Dekani sú bežní v súkromných prípravných školách a občas sa vyskytujú aj na stredných a stredných školách. | |
Akademický desaťboj / Akademický desaťboj USA: Academic Decathlon je každoročná stredoškolská akademická súťaž organizovaná neziskovou organizáciou United States Academic Decathlon (USAD). Súťaž pozostáva zo siedmich objektívnych testov s možnosťou výberu z viacerých odpovedí, dvoch udalostí subjektívneho výkonu a eseje. Akademický Decathlon vytvoril Robert Peterson v roku 1968 pre miestne školy v Orange County v Kalifornii a bol celonárodne rozšírený v roku 1981 Robertom Petersonom, Williamom Pattonom, prvým prezidentom novej rady USAD; a Phillip Bardos, predseda novej rady USAD. Toho roku sa zúčastnilo 17 štátov a District of Columbia, z ktorých počet sa rozšíril o väčšinu USA a niektoré medzinárodné školy. Patton a Bardos pôsobili v predstavenstve na týchto dvoch výkonných pozíciách počas prvých 10 rokov USAD a nielen osobne významne prispeli finančne aj osobným úsilím do organizácie v tých začiatkoch, keď spolu s Robertom neexistovali žiadni sponzori spoločnosti. Peterson, boli hlavnými tromi faktormi pri získavaní firemných sponzorov do programu počas týchto náročných rokov rastu, ktoré nakoniec vyústili do finančne sebestačnej organizácie. V roku 2015 usporiadal Academic Decathlon vôbec svoju prvú medzinárodnú súťaž v čínskom Šanghaji. Kedysi bola známa ako United States Academic Decathlon a 1. marca 2013 začala pôsobiť ako Academic Decathlon. | |
Akademický titul / akademický titul: Akademický titul je kvalifikácia udeľovaná študentom po úspešnom absolvovaní vysokoškolského štúdia, zvyčajne na vysokej škole alebo univerzite. Tieto inštitúcie bežne ponúkajú tituly na rôznych úrovniach, zvyčajne vrátane bakalárskych, magisterských a doktorátov, často spolu s ďalšími akademickými certifikátmi a odbornými titulmi. Najbežnejším vysokoškolským titulom je bakalársky titul, aj keď v niektorých krajinách existuje vysokoškolské vzdelanie nižšej úrovne, ktoré má aj tituly. | |
Akademické tituly / Akademický titul: Akademický titul je kvalifikácia udeľovaná študentom po úspešnom absolvovaní vysokoškolského štúdia, zvyčajne na vysokej škole alebo univerzite. Tieto inštitúcie bežne ponúkajú tituly na rôznych úrovniach, zvyčajne vrátane bakalárskych, magisterských a doktorátov, často spolu s ďalšími akademickými certifikátmi a odbornými titulmi. Najbežnejším vysokoškolským titulom je bakalársky titul, aj keď v niektorých krajinách existuje vysokoškolské vzdelanie nižšej úrovne, ktoré má aj tituly. | |
Akademické pracovisko / Akademické pracovisko: Akademický odbor je odbor univerzity alebo školskej fakulty, ktorý sa venuje konkrétnemu akademickému odboru. Tento článok sa venuje použitiu Spojených štátov na univerzitnej úrovni. Vo Veľkej Británii a ďalších krajinách Commonwealthu zvyknú univerzity používať výraz fakulta; fakulty sa zvyčajne ďalej delia na školy alebo katedry. | |
Akademické pracoviská / Akademické pracovisko: Akademický odbor je odbor univerzity alebo školskej fakulty, ktorý sa venuje konkrétnemu akademickému odboru. Tento článok sa venuje použitiu Spojených štátov na univerzitnej úrovni. Vo Veľkej Británii a ďalších krajinách Commonwealthu zvyknú univerzity používať výraz fakulta; fakulty sa zvyčajne ďalej delia na školy alebo katedry. | |
Akademická závislosť / Akademický imperializmus: Akademický imperializmus je forma imperializmu, v ktorej existuje nerovný vzťah medzi akademikmi, kde dominuje jedna skupina a druhá je ovládaná alebo ignorovaná. Prvé teórie akademického imperializmu siahajú do 60. rokov. | |
Akademické podrobnosti / Akademické podrobnosti: Akademické podrobnosti sú „dosah na univerzitu alebo nekomerčný vzdelávací dosah". Tento proces zahŕňa osobné vzdelávanie lekárov predpisujúcich lekárov vyškolenými zdravotníckymi pracovníkmi, zvyčajne lekárnikmi, lekármi alebo zdravotnými sestrami. Cieľom akademických detailov je zlepšiť predpisovanie cielených liekov tak, aby boli v súlade s lekárskymi dôkazmi z randomizovaných kontrolovaných štúdií, čo v konečnom dôsledku zlepšuje starostlivosť o pacientov a môže znížiť náklady na zdravotnú starostlivosť. Kľúčovou súčasťou nekomerčných alebo univerzitných akademických akademických programov je, že nemajú žiadne finančné väzby na farmaceutický priemysel. | |
Akademický slovník litovčiny / Akademický slovník litovčiny: Akademický slovník litovčiny je komplexný tezaurus litovského jazyka a jedno z najrozsiahlejších lexikografických diel na svete. 20 zväzkov obsahujúcich 22 000 strán bolo publikovaných v rokoch 1941 až 2002 Inštitútom litovského jazyka. Online a CD verzia bola sprístupnená v roku 2005. Obsahuje asi 236 000 hesiel, alebo 500 000, ak sa počítajú podhlavice, odráža moderný a historický jazyk tak z publikovaných textov od prvej publikácie v roku 1547, až do roku 2001, ale aj zaznamenaných v ľudovom jazyku. Pre väčšinu slov sú uvedené definície, poznámky k použitiu a príklady. Dĺžka záznamu sa pohybuje od jednej vety po takmer sto strán. Napríklad 46 strán je venovaných 298 rôznym významom taisyti a jeho derivátov. | |
Akademická disciplína / Akademická disciplína: Akademická disciplína alebo akademický odbor je pododdiel vedomostí, ktoré sa vyučujú a skúmajú na univerzitnej alebo univerzitnej úrovni. Disciplíny sú definované a uznávané akademickými časopismi, v ktorých sa publikuje výskum, a učenými spoločnosťami a akademickými katedrami alebo fakultami na vysokých školách a univerzitách, ku ktorým ich odborníci patria. Akademické disciplíny sa konvenčne delia na humanitné vedy vrátane jazykových, umeleckých a kultúrnych vied a vedecké disciplíny ako fyzika, chémia a biológia; spoločenské vedy sa niekedy považujú za tretiu kategóriu. | |
Akademické disciplíny / Akademická disciplína: Akademická disciplína alebo akademický odbor je pododdiel vedomostí, ktoré sa vyučujú a skúmajú na univerzitnej alebo univerzitnej úrovni. Disciplíny sú definované a uznávané akademickými časopismi, v ktorých sa publikuje výskum, a učenými spoločnosťami a akademickými katedrami alebo fakultami na vysokých školách a univerzitách, ku ktorým ich odborníci patria. Akademické disciplíny sa konvenčne delia na humanitné vedy vrátane jazykových, umeleckých a kultúrnych vied a vedecké disciplíny ako fyzika, chémia a biológia; spoločenské vedy sa niekedy považujú za tretiu kategóriu. | |
Akademický diskurz / Socializácia akademického diskurzu: Socializácia akademického diskurzu je definovaná ako rastúci proces človeka pri realizácii akademického diskurzu a pri dosahovaní očakávaní akademickej komunity. Socializácia akademického diskurzu je forma socializácie jazyka, prostredníctvom ktorej nováčikovia alebo nováčikovia získavajú vedomosti o akademických diskurzoch socializáciou a interakciou s vrstovníkmi, odborníkmi alebo znalejšími ľuďmi v ich komunite a sociálnej sieti. Dynamický a zložitý proces, socializácia akademického diskurzu vyžaduje vyjednávanie o vedomostiach a identite človeka. Tento druh interakcie je definovaný ako obojsmerný proces, v ktorom sa začínajúci učiaci sa aj odborníci navzájom učia. | |
Socializácia akademického diskurzu / Socializácia akademického diskurzu: Socializácia akademického diskurzu je definovaná ako rastúci proces človeka pri realizácii akademického diskurzu a pri dosahovaní očakávaní akademickej komunity. Socializácia akademického diskurzu je forma socializácie jazyka, prostredníctvom ktorej nováčikovia alebo nováčikovia získavajú vedomosti o akademických diskurzoch socializáciou a interakciou s vrstovníkmi, odborníkmi alebo znalejšími ľuďmi v ich komunite a sociálnej sieti. Dynamický a zložitý proces, socializácia akademického diskurzu vyžaduje vyjednávanie o vedomostiach a identite človeka. Tento druh interakcie je definovaný ako obojsmerný proces, v ktorom sa začínajúci učiaci sa aj odborníci navzájom učia. | |
Akademická diskriminácia / Akademická zaujatosť: Akademická zaujatosť je zaujatosť alebo vnímaná zaujatosť vedcov, ktorá umožňuje ich viere formovať ich výskum a vedeckú komunitu. Môže odkazovať na niekoľko typov scholastických predsudkov, napríklad na logocentrizmus, fonocentrizmus, etnocentrizmus alebo na vieru, že niektoré vedy a disciplíny sú na vyššej priečke. Najmä v Spojených štátoch amerických sú tvrdenia o zaujatosti často spojené s tvrdeniami konzervatívcov o všadeprítomnej zaujatosti voči politickým konzervatívcom a náboženským kresťanom. Toto tvrdenie sa zameriava na to, čo konzervatívci ako David Horowitz tvrdia, je diskriminácia tých, ktorí majú konzervatívnu ideológiu, a argument, že výskum bol kazený túžbou presadzovať pokrokovú agendu. Barry Ames a kol., John Lee a Henry Giroux tvrdia, že tieto tvrdenia sú založené na anekdotických dôkazoch, ktoré by spoľahlivo nenaznačovali systematické zaujatosť. Russell Jacoby tvrdil, že tvrdenia o akademickej zaujatosti sa používali na tlačenie opatrení, ktoré porušujú akademickú slobodu. | |
Akademická nepoctivosť / Akademická nepoctivosť: Akademická neúprimnosť , akademické pochybenie, akademické podvody a akademická integrita sú súvisiace pojmy, ktoré odkazujú na rôzne akcie zo strany študentov, ktoré sú v rozpore s očakávanými normami školy, univerzity alebo inej vzdelávacej inštitúcie. Definície akademického zneužitia úradnej moci sú zvyčajne uvedené v inštitucionálnych politikách. Akademická nepoctivosť bola dokumentovaná vo všetkých typoch vzdelávacích prostredí od základnej školy po postgraduálne štúdium. V priebehu histórie sa tento typ nečestnosti stretával s rôznymi stupňami trestov. | |
Akademické disciplíny / Akademická disciplína: Akademická disciplína alebo akademický odbor je pododdiel vedomostí, ktoré sa vyučujú a skúmajú na univerzitnej alebo univerzitnej úrovni. Disciplíny sú definované a uznávané akademickými časopismi, v ktorých sa publikuje výskum, a učenými spoločnosťami a akademickými katedrami alebo fakultami na vysokých školách a univerzitách, ku ktorým ich odborníci patria. Akademické disciplíny sa konvenčne delia na humanitné vedy vrátane jazykových, umeleckých a kultúrnych vied a vedecké disciplíny ako fyzika, chémia a biológia; spoločenské vedy sa niekedy považujú za tretiu kategóriu. | |
Akademické prepustenie / Scholastická skúška: Scholastickou podmienkou alebo akademickým prepustením , niekedy známym ako vyradenie , je ukončenie štúdia na vysokej škole v dôsledku zlých študijných výsledkov. | |
Akademické dizertačné práce: Diplomová práca alebo dizertačná práca je dokument predložený na podporu kandidatúry na akademický titul alebo odbornú kvalifikáciu, ktorý predstavuje výskum a zistenia autora. V niektorých kontextoch sa slovo „téza" alebo príbuzný používa ako súčasť bakalárskeho alebo magisterského štúdia, zatiaľ čo „dizertačná práca" sa zvyčajne vzťahuje na doktorát, zatiaľ čo v iných kontextoch je to naopak. Termín diplomová práca sa niekedy používa na označenie diplomových aj doktorských dizertačných prác. | |
Akademická dráma / Akademická dráma: Akademická dráma označuje divadelné hnutie, ktoré vzniklo v polovici 16. storočia počas renesancie. Univerzity v Anglicku, ktoré sa venovali štúdiu klasických drám na účely vysokoškolského vzdelávania, začali produkovať hry Sofokles, Euripides a Seneca mladší v gréckom a rímskom jazyku, ako aj neoklasické drámy. Tieto klasické a neoklasické inscenácie uvádzali mladí vedci na univerzitách v Cambridge a Oxforde. Ostatné európske krajiny, napríklad Španielsko a Taliansko, adaptovali klasické hry do zmesi latinských a ľudových drám. Tieto španielske a talianske úpravy sa používali pri výučbe morálky na školách. Intelektuálny rozvoj drám na školách, univerzitách a v dvorných dvoroch v Európe umožnil vznik veľkých dramatikov konca 16. storočia. | |
Akademický odev / Akademický odev: Akademický odev je tradičná forma odevu pre akademické prostredie, hlavne pre terciárne vzdelávanie, ktorú nosia hlavne tí, ktorí dosiahli vysokoškolské vzdelanie alebo majú status, ktorý ich oprávňuje ich prijať. To je tiež známe ako akademické šaty , akademici , subfusc a v Spojených štátoch ako akademické odbory . | |
Academic dress_at_Oxford_University / Academic dress of the University of Oxford: Oxfordská univerzita má dlhoročnú tradíciu akademického odevu, ktorá trvá dodnes. | |
Academic dress_in_the_United_Kingdom / Academic dress in the United Kingdom: Akademický odev Veľkej Británie a Írska má dlhú históriu a ovplyvnil akademický odev Ameriky i mimo nej. Akademická štvorcová čiapka bola vynájdená vo Veľkej Británii, rovnako ako kapucňa, ktorá sa vyvinula z laických stredovekých odevov. | |
Academic dress_in_the_United_States / Academic dress in United States: Akademické odbory v USA majú históriu siahajúcu do éry koloniálnych vysokých škôl. To bolo najviac ovplyvnené akademickými odevnými tradíciami v Európe. Existuje medziuniverzitný kódex, ktorý stanovuje podrobnú jednotnú schému akademických odznakov, ktorou sa dobrovoľne riadi mnoho, hoci nie všetky inštitúcie ju úplne dodržiavajú. | |
Academic dress_of_Cambridge_University / Academic dress of the University of Cambridge: University of Cambridge má dlhú tradíciu akademického odevu, ktorý sa tradične označuje ako akademický odev . Takmer každý titul, ktorý univerzita udeľuje, má okrem svojej kapucne aj svoje odlišné šaty. Vysokoškoláci majú vysokoškolské šaty, ktoré majú jemné rozdiely umožňujúce určiť univerzitu nositeľa. Akademické šaty sa v Cambridge nosia pomerne často pri formálnych a niekedy neformálnych príležitostiach. Kedy a ako sa nosia, existuje množstvo pravidiel a zvyklostí. Čierne šaty (vyzliekanie) sa nosia na menej formálnych udalostiach, zatiaľ čo vo špeciálne dni sa nosia celé akademické šaty, ktoré pozostávajú z plášťov, kapucne a pokrývky hlavy s lekármi v slávnostných šatách. Úradníci univerzity majú tiež starodávne formy akademického odevu, ktoré sú pre univerzitu jedinečné. | |
Academic dress_of_Chulalongkorn_University / Academic dress of Chulalongkorn University: Akademické šaty univerzity Chulalongkorn sú šaty s dlhým rukávom vyrobené zo svetlej sieťoviny a lemované špeciálne navrhnutým plsteným pásikom. Rovnaký prúžok je tiež pripevnený k lakťom a zápästiam. Samotná róba je prevzatá zo slávnostného odevu zvaného suea khrui a bola navrhnutá za vlády Prajadhipoka spolu s existujúcim akademickým odznakom. | |
Academic dress_of_Durham_University / Academic dress of Durham University: Akademický odev univerzity v Durhame má veľa podobností s podobami iných starších britských univerzít, ako sú Oxford a Cambridge. Väčšina vysokých škôl Durhamskej univerzity trvá na tom, aby sa šaty obliekali pri slávnostných príležitostiach, vrátane imatrikulácií a spoločenských sál (večere); Výnimkou sú Van Mildert, St Cuthbert's Society, Collingwood, Stephenson, St Aidans a The College of St Hild and St Bede. Niektoré vysoké školy tiež trvajú na tom, aby sa nosili na schôdzach v spoločenskej miestnosti Junior, a sú často videné v univerzitných kaplnkách. V spoločenských sálach sa obliekajú iba šaty a lekári si zvyčajne obliekajú svoje vyzliekacie šaty; pri slávnostnejších príležitostiach si šaty a kukly obliekajú absolventi. Do roku 1990 Všeobecné nariadenia univerzity „odporúčali" nosenie plášťov členmi univerzity pri bohoslužbách v katedrále - okrem niektorých služieb je to teraz ponechané na individuálnom výbere. Róby sa tiež bežne nosia na schôdze senátu univerzity členmi tohto orgánu. | |
Academic dress_of_Harvard_University / Academic regalia of Harvard University: Ako najstaršia vysoká škola v USA má Harvardská univerzita dlhoročnú tradíciu akademického obliekania. Obklady na harvardských šatách majú v blízkosti jarma emblémy vranových nôh, symbol jedinečný pre Harvard, vyrobený z plochého copu vo farbách charakteristických pre kvalifikáciu alebo stupeň nositeľa. Vránové nohy sú dvojnásobné pre dosiahnuté stupne a trikrát pre čestné stupne. | |
Academic dress_of_Imperial_College_London / Academic dress of Imperial College London: Akademické šaty školy Imperial College London popisujú šaty, šaty a kukly, ktoré nosia absolventi a spolupracovníci školy Imperial College London. Po získaní nezávislosti na Londýnskej univerzite v roku 2007 začali absolventi nosiť akademické šaty Imperial v roku 2008. Zjednocujúca farba akademických odevov Imperial je podľa diela Williama Henryho Perkina fialová. | |
Academic dress_of_King% 27s_College_London / Academic dress of King's College London: Akademický odev King's College v Londýne popisuje šaty, taláre a kukly, ktoré nosia vysokoškoláci, absolventi a spolupracovníci King's College London. Po získaní právomoci udeľovať vlastné tituly na University of London v roku 2006 začali absolventi v roku 2008 nosiť akademické šaty King's College London. | |
Academic dress_of_La_Trobe_University / La Trobe University: La Trobe University je verejná výskumná univerzita so sídlom v Melbourne, Victoria, Austrália. Jeho vlajková loď sa nachádza na predmestí Melbourne v Bundoore. Univerzita bola založená v roku 1964 a stala sa treťou univerzitou v štáte Victoria a dvanástou univerzitou v Austrálii. La Trobe je jednou z austrálskych zelených univerzít a tiež súčasťou skupiny Innovative Research Universities. | |
Akademické šaty_Liverpool_John_Moores_University / Akademické šaty Liverpoolskej univerzity Johna Mooresa: Akademickým odevom Liverpoolskej univerzity Johna Mooresa je slávnostné oblečenie akademických pracovníkov a študentov končiacich na univerzite pri slávnostných príležitostiach. Patria sem slávnostné promócie a inaugurácie vyšších akademických pracovníkov, ktoré sa musia nosiť. Kráľovstvo sa používalo od získania univerzitného statusu v roku 1992, keď bol Ede & Ravenscroft menovaný za úradného krajčíra akademického oblečenia. | |
Academic dress_of_McGill_University / Academic dress of McGill University: Akademický odev univerzity McGill popisuje čiapky, šaty a kukly, ktoré univerzita predpisuje pre kandidátov / držiteľov titulu. Do polovice 20. storočia McGill tiež predpisoval akademické šaty pre svojich imatrikulačných alebo zapísaných študentov, ako aj pre svoju fakultu. McGill University, ktorá bola založená v roku 1821, sa neustále radí medzi popredné kanadské univerzity a medzi 20 najlepších univerzít na svete. | |
Academic dress_of_Oxford_University / Academic dress of the University of Oxford: Oxfordská univerzita má dlhoročnú tradíciu akademického odevu, ktorá trvá dodnes. | |
Academic dress_of_Stanford_University / Academic regalia of Stanford University: Akademické odbory Stanfordskej univerzity opisujú odevy, šaty a kukly, ktoré univerzita predpisuje svojim absolventom. Stanfordská univerzita bola založená v roku 1891 a akademický odev je súčasťou akademického života na škole minimálne od roku 1899. Rovnako ako na väčšine amerických univerzít, aj akademické odevy nájdené na Stanforde pochádzajú z univerzít v Oxforde a Cambridge, ktoré boli vývoj akademického a duchovného odevu bežného na stredovekých univerzitách v Európe. Dnes, rovnako ako u väčšiny amerických univerzít, sa akademické odbory bežne vyskytujú iba na promóciách. Stanford sa pri väčšine svojich akademických odevov riadi medziuniverzitným kódexom akademických kostýmov, ktorý bol navrhnutý v roku 1895 a stanovuje podrobnú jednotnú schému akademických odznakov. Stanford pre svojich absolventov doktorandského štúdia využíva odlišné rúcho, ktoré bolo medzi americkými inštitúciami vysokoškolského vzdelávania jedinečné, pretože bolo založené najmä na doktorských róbach University of Cambridge. | |
Academic dress_of_University_of_Melbourne / Academic dress of University of Melbourne: Akademický odev univerzity v Melbourne popisuje formálne oblečenie pre šaty, taláre a kukly predpísané v stanovách a predpisoch pre vysokoškolákov, absolventov, úradníkov a čestné uznania univerzity. Nasleduje oxfordský štýl pre šaty a kukly pre bakalárske a magisterské stupne. Pre svoje doktoráty sa Melbourne riadi štýlom Cambridge. | |
Academic dress_of_Warwick_University / Academic dress of the University of Warwick: Akademické a oficiálne šaty univerzity vo Warwicku pochádzajú pôvodne z polovice 60. rokov, krátko po založení univerzity. Napriek pretrvávajúcim ponukám Charlesa Franklyna bol divadelný kostýmný výtvarník Anthony Powell poverený návrhom odevov pre úradníkov a absolventov univerzity. Kvôli nátlaku iných prác a zjavným názorovým rozdielom Powell z projektu vystúpil a šaty pre absolventov boli následne navrhnuté po konzultácii s J. Wippell a Company of Exeter, pričom Ede a Ravenscroft tieto šaty navrhli a vyrobili pre úradníkov. | |
Academic dress_of_durham_university / Academic dress of Durham University: Akademický odev univerzity v Durhame má veľa podobností s podobami iných starších britských univerzít, ako sú Oxford a Cambridge. Väčšina vysokých škôl Durhamskej univerzity trvá na tom, aby sa šaty obliekali pri slávnostných príležitostiach, vrátane imatrikulácií a spoločenských sál (večere); Výnimkou sú Van Mildert, St Cuthbert's Society, Collingwood, Stephenson, St Aidans a The College of St Hild and St Bede. Niektoré vysoké školy tiež trvajú na tom, aby sa nosili na schôdzach v spoločenskej miestnosti Junior, a sú často videné v univerzitných kaplnkách. V spoločenských sálach sa obliekajú iba šaty a lekári si zvyčajne obliekajú svoje vyzliekacie šaty; pri slávnostnejších príležitostiach si šaty a kukly obliekajú absolventi. Do roku 1990 Všeobecné nariadenia univerzity „odporúčali" nosenie plášťov členmi univerzity pri bohoslužbách v katedrále - okrem niektorých služieb je to teraz ponechané na individuálnom výbere. Róby sa tiež bežne nosia na schôdze senátu univerzity členmi tohto orgánu. | |
Academic dress_of_harvard_university / Academic regalia of Harvard University: Ako najstaršia vysoká škola v USA má Harvardská univerzita dlhoročnú tradíciu akademického obliekania. Obklady na harvardských šatách majú v blízkosti jarma emblémy vranových nôh, symbol jedinečný pre Harvard, vyrobený z plochého copu vo farbách charakteristických pre kvalifikáciu alebo stupeň nositeľa. Vránové nohy sú dvojnásobné pre dosiahnuté stupne a trikrát pre čestné stupne. | |
Academic dress_of_the_Durham_University / Academic dress of Durham University: Akademický odev univerzity v Durhame má veľa podobností s podobami iných starších britských univerzít, ako sú Oxford a Cambridge. Väčšina vysokých škôl Durhamskej univerzity trvá na tom, aby sa šaty obliekali pri slávnostných príležitostiach, vrátane imatrikulácií a spoločenských sál (večere); Výnimkou sú Van Mildert, St Cuthbert's Society, Collingwood, Stephenson, St Aidans a The College of St Hild and St Bede. Niektoré vysoké školy tiež trvajú na tom, aby sa nosili na schôdzach v spoločenskej miestnosti Junior, a sú často videné v univerzitných kaplnkách. V spoločenských sálach sa obliekajú iba šaty a lekári si zvyčajne obliekajú svoje vyzliekacie šaty; pri slávnostnejších príležitostiach si šaty a kukly obliekajú absolventi. Do roku 1990 Všeobecné nariadenia univerzity „odporúčali" nosenie plášťov členmi univerzity pri bohoslužbách v katedrále - okrem niektorých služieb je to teraz ponechané na individuálnom výbere. Róby sa tiež bežne nosia na schôdze senátu univerzity členmi tohto orgánu. | |
Academic dress_of_the_National_University_of_ Ireland / Academic dress of the National University of Ireland: Súčasné akademické oblečenie Írskej národnej univerzity sa zjednodušilo po preskúmaní v roku 1999. Dizajn rób sa všeobecne podobá na Oxford. Kapoty sú primárne zelené, reprezentujúce Írsko, a zvyčajne vychádzajú z dizajnu Dublinu alebo Belfastu. | |
Academic dress_of_the_Robert_Gordon_University / Academic dress of the Robert Gordon University: Akademický odev univerzity Roberta Gordona sa zvyčajne nosí iba na promóciách a príležitostne na iných veľmi formálnych udalostiach. Rovnako ako u väčšiny britských univerzít, aj absolvent univerzity Roberta Gordona začína ceremoniál v šatách stupňa, do ktorého sú prijatí, s výnimkou kapucne. To je v rozpore s praxou na niektorých univerzitách, napríklad na Oxforde, kde si absolvent odevzdá titul až po jeho udelení. Súčasný vzorec akademického odevu pochádza z roku 1992, keď sa z inštitúcie stala univerzita. | |
Academic dress_of_the_Royal_Melbourne_Institute_of_Technology / Academic dress of the Royal Melbourne Institute of Technology: Akademickým odevom Kráľovského melbournského technologického inštitútu (RMIT) sú šaty, plášte a kukly predpísané austrálskou univerzitou pre administratívu, fakultu, absolventov, postgraduálnych študentov a vysokoškolákov jej austrálskych a vietnamských pobočiek. Akademický odev RMIT je opísaný ako odev Oxfordskej univerzity vo Veľkej Británii. Súčasný štatút akademického odevu schválila rada RMIT v roku 1980. | |
Academic dress_of_the_University_of_Bristol / Academic dress of the University of Bristol: Akademický odev predpísaný univerzitou v Bristole je zmesou odevov predpísaných v Cambridge a Oxforde. Bristol si pre absolventov vybral predovšetkým róby v oxfordskom štýle a kapucne v cambridgskom štýle. Na rozdiel od mnohých britských univerzít má byť samotná kapucňa „University red" lemovaná špecifikovanou farbou. Univerzálna červená je definovaná ako Pantone 187. Bristol tiež uvádza, že vysokoškoláci majú za určitých okolností šaty „schváleného vzoru", hoci samotný vzor nie je uvedený. To nie je príliš dôležité, pretože v praxi sa od vysokoškolských študentov nikdy nevyžaduje, aby boli županmi, s výnimkou štúdia na vysokej škole. | |
Academic dress_of_the_University_of_Cambridge / Academic dress of the University of Cambridge: University of Cambridge má dlhú tradíciu akademického odevu, ktorý sa tradične označuje ako akademický odev . Takmer každý titul, ktorý univerzita udeľuje, má okrem svojej kapucne aj svoje odlišné šaty. Vysokoškoláci majú vysokoškolské šaty, ktoré majú jemné rozdiely umožňujúce určiť univerzitu nositeľa. Akademické šaty sa v Cambridge nosia pomerne často pri formálnych a niekedy neformálnych príležitostiach. Kedy a ako sa nosia, existuje množstvo pravidiel a zvyklostí. Čierne šaty (vyzliekanie) sa nosia na menej formálnych udalostiach, zatiaľ čo vo špeciálne dni sa nosia celé akademické šaty, ktoré pozostávajú z plášťov, kapucne a pokrývky hlavy s lekármi v slávnostných šatách. Úradníci univerzity majú tiež starodávne formy akademického odevu, ktoré sú pre univerzitu jedinečné. | |
Academic dress_of_the_University_of_Dublin / Academic dress of the University of Dublin: Akademický odev predpísaný na univerzite v Dubline a na jej jedinej vysokej škole, Trinity College, sa riadi pomerne zložitým protokolom, ktorý má však určité spoločné črty s inými univerzitami v Írsku a s Oxfordskou univerzitou vo Veľkej Británii. | |
Academic dress_of_the_University_of_Durham / Academic dress of Durham University: Akademický odev univerzity v Durhame má veľa podobností s podobami iných starších britských univerzít, ako sú Oxford a Cambridge. Väčšina vysokých škôl Durhamskej univerzity trvá na tom, aby sa šaty obliekali pri slávnostných príležitostiach, vrátane imatrikulácií a spoločenských sál (večere); Výnimkou sú Van Mildert, St Cuthbert's Society, Collingwood, Stephenson, St Aidans a The College of St Hild and St Bede. Niektoré vysoké školy tiež trvajú na tom, aby sa nosili na schôdzach v spoločenskej miestnosti Junior, a sú často videné v univerzitných kaplnkách. V spoločenských sálach sa obliekajú iba šaty a lekári si zvyčajne obliekajú svoje vyzliekacie šaty; pri slávnostnejších príležitostiach si šaty a kukly obliekajú absolventi. Do roku 1990 Všeobecné nariadenia univerzity „odporúčali" nosenie plášťov členmi univerzity pri bohoslužbách v katedrále - okrem niektorých služieb je to teraz ponechané na individuálnom výbere. Róby sa tiež bežne nosia na schôdze senátu univerzity členmi tohto orgánu. | |
Academic dress_of_the_University_of_Edinburgh / Academic dress of the University of Edinburgh: Akademický odev na univerzite v Edinburghu je povinný pri oficiálnych slávnostných príležitostiach, ako sú promócie a inštalácie rektora a kancelára, a inak voliteľný, zvyčajne sa nosí iba na udalosti. | |
Academic dress_of_the_University_of_Exeter / Academic dress of the University of Exeter: Táto stránka popisuje rôzne typy akademických odevov povolené na univerzite v Exeteri. Definície akademického odevu pre držiteľov ocenení a úradníkov univerzity sú uvedené v predpisoch univerzity. | |
Academic dress_of_the_University_of_Glasgow / Academic dress of the University of Glasgow: Akademické šaty na univerzite v Glasgowe sa nosia na slávnostných udalostiach počas celého akademického roka. To zahŕňa predovšetkým promócie, ale zahŕňa aj Pamätný deň, bohoslužby a inštaláciu rektorov a rektorov univerzity. Akademické oblečenie všetkých členov univerzity v Glasgowe vrátane študentov upravuje univerzitný poriadok. Zdieľa mnoho podobností s ostatnými starodávnymi univerzitami v Škótsku, pričom je viditeľné, že na rozdiel od zvyšku Spojeného kráľovstva sa pokrývky hlavy nosia iba veľmi zriedka. Akademické šaty sa na univerzite v Glasgowe nosia už od stredoveku. | |
Akademické oblečenie_univerzity_Hertfordshire / University of Hertfordshire: University of Hertfordshire ( UOH ) je verejná univerzita v Hertfordshire vo Veľkej Británii. Univerzita má hlavné sídlo v Hatfielde v Hertfordshire. Jej predošlá inštitúcia, Hatfield Technical College , bola založená v roku 1948 a bola identifikovaná ako jedna z 25 technologických vysokých škôl vo Veľkej Británii v roku 1959. V roku 1992 získala britská vláda Hatfield Polytechnic štatút univerzity a následne bola premenovaná na University of Hertfordshire. Je to jedna z univerzít po roku 1992. | |
Academic dress_of_the_University_of_Kent / Academic dress of the University of Kent: Akademické šaty z University of Kent sa zvyčajne nosia iba na promóciách. Rovnako ako u väčšiny britských univerzít, aj absolvent začína ceremoniál v obliekaní podľa stupňa prijatia. To je v rozpore s praxou na niektorých univerzitách, napríklad na Oxforde, kde si absolvent odevzdá titul až po jeho udelení. | |
Academic dress_of_the_University_of_Leeds / Academic dress of the University of Leeds: University of Leeds, rovnako ako ďalšie univerzity vo Veľkej Británii a mnohých ďalších krajinách po celom svete, má svoj vlastný jedinečný systém akademických a slávnostných odevov pre študentov, absolventov a vysokých úradníkov. Rovnako ako na väčšine iných univerzít, aj absolventi budú mať šaty, kapucňu a čiapku zodpovedajúce stupňu, ktorý dostanú. Všetky kukly absolventov majú jeden alebo viac zelených odtieňov. Lekári filozofie, vzdelávania a klinickej psychológie sú vo Veľkej Británii jedineční v zelených šatách. |
Friday, April 2, 2021
Academic achievement_gap_in_the_United_States/Achievement gaps in the United States
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Adolfow/Adolfów, Łódź Voivodeship
Adolfow / Adolfów, Lodžské vojvodstvo: Adolfów je dedina v správnom obvode Gmina Zgierz v Zgierzskej župe v Lodžskom vojvodstve v stre...
-
Acad% C3% A9mie Tchit% C3% A9_FC / Académie Tchité FC: Académie Tchité Football Club alebo jednoducho Académie Tchité je futbalový (f...
-
Adamo, Mozambik / Adamo, Mozambik: Adamo je dedina v okrese Ancuabe v provincii Cabo Delgado na severovýchode Mozambiku. Adamo, Nicola...
-
Abu Janlu / Abu Janlu: Abu Janlu je dedina v vidieckom okrese Ijrud-e Pain, okres Halab, okres Ijrud v provincii Zanjan v Iráne. Pri s...
No comments:
Post a Comment