Academic dress_of_the_University_of_London / Academic dress of the University of London: Akademický odev univerzity v Londýne popisuje šaty, šaty a kukly, ktoré univerzita predpisuje svojim absolventom a študentom. | |
Academic dress_of_the_University_of_Manchester / Academic dress of the University of Manchester: Akademický odev univerzity v Manchestri popisuje šaty, kapucne a pokrývky hlavy, ktoré univerzita predpisuje svojim absolventom a úradníkom. | |
Academic dress_of_the_University_of_Nottingham / Academic dress of the University of Nottingham: Všeobecne platí, že akademický odev univerzity v Nottinghame pochádza z ocenenia jej Kráľovskej charty v roku 1948. Pred týmto dátumom University College v Nottinghame učila študentov na skúšky na University of London a „absolventi Nottinghamu" boli v skutočnosti absolventmi Londýna a nosili vhodné šaty. Existovala však jedinečná vysokoškolská róba v Nottinghame. Toto stále existuje, ale rovnako ako podobné šaty na väčšine ostatných univerzít, je dnes veľmi zriedkavé. | |
Academic dress_of_the_University_of_Oxford / Academic dress of the University of Oxford: Oxfordská univerzita má dlhoročnú tradíciu akademického odevu, ktorá trvá dodnes. | |
Akademické šaty_univerzity_santa_Tomasa / Akademické šaty univerzity Santo Tomas: Univerzita Santo Tomas v Manile na Filipínach používa pri slávnostných príležitostiach pre svojich kandidátov / držiteľov titulu systém akademického obliekania. Na zvyky a štýly má veľký vplyv tradícia španielskych univerzít. UST tiež sleduje tradície a kánon Pápežskej univerzity. | |
Akademické šaty_univerzity_St_Andrewa / Akademické šaty Univerzity v St Andrews: Akademické šaty na University of St Andrews zahŕňajú študentov, ktorí majú počas štúdia na University of St Andrews oblečené výrazné akademické šaty. Vysokoškolské šaty v Škótsku boli kedysi bežné na všetkých starodávnych škótskych univerzitách, pričom každá mala svoj osobitý štýl. Vysokoškoláci z univerzity v St. Andrews majú oblečené buď šarlátové šaty, ak sú súčasťou United College a študujú na umeleckých, lekárskych a prírodovedeckých fakultách, alebo čierne šaty, ak sú súčasťou College of St Mary a študujú na božskej fakulte. | |
Academic dress_of_the_University_of_Tasmania / Academic dress of the University of Tasmania: Akademický odev Tasmánskej univerzity opisuje formálne oblečenie róby, talára a kukly predpísané vyhláškou o akademickom odeve Tasmánskej univerzity. Táto vyhláška predpisuje oxfordský štýl pre šaty a kukly pre vysokoškolské aj postgraduálne akademické šaty. | |
Academic dress_of_the_University_of_Wales / Academic dress of the University of Wales: Akademický odev bývalej univerzity vo Walese bol navrhnutý pre prvé promócie v roku 1893 a jeho hlavným identifikačným znakom je fakultná farebná schéma obsahujúca „broky". | |
Academic dress_of_the_University_of_Wales, _Lampeter / University of Wales, Lampeter: University of Wales, Lampeter bola univerzita v Lampeter, Wales. Spoločnosť bola založená v roku 1822 a bola založená kráľovskou listinou v roku 1828. Bola to najstaršia inštitúcia udeľujúca titul vo Walese s obmedzenými právomocami od roku 1852. Bola to samosprávna vysoká škola Waleskej univerzity od roku 1972 až do jej zlúčenia s Trinity University. College v roku 2010 a založiť University of Wales Trinity Saint David. | |
Academic dress_of_the_University_of_Warwick / Academic dress of the University of Warwick: Akademické a oficiálne šaty univerzity vo Warwicku pochádzajú pôvodne z polovice 60. rokov, krátko po založení univerzity. Napriek pretrvávajúcim ponukám Charlesa Franklyna bol divadelný kostýmný výtvarník Anthony Powell poverený návrhom odevov pre úradníkov a absolventov univerzity. Kvôli nátlaku iných prác a zjavným názorovým rozdielom Powell z projektu vystúpil a šaty pre absolventov boli následne navrhnuté po konzultácii s J. Wippell a Company of Exeter, pričom Ede a Ravenscroft tieto šaty navrhli a vyrobili pre úradníkov. | |
Academic dress_of_the_royal_melbourne_institute_of_technology / Academic dress of the Royal Melbourne Institute of Technology: Akademickým odevom Kráľovského melbournského technologického inštitútu (RMIT) sú šaty, plášte a kukly predpísané austrálskou univerzitou pre administratívu, fakultu, absolventov, postgraduálnych študentov a vysokoškolákov jej austrálskych a vietnamských pobočiek. Akademický odev RMIT je opísaný ako odev Oxfordskej univerzity vo Veľkej Británii. Súčasný štatút akademického odevu schválila rada RMIT v roku 1980. | |
Academic dress_of_the_university_of_bristol / Academic dress of the University of Bristol: Akademický odev predpísaný univerzitou v Bristole je zmesou odevov predpísaných v Cambridge a Oxforde. Bristol si pre absolventov vybral predovšetkým róby v oxfordskom štýle a kapucne v cambridgskom štýle. Na rozdiel od mnohých britských univerzít má byť samotná kapucňa „University red" lemovaná špecifikovanou farbou. Univerzálna červená je definovaná ako Pantone 187. Bristol tiež uvádza, že vysokoškoláci majú za určitých okolností šaty „schváleného vzoru", hoci samotný vzor nie je uvedený. To nie je príliš dôležité, pretože v praxi sa od vysokoškolských študentov nikdy nevyžaduje, aby boli županmi, s výnimkou štúdia na vysokej škole. | |
Academic dress_of_the_university_of_cambridge / Academic dress of the University of Cambridge: University of Cambridge má dlhú tradíciu akademického odevu, ktorý sa tradične označuje ako akademický odev . Takmer každý titul, ktorý univerzita udeľuje, má okrem svojej kapucne aj svoje odlišné šaty. Vysokoškoláci majú vysokoškolské šaty, ktoré majú jemné rozdiely umožňujúce určiť univerzitu nositeľa. Akademické šaty sa v Cambridge nosia pomerne často pri formálnych a niekedy neformálnych príležitostiach. Kedy a ako sa nosia, existuje množstvo pravidiel a zvyklostí. Čierne šaty (vyzliekanie) sa nosia na menej formálnych udalostiach, zatiaľ čo vo špeciálne dni sa nosia celé akademické šaty, ktoré pozostávajú z plášťov, kapucne a pokrývky hlavy s lekármi v slávnostných šatách. Úradníci univerzity majú tiež starodávne formy akademického odevu, ktoré sú pre univerzitu jedinečné. | |
Academic dress_of_the_university_of_dublin / Academic dress of the University of Dublin: Akademický odev predpísaný na univerzite v Dubline a na jej jedinej vysokej škole, Trinity College, sa riadi pomerne zložitým protokolom, ktorý má však určité spoločné črty s inými univerzitami v Írsku a s Oxfordskou univerzitou vo Veľkej Británii. | |
Academic dress_of_the_university_of_edinburgh / Academic dress of the University of Edinburgh: Akademický odev na univerzite v Edinburghu je povinný pri oficiálnych slávnostných príležitostiach, ako sú promócie a inštalácie rektora a kancelára, a inak voliteľný, zvyčajne sa nosí iba na udalosti. | |
Academic dress_of_the_university_of_exeter / Academic dress of the University of Exeter: Táto stránka popisuje rôzne typy akademických odevov povolené na univerzite v Exeteri. Definície akademického odevu pre držiteľov ocenení a úradníkov univerzity sú uvedené v predpisoch univerzity. | |
Academic dress_of_the_university_of_kent / Academic dress of the University of Kent: Akademické šaty z University of Kent sa zvyčajne nosia iba na promóciách. Rovnako ako u väčšiny britských univerzít, aj absolvent začína ceremoniál v obliekaní podľa stupňa prijatia. To je v rozpore s praxou na niektorých univerzitách, napríklad na Oxforde, kde si absolvent odevzdá titul až po jeho udelení. | |
Academic dress_of_the_university_of_leeds / Academic dress of the University of Leeds: University of Leeds, rovnako ako ďalšie univerzity vo Veľkej Británii a mnohých ďalších krajinách po celom svete, má svoj vlastný jedinečný systém akademických a slávnostných odevov pre študentov, absolventov a vysokých úradníkov. Rovnako ako na väčšine iných univerzít, aj absolventi budú mať šaty, kapucňu a čiapku zodpovedajúce stupňu, ktorý dostanú. Všetky kukly absolventov majú jeden alebo viac zelených odtieňov. Lekári filozofie, vzdelávania a klinickej psychológie sú vo Veľkej Británii jedineční v zelených šatách. | |
Academic dress_of_the_university_of_london / Academic dress of the University of London: Akademický odev univerzity v Londýne popisuje šaty, šaty a kukly, ktoré univerzita predpisuje svojim absolventom a študentom. | |
Academic dress_of_the_university_of_nottingham / Academic dress of the University of Nottingham: Všeobecne platí, že akademický odev univerzity v Nottinghame pochádza z ocenenia jej Kráľovskej charty v roku 1948. Pred týmto dátumom University College v Nottinghame učila študentov na skúšky na University of London a „absolventi Nottinghamu" boli v skutočnosti absolventmi Londýna a nosili vhodné šaty. Existovala však jedinečná vysokoškolská róba v Nottinghame. Toto stále existuje, ale rovnako ako podobné šaty na väčšine ostatných univerzít, je dnes veľmi zriedkavé. | |
Academic dress_of_the_university_of_oxford / Academic dress of the University of Oxford: Oxfordská univerzita má dlhoročnú tradíciu akademického odevu, ktorá trvá dodnes. | |
Akademický odev_univerzity_zdatcov / Akademický odev Univerzity v St. Andrews: Akademické šaty na University of St Andrews zahŕňajú študentov, ktorí majú počas štúdia na University of St Andrews oblečené výrazné akademické šaty. Vysokoškolské šaty v Škótsku boli kedysi bežné na všetkých starodávnych škótskych univerzitách, pričom každá mala svoj osobitý štýl. Vysokoškoláci z univerzity v St. Andrews majú oblečené buď šarlátové šaty, ak sú súčasťou United College a študujú na umeleckých, lekárskych a prírodovedeckých fakultách, alebo čierne šaty, ak sú súčasťou College of St Mary a študujú na božskej fakulte. | |
Academic dress_of_the_university_of_wales / Academic dress of the University of Wales: Akademický odev bývalej univerzity vo Walese bol navrhnutý pre prvé promócie v roku 1893 a jeho hlavným identifikačným znakom je fakultná farebná schéma obsahujúca „broky". | |
Academic dress_of_the_university_of_warwick / Academic dress of the University of Warwick: Akademické a oficiálne šaty univerzity vo Warwicku pochádzajú pôvodne z polovice 60. rokov, krátko po založení univerzity. Napriek pretrvávajúcim ponukám Charlesa Franklyna bol divadelný kostýmný výtvarník Anthony Powell poverený návrhom odevov pre úradníkov a absolventov univerzity. Kvôli nátlaku iných prác a zjavným názorovým rozdielom Powell z projektu vystúpil a šaty pre absolventov boli následne navrhnuté po konzultácii s J. Wippell a Company of Exeter, pričom Ede a Ravenscroft tieto šaty navrhli a vyrobili pre úradníkov. | |
Akademické oblečenie_univerzít_v_Queensland, Austrália / Akademické oblečenie univerzít v Queenslande v Austrálii: V austrálskom Queenslande je niekoľko univerzít, ktoré majú odlišné akademické vzdelanie. | |
Academic dress_of_university_of_melbourne / Academic dress of University of Melbourne: Akademický odev univerzity v Melbourne popisuje formálne oblečenie pre šaty, taláre a kukly predpísané v stanovách a predpisoch pre vysokoškolákov, absolventov, úradníkov a čestné uznania univerzity. Nasleduje oxfordský štýl pre šaty a kukly pre bakalárske a magisterské stupne. Pre svoje doktoráty sa Melbourne riadi štýlom Cambridge. | |
Akademická zem / Academic Earth: Academic Earth je webová stránka spustená 24. marca 2009 Richardom Ludlowom a spoluzakladateľmi Chrisom Brunerom a Liamom Pisanom, ktorá ponúka bezplatné online videokurzy a akademické prednášky od popredných svetových univerzít, ako sú UC Berkeley, UCLA, University of Michigan, University of Oxford, Harvard, MIT, Princeton, Stanford a Yale. Považuje sa za vyhľadávací modul pre fulltextové vedecké informácie s video kurzmi pokrývajúcimi okolo 50 základných predmetových disciplín od umení a dizajnu, astronómie, biológie, chémie, informatiky, ekonomiky, inžinierstva, angličtiny, podnikania, histórie, humanitných vied, práva , Matematika, Medicína, Filozofia, Fyzika, Politológia, Psychológia, Náboženstvo a Štatistika. | |
Akademický ekonóm / ekonóm: Ekonóm je odborníkom v spoločenskovednej disciplíne ekonómie. | |
Akademický elitárstvo / Elitárstvo: Elitárstvo je viera alebo predstava, že jednotlivci, ktorí tvoria elitu - vybranú skupinu ľudí vnímaných ako ľudia, ktorí majú vnútornú kvalitu, vysoký intelekt, bohatstvo, špeciálne schopnosti alebo skúsenosti - sú s väčšou pravdepodobnosťou konštruktívni pre spoločnosť ako celok, a preto si zaslúžia väčší vplyv alebo autoritu ako ostatní. Termín elitárstvo možno použiť na označenie situácie, v ktorej sa moc koncentruje v rukách obmedzeného počtu ľudí. Medzi opozície elitárstva patrí rovnostárstvo, populizmus a politická teória pluralizmu. | |
Akademický podnikateľ / Akademický podnikateľ: Spoločná definícia akademického podnikateľa je podobná pôvodnej definícii „podnikateľa". Uvádza sa v ňom, že „AE je univerzitný vedec, najčastejšie profesor, niekedy doktorand alebo postdoktorand, ktorý zakladá obchodnú spoločnosť s cieľom komercializovať výsledky svojho výskumu" Akademickému podnikaniu dnes môžeme rozumieť buď ako: | |
Akademické podnikanie / spin-off univerzity: Oddelenia pre univerzitu transformujú technologické vynálezy vyvinuté z univerzitného výskumu, ktoré by inak pravdepodobne zostali nevyužité. Univerzitné / akademické vedľajšie produkty ako také sú podkategóriou samostatných výskumných spoločností. Prominentnými príkladmi univerzitných spin-off spoločností sú Genentech, Crucell, Lycos a Plastic Logic. Vo väčšine krajín sa univerzity môžu domáhať práv duševného vlastníctva (IP) na technológie vyvinuté v ich laboratóriách. V Spojených štátoch umožňuje zákon Bayh – Dole univerzitám prevziať vlastníctvo vynálezov vytvorených výskumnými pracovníkmi na ich inštitúciách pomocou financovania od federálnej vlády, kde predtým federálne zmluvy o financovaní výskumu a udeľujú povinným vynálezcom prideliť výsledné IP vláde. Táto adresa IP zvyčajne vychádza z patentov alebo vo výnimočných prípadoch z autorských práv. Preto proces založenia spin-offu ako novej spoločnosti zahŕňa prevod IP na novú spoločnosť alebo jej udelenie licencie v tomto OP. Väčšina výskumných univerzít má v súčasnosti kancelárie pre udeľovanie licencií na technológie (Technology Licensing Offices - TLO), ktoré uľahčujú a využívajú tieto príležitosti. | |
Hodnotenie akademickej ekvivalencie / Hodnotenie akademickej ekvivalencie: Hodnotenie akademickej rovnocennosti je analytická správa, ktorá určuje rovnocennosť zahraničných akademických a odborných údajov potenciálneho prisťahovalca z USA vo vzdelávacom systéme USA. Toto hodnotenie určuje úroveň vzdelania a počet absolvovaných rokov, ako aj oblasť špecializácie. Akademické hodnotenie zohľadňuje vzdelávací systém v zahraničí, kvalitu univerzity, ktorú kandidát navštevuje, kreditné hodiny a počet rokov absolvovania kurzu, charakter kurzov a dosiahnuté známky v kurzoch. | |
Akademická esej / Esej: Esej je všeobecne textom, ktorý dáva autorovu vlastnú argumentáciu, ale definícia je neurčitá a prekrýva sa s definíciou listu, článku, článku, pamfletu a poviedky. Eseje sa tradične ďalej klasifikovali ako formálne a neformálne. Formálne eseje sa vyznačujú „vážnym účelom, dôstojnosťou, logickou organizáciou, dĺžkou", zatiaľ čo neformálne práce sú charakterizované „osobným prvkom, humorom, ladným štýlom, nesourodou štruktúrou, nekonvenčnosťou alebo novosťou témy" atď. | |
Akademická skúška_strana / skúšobná komisia: Skúšobná komisia je organizácia, ktorá stanovuje skúšky, zodpovedá za ich označovanie a rozdáva výsledky. Niektoré riadia vládne subjekty; niektoré sú prevádzkované ako neziskové organizácie. | |
Akademický skúšajúci / test (hodnotenie): Test alebo skúška je vzdelávacím hodnotením zameraným na meranie vedomostí, zručností, schopností, fyzickej zdatnosti alebo klasifikácie účastníka testu v mnohých ďalších témach. Test sa môže uskutočniť verbálne, na papieri, v počítači alebo vo vopred určenej oblasti, ktorá vyžaduje od účastníka testu, aby preukázal alebo vykonal súbor zručností. | |
Akademická kvalita / Akademické úspechy: Akademický výkon alebo akademický výkon je rozsah, v akom študent, učiteľ alebo inštitúcia dosiahli svoje krátkodobé alebo dlhodobé vzdelávacie ciele. Dosiahnutie vzdelávacích kritérií, ako sú stredoškolské diplomy a bakalárske tituly, predstavuje akademický úspech. | |
Akademická výmena / výmenný program študentov: Študentský výmenný program je program, v rámci ktorého študenti strednej alebo vysokej školy študujú v zahraničí na niektorej z partnerských inštitúcií svojej inštitúcie. | |
Akademická fakulta / Fakulta: Fakulta môže odkazovať na:
| |
Akademický rodinný strom / Neurotree: Neurotree je webová databáza pre akademickú genealógiu neurológov. Bola založená v roku 2005. Krátko nato sa začal akademický rodokmeň , ktorý obsahoval Neurotree a akademické rodokmene iných vedeckých disciplín. | |
Akademická female_voice_choir_Lyran / Akademiska Damkören Lyran: Akademický ženský hlasový zbor Lyran , tiež označovaný ako jednoducho Lyran , je fínsko -švédsky akademický ženský hlasový zbor vo fínskych Helsinkách. Je to jediný ženský spevácky zbor, ktorý je členom Helsinskej univerzity. | |
Akademická female_voice_choir_lyran / Akademiska Damkören Lyran: Akademický ženský hlasový zbor Lyran , tiež označovaný ako jednoducho Lyran , je fínsko -švédsky akademický ženský hlasový zbor vo fínskych Helsinkách. Je to jediný ženský spevácky zbor, ktorý je členom Helsinskej univerzity. | |
Akademický feminizmus / feministická teória: Feministická teória predstavuje rozšírenie feminizmu na teoretický, fiktívny alebo filozofický diskurz. Jeho cieľom je pochopiť podstatu rodovej nerovnosti. Skúma sociálne roly, skúsenosti, záujmy, domáce práce a feministickú politiku žien a mužov v rôznych oblastiach, ako je antropológia a sociológia, komunikácia, mediálne štúdie, psychoanalýza, ekológia, domáca ekonomika, literatúra, vzdelávanie a filozofia. | |
Akademický šerm / Akademický šerm: Akademický šerm alebo Mensur je tradičný druh šermu, ktorý praktizujú niektoré študentské korporácie v Nemecku, Rakúsku, Švajčiarsku, Lotyšsku, Estónsku a v menšej miere v Belgicku, Litve a Poľsku. Vo Švajčiarsku je však dnes vykonávanie tejto tradície odsuzované, pretože sa to považuje za zbytočné násilie. Je to tradičný, prísne regulovaný boj épée / rapír medzi dvoma mužskými členmi rôznych bratstiev s ostrými zbraňami. Nemecký technický výraz Mensur v 16. storočí označoval určenú vzdialenosť medzi každým šermiarom. | |
Akademický odbor / Akademická disciplína: Akademická disciplína alebo akademický odbor je pododdiel vedomostí, ktoré sa vyučujú a skúmajú na univerzitnej alebo univerzitnej úrovni. Disciplíny sú definované a uznávané akademickými časopismi, v ktorých sa publikuje výskum, a učenými spoločnosťami a akademickými katedrami alebo fakultami na vysokých školách a univerzitách, ku ktorým ich odborníci patria. Akademické disciplíny sa konvenčne delia na humanitné vedy vrátane jazykových, umeleckých a kultúrnych vied a vedecké disciplíny ako fyzika, chémia a biológia; spoločenské vedy sa niekedy považujú za tretiu kategóriu. | |
Akademické obory / Akademická disciplína: Akademická disciplína alebo akademický odbor je pododdiel vedomostí, ktoré sa vyučujú a skúmajú na univerzitnej alebo univerzitnej úrovni. Disciplíny sú definované a uznávané akademickými časopismi, v ktorých sa publikuje výskum, a učenými spoločnosťami a akademickými katedrami alebo fakultami na vysokých školách a univerzitách, ku ktorým ich odborníci patria. Akademické disciplíny sa konvenčne delia na humanitné vedy vrátane jazykových, umeleckých a kultúrnych vied a vedecké disciplíny ako fyzika, chémia a biológia; spoločenské vedy sa niekedy považujú za tretiu kategóriu. | |
Akademický podvod / akademická nepoctivosť: Akademická neúprimnosť , akademické pochybenie, akademické podvody a akademická integrita sú súvisiace pojmy, ktoré odkazujú na rôzne akcie zo strany študentov, ktoré sú v rozpore s očakávanými normami školy, univerzity alebo inej vzdelávacej inštitúcie. Definície akademického zneužitia úradnej moci sú zvyčajne uvedené v inštitucionálnych politikách. Akademická nepoctivosť bola dokumentovaná vo všetkých typoch vzdelávacích prostredí od základnej školy po postgraduálne štúdium. V priebehu histórie sa tento typ nečestnosti stretával s rôznymi stupňami trestov. | |
Academic free_license / Academic Free License: Academic Free License ( AFL ) je permisívna licencia na bezplatný softvér, ktorú v roku 2002 napísal Lawrence E. Rosen, bývalý hlavný právny zástupca Open Source Initiative (OSI). | |
Akademická sloboda / Akademická sloboda: Akademická sloboda je morálny a právny pojem vyjadrujúci presvedčenie, že sloboda bádania členov fakulty je nevyhnutná pre poslanie akadémie, ako aj pre princípy akademickej obce a že vedci by mali mať slobodu učiť alebo komunikovať myšlienky alebo fakty bez zamerané na represie, stratu zamestnania alebo väzenie. Zatiaľ čo jadro akademickej slobody pokrýva akademických pracovníkov pôsobiacich v akademickej sfére - ako učiteľov alebo výskumných pracovníkov vyjadrujúcich striktne vedecké stanoviská -, rozsiahly výklad rozširuje tieto pracovné záruky na reč vedcov o veciach mimo ich odborných znalostí. Je to druh slobody prejavu. | |
Akademická sloboda_na_Brigham_Young_University / Akademická sloboda na Univerzite Brighama Younga: Akademická sloboda na univerzite Brighama Younga bola predmetom viacerých kontroverzií týkajúcich sa školy, najmä v súvislosti s jej náboženským charakterom. V roku 1992 vydal BYU vyhlásenie obmedzujúce akademickú slobodu v určitých oblastiach vrátane jazyka, ktorý napadol Cirkev Ježiša Krista Svätých posledných dní, a jazyka, ktorý porušuje čestný kódex univerzity. | |
Akademická sloboda_at_brigham_young_university / Akademická sloboda na Univerzite Brighama Younga: Akademická sloboda na univerzite Brighama Younga bola predmetom viacerých kontroverzií týkajúcich sa školy, najmä v súvislosti s jej náboženským charakterom. V roku 1992 vydal BYU vyhlásenie obmedzujúce akademickú slobodu v určitých oblastiach vrátane jazyka, ktorý napadol Cirkev Ježiša Krista Svätých posledných dní, a jazyka, ktorý porušuje čestný kódex univerzity. | |
Akademické dokumenty o slobode / Anti-evolučné právne predpisy: Od roku 2001 bolo v Kongrese a zákonodarných orgánoch Spojených štátov amerických zavedených niekoľko zákonov proti evolúcii. Podporovatelia tvrdia, že majú podporovať akademickú slobodu, že učitelia, študenti a profesori na vysokých školách čelia pri diskusii o vedeckej kritike evolúcie zastrašovaniu a odvete. vyžadujú ochranu. Kritici legislatívy poukázali na to, že neexistujú dôveryhodné vedecké kritiky evolúcie. Vyšetrovanie obvinení zo zastrašovania a odplaty na Floride nezistilo žiadne dôkazy o tom, že k tomu došlo. Prevažná väčšina účtov bola neúspešná, s jedinou výnimkou bol Louisiansky zákon o vedeckom vzdelávaní v Louisiane, ktorý bol prijatý v roku 2008. | |
Akademická sloboda_na_stredu_Východ / Akademická sloboda na Blízkom východe: Akademická sloboda na Blízkom východe je spornou a diskutovanou otázkou, ktorá upútala regionálnu a medzinárodnú pozornosť. V regióne Blízkeho východu a severnej Afriky (MENA) všeobecne všetky autoritárske režimy vykazujú určitý stupeň opozície voči každému druhu slobody, akademickej nevynímajúc, bez ohľadu na to, aký režim mali. Je ohrozená sloboda akademikov bádať, bádať, učiť a komunikovať myšlienky alebo hlásiť fakty bez toho, aby boli ohrození alebo prenasledovaní alebo s možnosťou straty svojej pozície, cenzúry alebo represie. K porušovaniu akademickej slobody prispieva tiež to, že sú to základné prvky režimov na udržanie ich moci a okrem tejto problematiky môžu medzištátne a občianske vojny, ako aj vnútorné poruchy a vonkajšie zásahy poškodiť vzdelávacie štruktúry a inštitúcie. Pokiaľ ide o režim, bezpečnostná alebo národná hrozba môže byť navyše pretestom pre udusenie alebo pozastavením akademického výskumu a debaty. Obmedzenia akademickej slobody sa týkajú aj tém výskumu, ktoré sú pod značnými obmedzeniami, aj keď by mohli byť veľmi zaujímavé a mali by byť preskúmané. | |
Akademická sloboda_v_jednotených_štátoch / Akademická sloboda: Akademická sloboda je morálny a právny pojem vyjadrujúci presvedčenie, že sloboda bádania členov fakulty je nevyhnutná pre poslanie akadémie, ako aj pre princípy akademickej obce a že vedci by mali mať slobodu učiť alebo komunikovať myšlienky alebo fakty bez zamerané na represie, stratu zamestnania alebo väzenie. Zatiaľ čo jadro akademickej slobody pokrýva akademických pracovníkov pôsobiacich v akademickej sfére - ako učiteľov alebo výskumných pracovníkov vyjadrujúcich striktne vedecké stanoviská -, rozsiahly výklad rozširuje tieto pracovné záruky na reč vedcov o veciach mimo ich odborných znalostí. Je to druh slobody prejavu. | |
Akademické hry / Akademické hry: Academic Games je súťaž v USA, v ktorej hráči vyhrávajú vzájomným premýšľaním v matematike, jazykových umeniach a sociálnych štúdiách. Formálne turnaje organizuje miestna liga a na národnej úrovni liga amerických akademických hier ( AGLOA ). Členské ligy v ôsmich štátoch každoročne organizujú národný turnaj, v ktorom hráči štyroch divízií súťažia v ôsmich rôznych hrách týkajúcich sa matematiky, angličtiny a histórie. Niektoré ťahové hry vyžadujú súpravu pozostávajúcu z hracej dosky a hracích kociek, zatiaľ čo iné majú centrálnu čítačku oznamujúcu otázky alebo stopy a každý hráč odpovedá individuálne. | |
Akademická genealógia / Akademická genealógia: Akademická alebo vedecká genealógia organizuje rodokmeň vedcov a vedcov podľa mentorských vzťahov, často vo forme vzťahov vedúcich k dizertačnej práci, a nie podľa genetických vzťahov ako v konvenčnom genealógii. Pretože termín akademická genealógia vyvinul tento konkrétny význam, jeho ďalšie použitie na popísanie akademickejšieho prístupu k konvenčnej genealógii by bolo nejednoznačné, preto sa popis vedeckej genealógie teraz všeobecne používa v druhom kontexte. | |
Akademický genealogický_chemik / Akademický genealogický zoznam: Akademická alebo vedecká genealógia organizuje rodokmeň vedcov a vedcov podľa mentorských vzťahov, často vo forme vzťahov vedúcich k dizertačnej práci, a nie podľa genetických vzťahov ako v konvenčnom genealógii. Pretože termín akademická genealógia vyvinul tento konkrétny význam, jeho ďalšie použitie na popísanie akademickejšieho prístupu k konvenčnej genealógii by bolo nejednoznačné, preto sa popis vedeckej genealógie teraz všeobecne používa v druhom kontexte. | |
Akademický duchopis / Ghostwriter: Ghostwriter je najatý na písanie literárnych alebo publicistických diel, prejavov alebo iných textov, ktoré sú oficiálne pripísané inej osobe ako autorovi. Celebrity, riadiaci pracovníci, účastníci aktuálnych správ a politickí vodcovia často najímajú duchovných, aby vypracúvali alebo upravovali autobiografie, memoáre, články v časopisoch alebo iné písomné materiály. Pamätníci duchov sa často pýšia „zmiznutím", keď sa vydávajú za iných, pretože takéto zmiznutie signalizuje kvalitu ich remeselného spracovania. V hudbe sa duchovní autori často používajú na písanie piesní, textov a inštrumentálnych skladieb. Autori scenárov tiež môžu pomocou skriptov duchov vylepšiť svoje skripty alebo ich prepísať. V zmluve medzi autorom kníh a autorizovaným autorom je zvyčajne klauzula o dôvernosti, ktorá zaväzuje bývalého autora zachovať anonymitu. Niekedy je autor duchovných textov alebo vydavateľ uznaný za svoje spisovateľské služby, eufemisticky nazývaný „výskumník" alebo „výskumný asistent", často však autor duchovných textov nie je ocenený. | |
Akademické nadanie / intelektové nadanie: Intelektuálny talent je intelektuálna schopnosť výrazne vyššia ako priemer. Je to charakteristika detí, rôzne definovaná, ktorá motivuje k rozdielom v školskom programovaní. Predpokladá sa, že pretrváva ako vlastnosť v dospelom živote, s rôznymi dôsledkami študovanými v pozdĺžnych štúdiách nadania za posledné storočie. Neexistuje všeobecne dohodnutá definícia nadania pre deti ani dospelých, ale väčšina rozhodnutí o umiestnení do školy a väčšina pozdĺžnych štúdií v priebehu individuálneho života sledovala ľudí s IQ v najvyšších 2,5 percentách populácie - teda IQ nad 130. Definície nadania sa tiež líšia medzi kultúrami. | |
Akademické šaty / akademické šaty: Akademický odev je tradičná forma odevu pre akademické prostredie, hlavne pre terciárne vzdelávanie, ktorú nosia hlavne tí, ktorí dosiahli vysokoškolské vzdelanie alebo majú status, ktorý ich oprávňuje ich prijať. To je tiež známe ako akademické šaty , akademici , subfusc a v Spojených štátoch ako akademické odbory . | |
Akademická známka / známka z vzdelávania: Známkou vo vzdelávaní je pokus o uplatnenie štandardizovaných meraní rôznej úrovne úspechu v kurze. Známky je možné priradiť ako písmená, rozsah, percento alebo počet z celkového možného počtu. | |
Akademické stupne / známky vo vzdelávaní: Známkou vo vzdelávaní je pokus o uplatnenie štandardizovaných meraní rôznej úrovne úspechu v kurze. Známky je možné priradiť ako písmená, rozsah, percento alebo počet z celkového možného počtu. | |
Akademické hodnotenie / známkovanie vo vzdelávaní: Známkou vo vzdelávaní je pokus o uplatnenie štandardizovaných meraní rôznej úrovne úspechu v kurze. Známky je možné priradiť ako písmená, rozsah, percento alebo počet z celkového možného počtu. | |
Academic grading_in_Albania / Klasifikačné systémy podľa krajín: Toto je zoznam klasifikačných systémov používaných krajinami sveta, predovšetkým v oblasti stredoškolského a vysokoškolského vzdelávania, organizovaný kontinentom s odkazmi na špecifiká v mnohých záznamoch. | |
Akademické známkovanie_v_Austrálii / Akademické známkovanie v Austrálii: Tento článok je zhrnutím akademických známok v Austrálii . | |
Akademické známkovanie_v Rakúsku / Akademické známkovanie v Rakúsku: V Rakúsku používajú akademické známky päťbodovú stupnicu, kde:
| |
Academic grading_in_Bangladesh / Academic grading in Bangladesh: Tento článok je zhrnutím akademického klasifikácie v Bangladéši. V tejto krajine sú k dispozícii dva typy klasifikačných systémov, Grade Point Average (GPA) a kumulatívny Grade Point Average (CGPA) | |
Akademické hodnotenie_v_Bielorusku / Akademické hodnotenie v Bielorusku: V Bielorusku sa od roku 2002 používa desaťbodová klasifikačná stupnica. Používa sa na základných, stredných a vysokých školách. | |
Academic grading_in_Belgium / Academic grading in Belgium: Vzdelávanie v Belgicku sa organizuje na úrovni troch komunít. | |
Akademické známkovanie_v_Bosnia_a_Herzegovina / Akademické známkovanie v Bosne a Hercegovine: V Bosne platí pre študentov základných a stredných škôl nasledujúca klasifikačná stupnica: | |
Academic grading_in_Bulgaria / Klasifikačné systémy podľa krajín: Toto je zoznam klasifikačných systémov používaných krajinami sveta, predovšetkým v oblasti stredoškolského a vysokoškolského vzdelávania, organizovaný kontinentom s odkazmi na špecifiká v mnohých záznamoch. | |
Academic grading_in_Canada / Academic grading in Canada: Akademické hodnotenie v Kanade sa líši podľa provincie, úrovne vzdelania, inštitúcie a fakulty. Nasledujú bežne používané prepočty z percentuálnych známok na známky podľa písmen, to však nemusí byť nevyhnutne zmysluplné, pretože neexistuje ani jednotná schéma priraďovania percentuálnych známok. | |
Academic grading_in_Chile / Academic grading in Chile: Priemer známok (GPA) v Čile sa pohybuje od 1,0 do 7,0. | |
Academic grading_in_China / Academic grading in China: V Číne je systém klasifikácie pre väčšinu univerzít a vysokých škôl a väčšinu stredných škôl rozdelený do piatich kategórií:
| |
Akademické známkovanie_v_Koste_Rica / Akademické známkovanie v Kostarike: Akademické hodnotenie v Kostarike je založené na 100-bodovej stupnici. | |
Akademické hodnotenie_v Chorvátsku / Akademické hodnotenie v Chorvátsku: Akademické vzdelávanie v Chorvátsku reguluje ministerstvo vedy, školstva a športu. | |
Akademické známkovanie_v_Czech_Republic / Akademické známkovanie v Českej republike: V Českej republike používajú základné a stredné školy 5-bodový systém známok, pričom 1 je najlepší a 5 najhorších. Zodpovedajú nasledujúcim hodnotením: 1 = výborně (výborne), 2 = chvalitebně (chválitebne), 3 = dobře (dobre), 4 = dostatočne (dostatočne) a 5 = nedostatečně (nedostatočne). Na vysvedčení sa vyskytujú iba celé čísla, ale testy alebo ústne skúšky sú často označené ďalšími charakteristickými znakmi: 3+ je o niečo lepší ako 3 , 2− je o niečo nižší ako 2 , 1-2 alebo 1/2 znamená na pol ceste medzi 1 a 2 a 1 * znamená mimoriadne vynikajúci . | |
Academic grading_in_Denmark / Akademické hodnotenie v Dánsku: V Dánsku vzdelávací systém historicky používal množstvo rôznych systémov klasifikácie výkonov študentov, z ktorých niektoré sú opísané nižšie. Súčasným klasifikačným systémom je 7-trins-skala ( 7-stupňová stupnica), ktorá v roku 2006 nahradila 13-skalu . | |
Academic grading_in_East_Germany / Akademické známkovanie v Nemecku: Nemecko používa na hodnotenie akademických výsledkov od najmenších po najstarších študentov päť- alebo šesťbodovú klasifikačnú stupnicu (GPA). Známky sa pohybujú od 1 do 5. V záverečných ročníkoch nemeckých gymnázií, ktoré sa pripravujú na štúdium na vysokej škole, sa používa bodový systém, pričom 15 bodov je najlepší stupeň a 0 bodov najhorší. Percento, ktoré spôsobuje známku, sa môže líšiť od učiteľa k učiteľovi. | |
Academic grading_in_Egypt / Akademické známkovanie v Egypte: V Egypte funguje akademický klasifikačný systém s formulovaným stupňom a zvyšuje sa v prírastkoch od 10 do 30 bodov. | |
Academic grading_in_Finland / Akademické hodnotenie vo Fínsku: Toto je článok o známkovaní, ktoré sa používa vo Fínsku. Niekoľko systémov sa používa v rôznych vzdelávacích inštitúciách vo Fínsku. | |
Academic grading_in_France / Academic grading in France: Od roku 1890 bola francúzska maturita, ktorá sa vyžaduje na získanie maturitného diplomu, tradične hodnotená študentmi na stupnici od 0 do 20 rokov (Barème), rovnako ako väčšina stredných a vysokých škôl. Aj keď sa tradičná stupnica končí na 20/20, výsledky francúzskeho baccalauréatu môžu byť vďaka doplňujúcim „možnostiam" vyššie ako 20/20. Francúzske univerzity tradične hodnotia prísnejšie ako stredné školy, čo znamená, že je nepravdepodobné, že by študenti dostali známky také vysoké ako na strednej škole. Je známe, že v prípravnej triede na „Grandes Écoles" (CPGE), voliteľnej 2-4 ročnej príprave na najelitnejšie univerzity vo Francúzsku, sú študenti ohodnotení tak prísne, že hodnotenie tried nie jednotlivých ročníkov zvyčajne odráža výkon jednotlivca, najmä pri porovnaní známok so strednými alebo univerzitnými. Priemerná známka 7-8 v prípravnej triede pre „Grandes Écoles" (CPGE) sa často môže považovať za uspokojivú známku, ak je najlepšia známka v triede iba 12. | |
Academic grading_in_Germany / Academic grading in Germany: Nemecko používa na hodnotenie akademických výsledkov od najmenších po najstarších študentov päť- alebo šesťbodovú klasifikačnú stupnicu (GPA). Známky sa pohybujú od 1 do 5. V záverečných ročníkoch nemeckých gymnázií, ktoré sa pripravujú na štúdium na vysokej škole, sa používa bodový systém, pričom 15 bodov je najlepší stupeň a 0 bodov najhorší. Percento, ktoré spôsobuje známku, sa môže líšiť od učiteľa k učiteľovi. | |
Akademické hodnotenie_v_Grécku / Akademické hodnotenie v Grécku: V Grécku existujú štyri systémy klasifikácie - štyri rôzne GPA - jeden pre vysokoškolské vzdelávanie, jeden pre stredoškolské vzdelávanie a dva pre základné vzdelávanie. | |
Academic grading_in_Hong_Kong / Academic grading in Hong Kong: Tento článok je o známkovaní, ktoré sa používa v Hongkongu. | |
Akademické známkovanie_v_Maďarsku / Akademické známkovanie v Maďarsku: V Maďarsku sa používa päťbodový systém známok. Na vysvedčení sú iba celé čísla, ale pre hodnotenie známok existujú aj zlomky. Niektorí učitelia používajú na zreteľnejšie rozlíšenie riadky nad (zriedka) alebo pod číslami: napr. 4 je horšie ako 4, ale lepšie ako 3, 3 '(3 plus) alebo 3/4; niekedy dokonca používajú viac riadkov. Za neobvykle dobrý výkon možno udeliť známku 5 *, ktorá sa však na stredných školách používa menej často. 1 je jediný neúspešný stupeň. Pri klasifikácii postoja alebo usilovnosti študenta sa používajú iba známky 2-5.
| |
Akademické hodnotenie_v_Islande / Akademické hodnotenie na Islande: Na Islande sa priemer známok (GPA) uvádza ako vážený priemer všetkých ročníkov v označenom období. Stupne sa pohybujú od 0 do 10, kde 10 je najvyššia a GPA sa zaokrúhľuje na dve desatinné miesta. | |
Academic grading_in_India / Academic grading in India: Akademické hodnotenie v Indii je založené na percentuálnom systéme. | |
Akademické hodnotenie_v_Indonézii / Akademické hodnotenie v Indonézii: V Indonézii sa používa stupnica stupňov. Pred prijatím Kurikulum Berbasis Kompetensi v roku 2004 sa použila stupnica:
| |
Academic grading_in_Iran / Academic grading in Iran: Iránsky klasifikačný systém je na stredných školách a univerzitách podobný francúzskym a iným francúzskym klasifikačným systémom ako Belgicko, Libanon, Venezuela a Peru. Pretože iránske ministerstvo školstva neposkytuje usmernenie o klasifikácii, konverzia na medzinárodné stupnice sa vykonáva pomocou usmernenia o konverzii stanoveného pre francúzske systémy klasifikácie. V konkrétnych prípadoch sa známky konvertujú podľa zásad známkovania cieľových inštitútov. Úspešná je známka 10 a obvykle sa známka viac ako 14 z 20 považuje za vynikajúcu. Nasledujúca tabuľka je najbežnejšie používaná svetovými inštitútmi a univerzitami na prepočet z iránskeho systému klasifikácie: | |
Academic grading_in_ Ireland / Academic grading in Ireland: Na írskych stredných školách sa známky udeľujú pomocou písmen v tejto stupnici: BODY NA VYŠŠEJ ÚROVNI EXTRA BODY NA MATY NA vyššej ÚROVNI
| |
Akademické známkovanie_v_Izraelu / Akademické známkovanie v Izraeli: Akademické známkovanie v Izraeli predstavuje hlavnú známku používanú v izraelských školách. Stupnica od 0 do 100 sa používa prakticky na všetkých stupňoch vzdelávania v Izraeli, od základnej školy, cez stredné školy a vysokoškolské akademické štúdium, až po vysokoškolské vzdelanie. | |
Academic grading_in_Italy / Academic grading in Italy: V Taliansku sa používajú dva systémy klasifikácie : | |
Academic grading_in_Japan / Akademické hodnotenie v Japonsku: V Japonsku má každá škola iný systém známkovania. Mnoho univerzít používa nasledujúcu skupinu kategórií: | |
Akademické známkovanie_v_Keni / Akademické známkovanie v Keni: V Keni sa systém klasifikácie líši podľa celkového výkonu kandidátov na národnú skúšku s názvom Keňský certifikát o stredoškolskom vzdelávaní (KCSE). | |
Academic grading_in_Korea / Akademické hodnotenie v Južnej Kórei: Akademické hodnotenie v Južnej Kórei závisí od typu školy, do ktorej je zapojený. Na univerzite sa stupeň hodnotí známkou podobnou americkým školám ako písmeno. Triedy písmen môžu kombinovať rôzne očíslované priemery od 0,0 do 4,5. Systém listov sa týka aj strednej školy. | |
Academic grading_in_Kosovo / Academic grading in Kosovo: Kosovo má 13 ročníkov | |
Akademické hodnotenie_v_Kirgizsku / Akademické hodnotenie v Kirgizsku: Kirgizsko používa päťbodový systém klasifikácie: | |
Akademické hodnotenie_v_Lotyšsku / Systémy klasifikácie podľa krajiny: Toto je zoznam klasifikačných systémov používaných krajinami sveta, predovšetkým v oblasti stredoškolského a vysokoškolského vzdelávania, organizovaný kontinentom s odkazmi na špecifiká v mnohých záznamoch. | |
Academic grading_in_Lithuania / Klasifikačné systémy podľa krajín: Toto je zoznam klasifikačných systémov používaných krajinami sveta, predovšetkým v oblasti stredoškolského a vysokoškolského vzdelávania, organizovaný kontinentom s odkazmi na špecifiká v mnohých záznamoch. | |
Academic grading_in_Luxembourg / Academic grading in Luxembourg: V Luxembursku sa na stredných školách používa systém známok od 01 do 60 rokov. Na úspešné absolvovanie testu je potrebná známka najmenej 30. Nedostatočná známka (01-29) sa v luxemburčine nazýva Datz . Známky sú rozdelené nasledujúcim spôsobom: | |
Academic grading_in_Mexico / Akademické hodnotenie v Mexiku: Akademické hodnotenie v Mexiku používa na meranie skóre študentov desatinný systém od 0 do 10. Známky sú:
| |
Akademické známkovanie_v_Maroku / Akademické známkovanie v Maroku: Systém klasifikácie v Maroku je väčšinou 20-stupňová klasifikačná stupnica, používa sa na stredných školách aj na univerzitách. | |
Akademické známkovanie_in_Nepal / Akademické známkovanie v Nepále: V Nepále je systém známok rozdelený rôznymi spôsobmi. | |
Akademické hodnotenie_na_novom Zélande / Akademické hodnotenie na Novom Zélande: Ďalej sú uvedené rôzne metódy akademického klasifikácie na Novom Zélande . | |
Academic grading_in_Nicaragua / Education in Nikaragua: Vzdelávanie v Nikarague je pre všetkých Nikaragujčanov bezplatné. Základné vzdelávanie je bezplatné a povinné, aj keď nie je prísne vynútené. Mnoho detí sa nemôže zúčastniť, ak ich rodiny potrebujú, aby mohli pracovať. Spoločenstvá na pobreží Atlantického oceánu majú prístup k vzdelaniu v španielčine aj v jazykoch pôvodných domorodých kmeňov, ktoré žijú vo vidieckych oblastiach Nikaraguy. Vysokoškolské vzdelávanie má podľa zákona finančnú, organickú a administratívnu autonómiu. Sloboda subjektov je uznávaná. Školský rok trvá od februára do novembra. | |
Academic grading_in_Nigeria / Academic grading in Nigeria: V Nigérii má systém akademického klasifikácie stupnice od A po F (nevyhovuje). Nižšie je uvedený systém klasifikácie nigérijských škôl. | |
Academic grading_in_North_America / Klasifikačné systémy podľa krajín: Toto je zoznam klasifikačných systémov používaných krajinami sveta, predovšetkým v oblasti stredoškolského a vysokoškolského vzdelávania, organizovaný kontinentom s odkazmi na špecifiká v mnohých záznamoch. | |
Academic grading_in_Norway / Academic grading in Norway: Univerzity a vysoké školy bežne používajú stupnicu ECTS. Väčšina inštitúcií má oficiálne „vysvetlenie" platových tried zodpovedajúce tomuto: | |
Akademické hodnotenie_v_Pakistane / Akademické hodnotenie v Pakistane: Akademické hodnotenie v Pakistane je založené na percentuálnom systéme. | |
Akademické hodnotenie_in_Papua_New_Guinea / Akademické hodnotenie v Papue-Novej Guinei: | |
Academic grading_in_Philippines / Academic grading in the Philippines: Na Filipínach sa niektoré univerzity riadia štvorbodovou stupnicou, ktorá sa podobá alebo je ekvivalentná systému klasifikácie v USA. Tento systém používa známku medzi 0,00 až 4,00, kde 4,00 je najvyššia a 0,00 známka, ktorá zlyháva. | |
Academic grading_in_Poland / Klasifikačné systémy podľa krajín: Toto je zoznam klasifikačných systémov používaných krajinami sveta, predovšetkým v oblasti stredoškolského a vysokoškolského vzdelávania, organizovaný kontinentom s odkazmi na špecifiká v mnohých záznamoch. | |
Academic grading_in_Portugal / Academic grading in Portugal: Na portugalských stredných školách sa používa päťbodová klasifikačná stupnica, kde:
| |
Academic grading_in_Romania / Akademické hodnotenie v Rumunsku: Na rumunských základných školách sa používa štvorbodová klasifikačná stupnica:
| |
Akademické známkovanie_v_Rusku / Akademické známkovanie v Rusku: Ruská federácia používa päťbodový systém akademického klasifikácie, kde: | |
Akademické hodnotenie_v_Srbsku / Akademické hodnotenie v Srbsku: Srbsko zdedilo systém akademického triedenia Juhoslovanskej socialistickej federatívnej republiky. Proces klasifikácie využíva na určenie stupňa študenta stupnicu absolútnych výsledkov. | |
Academic grading_in_Singapore / Academic grading in Singapore: Singapurský systém klasifikácie na školách sa líši podľa existencie mnohých typov inštitúcií s rôznymi vzdelávacími ohniskami a systémami. Systémy klasifikácie, ktoré sa používajú na základných, stredných a vysokých školách, sú najzásadnejšie pre použitý miestny systém. | |
Academic grading_in_Slovakia / Klasifikačné systémy podľa krajín: Toto je zoznam klasifikačných systémov používaných krajinami sveta, predovšetkým v oblasti stredoškolského a vysokoškolského vzdelávania, organizovaný kontinentom s odkazmi na špecifiká v mnohých záznamoch. | |
Academic grading_in_Slovenia / Akademické hodnotenie v Slovinsku: Slovinsko zdedilo systém akademického klasifikácie Socialistickej federatívnej republiky Juhoslávia. Na základných a stredných školách sa používa päťbodová klasifikačná stupnica:
| |
Akademické známkovanie_v_Južnej Afrike / Akademické známkovanie v Južnej Afrike: V Južnej Afrike bol systém klasifikácie používaný na stredných školách do roku 2008 nasledovný:
| |
Academic grading_in_South_Korea / Akademické známkovanie v Južnej Kórei: Akademické hodnotenie v Južnej Kórei závisí od typu školy, do ktorej je zapojený. Na univerzite sa stupeň hodnotí známkou podobnou americkým školám ako písmeno. Triedy písmen môžu kombinovať rôzne očíslované priemery od 0,0 do 4,5. Systém listov sa týka aj strednej školy. |
Friday, April 2, 2021
Academic dress_of_the_University_of_London/Academic dress of the University of London
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Adolfow/Adolfów, Łódź Voivodeship
Adolfow / Adolfów, Lodžské vojvodstvo: Adolfów je dedina v správnom obvode Gmina Zgierz v Zgierzskej župe v Lodžskom vojvodstve v stre...
-
Acad% C3% A9mie Tchit% C3% A9_FC / Académie Tchité FC: Académie Tchité Football Club alebo jednoducho Académie Tchité je futbalový (f...
-
Adamo, Mozambik / Adamo, Mozambik: Adamo je dedina v okrese Ancuabe v provincii Cabo Delgado na severovýchode Mozambiku. Adamo, Nicola...
-
Abu Janlu / Abu Janlu: Abu Janlu je dedina v vidieckom okrese Ijrud-e Pain, okres Halab, okres Ijrud v provincii Zanjan v Iráne. Pri s...
No comments:
Post a Comment