Akademický knihovník / knihovník: Knihovník je osoba, ktorá profesionálne pracuje v knižnici a poskytuje používateľom prístup k informáciám a niekedy k sociálnemu alebo technickému programovaniu alebo inštruktáži o informačnej gramotnosti. | |
Akademické knižnice / Akademická knižnica: Akademická knižnica je knižnica, ktorá je pripojená k vysokej škole a slúži na dva doplňujúce sa účely: podpora učebných osnov a výskum univerzity a študentov. Nie je známe, koľko akademických knižníc je na celom svete. Akademický a výskumný portál udržiavaný organizáciou UNESCO odkazuje na 3 785 knižníc. Podľa Národného centra pre štatistiku vzdelávania je v Spojených štátoch odhadovaných 3 700 akademických knižníc. V minulosti sa materiál na čítanie v triede, určený na doplnenie prednášok predpísaných inštruktorom, nazýval rezervy. V období pred sprístupnením elektronických zdrojov sa rezervy dodávali ako skutočné knihy alebo ako fotokópie príslušných článkov v časopisoch. Moderné akademické knižnice spravidla tiež poskytujú prístup k elektronickým zdrojom. | |
Akademické knižnice_v_Leuvene / Akademické knižnice v Leuvene: Mesto Leuven v Belgicku bolo sídlom troch po sebe nasledujúcich univerzít, z ktorých každá mala pozoruhodnú akademickú knižnicu. | |
Akademická knižnica / Akademická knižnica: Akademická knižnica je knižnica, ktorá je pripojená k vysokej škole a slúži na dva doplňujúce sa účely: podpora učebných osnov a výskum univerzity a študentov. Nie je známe, koľko akademických knižníc je na celom svete. Akademický a výskumný portál udržiavaný organizáciou UNESCO odkazuje na 3 785 knižníc. Podľa Národného centra pre štatistiku vzdelávania je v Spojených štátoch odhadovaných 3 700 akademických knižníc. V minulosti sa materiál na čítanie v triede, určený na doplnenie prednášok predpísaných inštruktorom, nazýval rezervy. V období pred sprístupnením elektronických zdrojov sa rezervy dodávali ako skutočné knihy alebo ako fotokópie príslušných článkov v časopisoch. Moderné akademické knižnice spravidla tiež poskytujú prístup k elektronickým zdrojom. | |
Akademická línia / Akademická genealógia: Akademická alebo vedecká genealógia organizuje rodokmeň vedcov a vedcov podľa mentorských vzťahov, často vo forme vzťahov vedúcich k dizertačnej práci, a nie podľa genetických vzťahov ako v konvenčnom genealógii. Pretože termín akademická genealógia vyvinul tento konkrétny význam, jeho ďalšie použitie na popísanie akademickejšieho prístupu k konvenčnej genealógii by bolo nejednoznačné, preto sa popis vedeckej genealógie teraz všeobecne používa v druhom kontexte. | |
Akademická literatúra / Akademické publikovanie: Akademické publikovanie je oblasť vydavateľstva, ktorá distribuuje akademický výskum a štipendium. Väčšina akademických prác je publikovaná v článkoch, knihách alebo v dizertačných prácach z akademických časopisov. Časť akademického písomného výstupu, ktorá nie je formálne publikovaná, ale iba vytlačená alebo zverejnená na internete, sa často nazýva „šedá literatúra". Väčšina vedeckých a vedeckých časopisov a mnoho akademických a odborných kníh, aj keď nie všetky, sú založené na nejakej forme vzájomného hodnotenia alebo redakčného rozhodovania, aby boli texty kvalifikované na vydanie. Štandardy peer review kvality a selektivity sa medzi časopismi, vydavateľmi a vydavateľmi a oblasťami veľmi líšia. | |
Akademický major / Akademický major: Akademický major je akademická disciplína, ku ktorému vysokoškolák žiak formálne sa dopustí. Študent, ktorý úspešne dokončí všetky kurzy požadované pre hlavné smery, má vysokoškolské vzdelanie. Slovo major sa tiež niekedy administratívne používa na označenie akademickej disciplíny, ktorú sleduje postgraduálny študent alebo postgraduálny študent v magisterskom alebo doktorskom programe. | |
Akademické obory / Akademický odbor: Akademický major je akademická disciplína, ku ktorému vysokoškolák žiak formálne sa dopustí. Študent, ktorý úspešne dokončí všetky kurzy požadované pre hlavné smery, má vysokoškolské vzdelanie. Slovo major sa tiež niekedy administratívne používa na označenie akademickej disciplíny, ktorú sleduje postgraduálny študent alebo postgraduálny študent v magisterskom alebo doktorskom programe. | |
Akademický male_voice_choir_of_Helsinki / Akademiska Sångföreningen: Akademický mužský hlasový spevácky zbor v Helsinkách , skrátene AS , hovorovo tiež známy ako Akademen , je fínsko -švédsky akademický mužský hlasový zbor vo fínskych Helsinkách. Zbor založil v roku 1838 Fredrik Pacius a je najstarším existujúcim zborom vo Fínsku. Je to jeden z dvoch mužských speváckych zborov združených na Helsinskej univerzite, druhý je najstarším existujúcim fínskym jazykovým zborom, YL Male Voice Choir. Ďalej je to jeden z dvoch švédskych speváckych zborov združených na Helsinskej univerzite, druhým je Akademický ženský hlasový zbor Lyran. | |
Akademický male_voice_choir_of_helsinki / Akademiska Sångföreningen: Akademický mužský hlasový spevácky zbor v Helsinkách , skrátene AS , hovorovo tiež známy ako Akademen , je fínsko -švédsky akademický mužský hlasový zbor vo fínskych Helsinkách. Zbor založil v roku 1838 Fredrik Pacius a je najstarším existujúcim zborom vo Fínsku. Je to jeden z dvoch mužských speváckych zborov združených na Helsinskej univerzite, druhý je najstarším existujúcim fínskym jazykovým zborom, YL Male Voice Choir. Ďalej je to jeden z dvoch švédskych speváckych zborov združených na Helsinskej univerzite, druhým je Akademický ženský hlasový zbor Lyran. | |
Academic medical_center / Academic medical center: | |
Academic medical_centers / Academic health science center: Akademické centrum zdravotníckej vedy je definované Asociáciou akademických centier zdravia ako: „vzdelávacia inštitúcia, ktorá zahŕňa lekársku fakultu a najmenej jednu spojenú zdravotnícku školu a je buď vo fakultnej nemocnici alebo v systéme zdravotnej starostlivosti alebo je k nim pridružená". Zámerom AHSC je zabezpečiť, aby objavy lekárskeho výskumu viedli k priamym klinickým prínosom pre pacientov. Organizačné štruktúry, ktoré tvoria AHSC, môžu mať rôzne podoby, od jednoduchých partnerstiev až po menej často plne integrované organizácie s jednou správnou radou. Existujú AHSC pôsobiace v mnohých krajinách vrátane Austrálie, Kanady, Írskej republiky, Japonska, Holandska, Kataru, Singapuru, Švédska, Spojeného kráľovstva a Spojených štátov. | |
Academic medical_centre / Academic health science center: Akademické centrum zdravotníckej vedy je definované Asociáciou akademických centier zdravia ako: „vzdelávacia inštitúcia, ktorá zahŕňa lekársku fakultu a najmenej jednu spojenú zdravotnícku školu a je buď vo fakultnej nemocnici alebo v systéme zdravotnej starostlivosti alebo je k nim pridružená". Zámerom AHSC je zabezpečiť, aby objavy lekárskeho výskumu viedli k priamym klinickým prínosom pre pacientov. Organizačné štruktúry, ktoré tvoria AHSC, môžu mať rôzne podoby, od jednoduchých partnerstiev až po menej často plne integrované organizácie s jednou správnou radou. Existujú AHSC pôsobiace v mnohých krajinách vrátane Austrálie, Kanady, Írskej republiky, Japonska, Holandska, Kataru, Singapuru, Švédska, Spojeného kráľovstva a Spojených štátov. | |
Akademická medicína / medicína: Medicína je umenie, veda a prax starostlivosti o pacienta a riadenia diagnózy, prognózy, prevencie, liečby alebo zmiernenia jeho úrazu alebo choroby. Medicína zahŕňa rôzne postupy zdravotnej starostlivosti vyvinuté na udržanie a obnovenie zdravia prevenciou a liečbou chorôb. Súčasná medicína aplikuje biomedicínske vedy, biomedicínsky výskum, genetiku a medicínske technológie na diagnostiku, liečbu a prevenciu úrazov a chorôb, zvyčajne pomocou farmaceutík alebo chirurgických zákrokov, ale tiež prostredníctvom rôznych terapií, ako je psychoterapia, vonkajšie dlahy a ťahy, lekárske prístroje, biológia, a ionizujúce žiarenie. | |
Akademická medicína_ (časopis) / Academic Medicine (časopis): Academic Medicine je mesačník recenzovaného lekárskeho časopisu vydávaného Asociáciou amerických lekárskych vysokých škôl. | |
Akademická medicína _: _ journal_of_the_Association_of_American_Medical_Colleges / Academic Medicine (journal): Academic Medicine je mesačník recenzovaného lekárskeho časopisu vydávaného Asociáciou amerických lekárskych vysokých škôl. | |
Akademické stretnutie / Akademická konferencia: Akademická konferencia alebo vedecká konferencia je udalosť, na ktorej majú výskumníci predstaviť a diskutovať o svojej práci. Spolu s akademickými alebo vedeckými časopismi a archívmi Eprint, ako napríklad arXiv, poskytujú konferencie dôležitý kanál na výmenu informácií medzi výskumníkmi. | |
Akademický mlyn / Akademický mlyn: Na akademickej pôde môže „mlyn" znamenať:
| |
Akademická prevádzka_ (disambiguácia) / Akademická prevádzka: Na akademickej pôde môže „mlyn" znamenať:
| |
Akademický maloletý / Akademický maloletý: Akademický maloletý je vysokoškolský študent alebo študent vysokej školy deklarovaný ako sekundárny akademický odbor počas vysokoškolského štúdia. Rovnako ako v prípade major, aj príslušná vysoká škola alebo univerzita ustanovuje rámec požadovaných tried alebo typov tried, ktoré musí študent absolvovať, aby získal neplnoleté osoby - hoci sa zemepisná šírka, ktorá študentovi poskytuje, mení od vysokej školy po vysokú školu. Akademickí maloletí a veľké spoločnosti sa líšia v tom, že prvý je podriadený druhému - na absolvovanie menšieho študijného programu sa vyžaduje menej kurzov ako na hlavný študijný program. Na získanie akademického dieťaťa sú obvyklou požiadavkou celkovo tri roky štúdia na vysokej škole vo vybranom odbore. | |
Akademické pochybenie / Akademická nepoctivosť: Akademická neúprimnosť , akademické pochybenie, akademické podvody a akademická integrita sú súvisiace pojmy, ktoré odkazujú na rôzne akcie zo strany študentov, ktoré sú v rozpore s očakávanými normami školy, univerzity alebo inej vzdelávacej inštitúcie. Definície akademického zneužitia úradnej moci sú zvyčajne uvedené v inštitucionálnych politikách. Akademická nepoctivosť bola dokumentovaná vo všetkých typoch vzdelávacích prostredí od základnej školy po postgraduálne štúdium. V priebehu histórie sa tento typ nečestnosti stretával s rôznymi stupňami trestov. | |
Akademický mobbing / šikana na pracovisku v akademickom prostredí: Šikanovanie na akademickej pôde je forma šikanovania na pracovisku, ktorá sa uskutočňuje v inštitúciách vysokoškolského vzdelávania, ako sú vysoké školy a univerzity, v širokej škále činností. Predpokladá sa, že je to bežné, aj keď sa mu v výskumníkoch nevenuje toľko pozornosti ako šikanovaniu v iných kontextoch. Academia je vysoko konkurenčný a má dobre definovanú hierarchiu, pričom zraniteľní sú najmä mladší zamestnanci. Aj keď väčšina univerzít má politiku v oblasti šikanovania na pracovisku, jednotlivé kampusy vyvíjajú a implementujú svoje vlastné protokoly. Obete sa tak často nebudú môcť uchýliť. Nedávno bola v Massachusetts založená nezisková organizácia s názvom „Akademické paritné hnutie", ktorá poskytuje právne a mentálne poradenstvo pri cieľoch akademickej šikany. | |
Akademická mobilita / Akademická mobilita: Akademická mobilita sa týka študentov a učiteľov vysokoškolského vzdelávania, ktorí sa na obmedzený čas presťahujú do inej inštitúcie vo svojej krajine alebo mimo nej, aby študovali alebo učili. | |
Sieť akademickej mobility / Sieť akademickej mobility: Sieť akademickej mobility je neformálne združenie univerzít a vládnych programov, ktoré podporuje medzinárodnú výmenu študentov vysokoškolského vzdelávania. | |
Akademická hudba / Hudobná škola: Hudobná škola je vzdelávacia inštitúcia špecializovaná na štúdium, výcvik a výskum hudby. Takáto inštitúcia môže byť tiež známa ako hudobná škola , hudobná akadémia , hudobná fakulta , vysoká škola hudby , hudobný odbor , konzervatórium , konzervatórium alebo konzervatórium . Výučba pozostáva z výcviku v oblasti hudobných nástrojov, spevu, hudobnej kompozície, dirigovania, hudobníctva a tiež z akademických a výskumných oblastí, ako je muzikológia, história hudby a hudobná teória. | |
Akademický román / román kampusu: Román kampusu , tiež známy ako akademický román , je román, ktorého hlavná činnosť sa odohráva v areáli univerzity a okolo nej. Žáner v súčasnej podobe siaha do začiatku 50. rokov. Ako najskorší príklad sa často uvádza Groves of Academe od Mary McCarthyovej, publikovaná v roku 1952, aj keď v magazíne Faculty Towers: The Academic Novel and its Discontents , Elaine Showalter pojednáva o CP Snow's The Masters z predchádzajúceho roku a niekoľko starších románov akademické prostredie a rovnaké charakteristiky, ako napríklad Profesorov dom Willa Cathera z roku 1925, Smith Conundrum Régisa Messaca prvýkrát publikovaný v rokoch 1928 až 1931 a Gaudy Night od Dorothy L. Sayersovej z roku 1935. | |
Akademická organizácia / Akademická inštitúcia: Akademická inštitúcia je vzdelávacia inštitúcia zameraná na vzdelávanie a výskum, ktorá poskytuje akademické tituly. Pozri tiež akadémia a univerzita. | |
Akademické organizácie / Akademická inštitúcia: Akademická inštitúcia je vzdelávacia inštitúcia zameraná na vzdelávanie a výskum, ktorá poskytuje akademické tituly. Pozri tiež akadémia a univerzita. | |
Akademický maliar / Akademické umenie: Academic umenia, alebo academicism alebo akademizmus, je štýl maľby, sochárstvo a architektúry produkované pod vplyvom európskych umeleckých akadémiách. Akademické umenie je konkrétne umenie a umelci ovplyvnení štandardmi francúzskej Académie des Beaux-Arts, ktorá sa praktizovala v rámci hnutí neoklasicizmu a romantizmu, a umením, ktoré nasledovalo po týchto dvoch činnostiach v snahe syntetizovať obidva ich štýly , a čo najlepšie odráža maľba Williama-Adolphe Bouguereaua, Thomasa Couture a Hansa Makarta. V tejto súvislosti sa to často nazýva „akademizmus", „akademizmus", „umelecký pompier" (pejoratívne) a „eklekticizmus", niekedy sa spája s „historizmom" a „synkretizmom". | |
Akademické maliarstvo / Akademické umenie: Academic umenia, alebo academicism alebo akademizmus, je štýl maľby, sochárstvo a architektúry produkované pod vplyvom európskych umeleckých akadémiách. Akademické umenie je konkrétne umenie a umelci ovplyvnení štandardmi francúzskej Académie des Beaux-Arts, ktorá sa praktizovala v rámci hnutí neoklasicizmu a romantizmu, a umením, ktoré nasledovalo po týchto dvoch činnostiach v snahe syntetizovať obidva ich štýly , a čo najlepšie odráža maľba Williama-Adolphe Bouguereaua, Thomasa Couture a Hansa Makarta. V tejto súvislosti sa to často nazýva „akademizmus", „akademizmus", „umelecký pompier" (pejoratívne) a „eklekticizmus", niekedy sa spája s „historizmom" a „synkretizmom". | |
Akademická práca / Akademické publikovanie: Akademické publikovanie je oblasť vydavateľstva, ktorá distribuuje akademický výskum a štipendium. Väčšina akademických prác je publikovaná v článkoch, knihách alebo v dizertačných prácach z akademických časopisov. Časť akademického písomného výstupu, ktorá nie je formálne publikovaná, ale iba vytlačená alebo zverejnená na internete, sa často nazýva „šedá literatúra". Väčšina vedeckých a vedeckých časopisov a mnoho akademických a odborných kníh, aj keď nie všetky, sú založené na nejakej forme vzájomného hodnotenia alebo redakčného rozhodovania, aby boli texty kvalifikované na vydanie. Štandardy peer review kvality a selektivity sa medzi časopismi, vydavateľmi a vydavateľmi a oblasťami veľmi líšia. | |
Academic paper_mill / Research paper mill: Vo výskume je papierňa „ziskovo orientovaná, neoficiálna a potenciálne nelegálna organizácia, ktorá vyrába a predáva podvodné rukopisy, ktoré sa podobajú skutočnému výskumu". | |
Academic paper_mill_ (disambiguation) / Research paper mill: Vo výskume je papierňa „ziskovo orientovaná, neoficiálna a potenciálne nelegálna organizácia, ktorá vyrába a predáva podvodné rukopisy, ktoré sa podobajú skutočnému výskumu". | |
Akademické práce / Akademické publikovanie: Akademické publikovanie je oblasť vydavateľstva, ktorá distribuuje akademický výskum a štipendium. Väčšina akademických prác je publikovaná v článkoch, knihách alebo v dizertačných prácach z akademických časopisov. Časť akademického písomného výstupu, ktorá nie je formálne publikovaná, ale iba vytlačená alebo zverejnená na internete, sa často nazýva „šedá literatúra". Väčšina vedeckých a vedeckých časopisov a mnoho akademických a odborných kníh, aj keď nie všetky, sú založené na nejakej forme vzájomného hodnotenia alebo redakčného rozhodovania, aby boli texty kvalifikované na vydanie. Štandardy peer review kvality a selektivity sa medzi časopismi, vydavateľmi a vydavateľmi a oblasťami veľmi líšia. | |
Academic peer_review / Scholarly peer review: Odborná recenzia je proces, ktorým je vedecká práca, výskum alebo nápady autora podrobené kontrole pred ostatnými, ktorí sú odborníkmi v rovnakom odbore, predtým, ako bude príspevok popisujúci túto prácu publikovaný v časopise, zborníku z konferencie alebo ako kniha. Recenzia (peer review) pomáha vydavateľovi rozhodnúť sa, či má byť dielo prijaté, považované za prijateľné s revíziami alebo odmietnuté. | |
Akademický päťboj / Akademický päťboj USA: Academic Pentathlon ( USAP ) je akademická súťaž zahŕňajúca päť akademických študijných odborov. Je prevádzkovaná USAD. Presné témy sa líšia z roka na rok, zvyčajne však zahŕňajú témy z prírodných i humanitných vied. Na národných súťažiach Academic Pentathlon súťaží školy z USA aj Číny, ale v rôznych divíziách. V rokoch 2014 a 2015 boli Austin Academy z Garlandu v Texase celkovo zlaté a strieborné v divíziách 8. a 7. ročníka. V roku 2016 získali Fairmont Private Schools v Anaheime v Kalifornii 1. a 2. miesto. V rokoch 2017, 2018 a 2019 získala základná škola Rio Calaveras z Stocktonu v Kalifornii zlato v divíziách 7. a 8. ročníka. | |
Akademický výkon / akademický prospech: Akademický výkon alebo akademický výkon je rozsah, v akom študent, učiteľ alebo inštitúcia dosiahli svoje krátkodobé alebo dlhodobé vzdelávacie ciele. Dosiahnutie vzdelávacích kritérií, ako sú stredoškolské diplomy a bakalárske tituly, predstavuje akademický úspech. | |
Akademický pracovník / Akademický pracovník: Akademický personál , tiež známy ako člen fakulty alebo člen fakulty alebo akademik alebo akademický pracovník , je neurčitý pojem, ktorý popisuje pedagogických alebo výskumných pracovníkov univerzity, vysokej školy, školy alebo výskumného ústavu. V anglickom a austrálskom jazyku / fakulte „NZ" sa „fakulta" zvyčajne vzťahuje na podskupinu univerzity, nie na zamestnancov, ako je to možné aj v Severnej Amerike. Univerzity, vysoké školy a dokonca aj niektoré stredné a základné školy používajú výrazy fakulta a profesor. Aj ďalšie inštitúcie môžu používať výraz fakulta . V krajinách ako Filipíny sa fakulta širšie používa na označenie pedagogických zamestnancov základnej alebo vysokej školy. | |
Akademické perspektívy_on_kapitalizmu / Pohľady na kapitalizmus podľa myšlienkovej školy: V priebehu moderných dejín sa na základe rôznych myšlienkových smerov vyvinuli rôzne pohľady na kapitalizmus. | |
Akademický plagiát / Akademická nepoctivosť: Akademická neúprimnosť , akademické pochybenie, akademické podvody a akademická integrita sú súvisiace pojmy, ktoré odkazujú na rôzne akcie zo strany študentov, ktoré sú v rozpore s očakávanými normami školy, univerzity alebo inej vzdelávacej inštitúcie. Definície akademického zneužitia úradnej moci sú zvyčajne uvedené v inštitucionálnych politikách. Akademická nepoctivosť bola dokumentovaná vo všetkých typoch vzdelávacích prostredí od základnej školy po postgraduálne štúdium. V priebehu histórie sa tento typ nečestnosti stretával s rôznymi stupňami trestov. | |
Akademická pozícia / Akademický pracovník: Akademický personál , tiež známy ako člen fakulty alebo člen fakulty alebo akademik alebo akademický pracovník , je neurčitý pojem, ktorý popisuje pedagogických alebo výskumných pracovníkov univerzity, vysokej školy, školy alebo výskumného ústavu. V anglickom a austrálskom jazyku / fakulte „NZ" sa „fakulta" zvyčajne vzťahuje na podskupinu univerzity, nie na zamestnancov, ako je to možné aj v Severnej Amerike. Univerzity, vysoké školy a dokonca aj niektoré stredné a základné školy používajú výrazy fakulta a profesor. Aj ďalšie inštitúcie môžu používať výraz fakulta . V krajinách ako Filipíny sa fakulta širšie používa na označenie pedagogických zamestnancov základnej alebo vysokej školy. | |
Akademický poster / posterová sekcia: Plagátová prezentácia na kongrese alebo konferencii s akademickým alebo odborným zameraním je prezentácia výskumných informácií vo forme papierovej postery, ktorú si môžu účastníci konferencie pozrieť. Plagátová relácia je podujatie, na ktorom sa prezentuje veľa takýchto plagátov. Posterové stretnutia sú obzvlášť významné na vedeckých konferenciách, ako sú lekárske a technické kongresy. | |
Akademická tlač / Akademická tlač: Akademická tlač môže odkazovať na:
| |
Akademická tlač_ (disambiguácia) / Akademická tlač: Akademická tlač môže odkazovať na:
| |
Akademické tlače / Akademické vydavateľstvo: Akademické publikovanie je oblasť vydavateľstva, ktorá distribuuje akademický výskum a štipendium. Väčšina akademických prác je publikovaná v článkoch, knihách alebo v dizertačných prácach z akademických časopisov. Časť akademického písomného výstupu, ktorá nie je formálne publikovaná, ale iba vytlačená alebo zverejnená na internete, sa často nazýva „šedá literatúra". Väčšina vedeckých a vedeckých časopisov a mnoho akademických a odborných kníh, aj keď nie všetky, sú založené na nejakej forme vzájomného hodnotenia alebo redakčného rozhodovania, aby boli texty kvalifikované na vydanie. Štandardy peer review kvality a selektivity sa medzi časopismi, vydavateľmi a vydavateľmi a oblasťami veľmi líšia. | |
Akademická probácia / Akademická probácia: Akademická probácia vo Veľkej Británii je obdobie, ktoré poskytuje nový akademický zamestnanec na univerzite alebo vysokej škole, keď dostanú svoje prvé zamestnanie. Je to uvedené v podmienkach zamestnania zamestnanca a môže sa líšiť od človeka k človeku a od inštitúcie k inštitúcii. Na univerzitách založených pred zákonom o ďalšom a vysokoškolskom vzdelávaní z roku 1992 sú to obvykle tri roky pre akademických zamestnancov a šesť mesiacov až rok pre ostatných zamestnancov. Na univerzitách vytvorených týmto zákonom a na vysokých školách vysokoškolského vzdelávania je toto obdobie pre akademických aj ostatných zamestnancov spravidla iba rok. | |
Akademický zborník / Zborník konferencie: Na akademickej pôde a v knihovníctve je konferenčným zborníkom súbor akademických prác publikovaných v rámci akademickej konferencie alebo workshopu. Zborník z konferencie zvyčajne obsahuje príspevky výskumných pracovníkov z konferencie. Sú písomným záznamom o práci, ktorá je predložená kolegom výskumníkom. V mnohých oblastiach sú publikované ako doplnky akademických časopisov; v niektorých sa považujú za hlavnú cestu šírenia; v iných ich možno považovať za sivú literatúru. Spravidla sa distribuujú v tlačených alebo elektronických zväzkoch buď pred otvorením konferencie, alebo po jej ukončení. | |
Akademický sprievod / Akademický sprievod: Akademický sprievod je tradičný obrad, počas ktorého pochodujú univerzitní hodnostári v tradičných akademických šatách. Akademický sprievod je obvyklou súčasťou vysokoškolského štúdia a vysokoškolského štúdia. Na mnohých univerzitách v USA určujú farby a štýly odznakov jednotný dress code ustanovený v roku 1895. | |
Akademická prokrastinácia / prokrastinácia: Prokrastinácia je činnosť, ktorá niečo oddiali alebo odloží. Slovo má pôvod v latinčine procrastinatus , ktorá sa sama vyvinula z predpony pro- , čo znamená „vpred", a crastinus , čo znamená „zajtrajška". Ďalej by sa dalo povedať, že ide o obvyklé alebo úmyselné oneskorenie začatia alebo dokončenia úlohy, hoci sme vedeli, že by to mohlo mať negatívne dôsledky. Je to bežná ľudská skúsenosť, ktorá spočíva v meškaní v každodenných prácach alebo dokonca odkladaní hlavných úloh, ako je účasť na schôdzke, predloženie správy o zamestnaní alebo akademické zadanie alebo pretiahnutie stresujúceho problému s partnerom. Aj keď sa zvyčajne vníma ako negatívna vlastnosť z dôvodu jej brzdiaceho účinku na produktivitu človeka, často spojeného s depresiou, nízkou sebaúctou, pocitom viny a nedostatočnosťou, možno ju tiež považovať za rozumnú reakciu na určité požiadavky, ktoré by mohli predstavovať rizikové alebo negatívne výsledky alebo vyžadovať čakanie. aby prišli nové informácie. | |
Akademický program / akademický titul: Akademický titul je kvalifikácia udeľovaná študentom po úspešnom absolvovaní vysokoškolského štúdia, zvyčajne na vysokej škole alebo univerzite. Tieto inštitúcie bežne ponúkajú tituly na rôznych úrovniach, zvyčajne vrátane bakalárskych, magisterských a doktorátov, často spolu s ďalšími akademickými certifikátmi a odbornými titulmi. Najbežnejším vysokoškolským titulom je bakalársky titul, aj keď v niektorých krajinách existuje vysokoškolské vzdelanie nižšej úrovne, ktoré má aj tituly. | |
Prioritizácia akademického programu / Priorita akademického programu: Priorita akademického programu je činnosť alebo proces, v rámci ktorého akademická inštitúcia hodnotí a uprednostňuje svoje programy na účely strategickejšieho prideľovania svojich finančných prostriedkov a zdrojov. Toto je proces, do ktorého sa škola zapája, keď má v úmysle robiť systematické zmeny. Napríklad Boise State University prešla celoročným procesom skúmania a hodnotenia jej programov s úmyslom dosiahnuť, aby bola univerzita viac zameraná a zosúladená s potrebami svojich študentov. | |
Akademický psychológ / psychológ: Psychológ je osoba, ktorá študuje normálne a abnormálne duševné stavy, percepčné, kognitívne, emočné a sociálne procesy a správanie experimentom, pozorovaním, interpretáciou a zaznamenávaním vzťahu jednotlivcov k sebe navzájom a k svojmu prostrediu. | |
Akademická publikácia / Akademické publikovanie: Akademické publikovanie je oblasť vydavateľstva, ktorá distribuuje akademický výskum a štipendium. Väčšina akademických prác je publikovaná v článkoch, knihách alebo v dizertačných prácach z akademických časopisov. Časť akademického písomného výstupu, ktorá nie je formálne publikovaná, ale iba vytlačená alebo zverejnená na internete, sa často nazýva „šedá literatúra". Väčšina vedeckých a vedeckých časopisov a mnoho akademických a odborných kníh, aj keď nie všetky, sú založené na nejakej forme vzájomného hodnotenia alebo redakčného rozhodovania, aby boli texty kvalifikované na vydanie. Štandardy peer review kvality a selektivity sa medzi časopismi, vydavateľmi a vydavateľmi a oblasťami veľmi líšia. | |
Akademické publikácie / Akademické publikácie: Akademické publikovanie je oblasť vydavateľstva, ktorá distribuuje akademický výskum a štipendium. Väčšina akademických prác je publikovaná v článkoch, knihách alebo v dizertačných prácach z akademických časopisov. Časť akademického písomného výstupu, ktorá nie je formálne publikovaná, ale iba vytlačená alebo zverejnená na internete, sa často nazýva „šedá literatúra". Väčšina vedeckých a vedeckých časopisov a mnoho akademických a odborných kníh, aj keď nie všetky, sú založené na nejakej forme vzájomného hodnotenia alebo redakčného rozhodovania, aby boli texty kvalifikované na vydanie. Štandardy peer review kvality a selektivity sa medzi časopismi, vydavateľmi a vydavateľmi a oblasťami veľmi líšia. | |
Akademické vydavateľstvo / Akademické vydavateľstvo: Akademické publikovanie je oblasť vydavateľstva, ktorá distribuuje akademický výskum a štipendium. Väčšina akademických prác je publikovaná v článkoch, knihách alebo v dizertačných prácach z akademických časopisov. Časť akademického písomného výstupu, ktorá nie je formálne publikovaná, ale iba vytlačená alebo zverejnená na internete, sa často nazýva „šedá literatúra". Väčšina vedeckých a vedeckých časopisov a mnoho akademických a odborných kníh, aj keď nie všetky, sú založené na nejakej forme vzájomného hodnotenia alebo redakčného rozhodovania, aby boli texty kvalifikované na vydanie. Štandardy peer review kvality a selektivity sa medzi časopismi, vydavateľmi a vydavateľmi a oblasťami veľmi líšia. | |
Akademickí vydavatelia / Akademické vydavateľstvo: Akademické publikovanie je oblasť vydavateľstva, ktorá distribuuje akademický výskum a štipendium. Väčšina akademických prác je publikovaná v článkoch, knihách alebo v dizertačných prácach z akademických časopisov. Časť akademického písomného výstupu, ktorá nie je formálne publikovaná, ale iba vytlačená alebo zverejnená na internete, sa často nazýva „šedá literatúra". Väčšina vedeckých a vedeckých časopisov a mnoho akademických a odborných kníh, aj keď nie všetky, sú založené na nejakej forme vzájomného hodnotenia alebo redakčného rozhodovania, aby boli texty kvalifikované na vydanie. Štandardy peer review kvality a selektivity sa medzi časopismi, vydavateľmi a vydavateľmi a oblasťami veľmi líšia. | |
Akademické vydavateľstvo / Akademické vydavateľstvo: Akademické publikovanie je oblasť vydavateľstva, ktorá distribuuje akademický výskum a štipendium. Väčšina akademických prác je publikovaná v článkoch, knihách alebo v dizertačných prácach z akademických časopisov. Časť akademického písomného výstupu, ktorá nie je formálne publikovaná, ale iba vytlačená alebo zverejnená na internete, sa často nazýva „šedá literatúra". Väčšina vedeckých a vedeckých časopisov a mnoho akademických a odborných kníh, aj keď nie všetky, sú založené na nejakej forme vzájomného hodnotenia alebo redakčného rozhodovania, aby boli texty kvalifikované na vydanie. Štandardy peer review kvality a selektivity sa medzi časopismi, vydavateľmi a vydavateľmi a oblasťami veľmi líšia. | |
Academic publishing_in_China / Academic publishing in China: Dnes v Číne existuje viac ako 8 000 akademických časopisov, z ktorých viac ako 4 600 možno považovať za vedecké. Asi 1 400 sa týka vedy o zdraví. | |
Academic publishing_in_china / Academic publishing in China: Dnes v Číne existuje viac ako 8 000 akademických časopisov, z ktorých viac ako 4 600 možno považovať za vedecké. Asi 1 400 sa týka vedy o zdraví. | |
Academic publishing_in_the_People% 27s_Republic_of_China / Academic publishing in China: Dnes v Číne existuje viac ako 8 000 akademických časopisov, z ktorých viac ako 4 600 možno považovať za vedecké. Asi 1 400 sa týka vedy o zdraví. | |
Academic publishing_reforms / Academic publishing publishing: Reforma vydávania akademických časopisov je zástancom zmien v spôsobe vytvárania a distribúcie akademických časopisov v dobe internetu a nástupu elektronického publikovania. Od rozmachu internetu ľudia organizujú kampane zamerané na zmenu vzťahov medzi akademickými autormi, ich tradičnými distribútormi a ich čítanosťou. Väčšina diskusií sa sústredila na využitie výhod, ktoré ponúka kapacita internetu na rozsiahlu distribúciu materiálu na čítanie. | |
Academic pulmonary_medicine / Pulmonology: Pulmonológia alebo pneumológia je lekárska špecializácia, ktorá sa zaoberá chorobami dýchacích ciest. V niektorých krajinách a oblastiach je tiež známy ako respirológia , respiračná medicína alebo hrudníková medicína . | |
Akademická kvalifikácia / kvalifikácia: Kvalifikácia je buď proces kvalifikácie na úspech, alebo osvedčenie preukazujúce tento úspech, a môže odkazovať na:
| |
Akademická štvrť / Akademická štvrť: Akademická štvrť sa môže týkať:
| |
Akademická štvrť_ (časovanie triedy) / Akademická štvrť (časovanie triedy): Akademický štvrťrok je štvrťhodinový nesúlad medzi stanoveným časom začiatku prednášky alebo hodiny a skutočným časom začiatku na niektorých univerzitách v Európe vrátane Rakúska, Belgicka, Chorvátska, Českej republiky, Dánska, Estónska, Fínska, Nemecka, Grécka, Maďarsko, Taliansko, Holandsko, Nórsko, Poľsko, Portugalsko, Rumunsko, Srbsko, Slovinsko, Švédsko, Švajčiarsko, Spojené kráľovstvo a USA. | |
Akademická štvrť_ (disambiguácia) / Akademická štvrť: Akademická štvrť sa môže týkať:
| |
Akademický štvrťrok_ (rok_delenia) / Akademický štvrťrok (ročné rozdelenie): Akademická štvrť sa týka rozdelenia akademického roka na štyri časti. | |
Akademické štvrte / Akademická štvrť: Akademická štvrť sa môže týkať:
| |
Akademická kvízová súťaž / Kvízová misa: Quiz bowl je kvízová súťaž, ktorá testuje hráčov na širokej škále akademických predmetov. Štandardizované formáty kvízových misiek hrajú študenti nižších, stredných, stredných a vysokých škôl z celých USA, Nemecka, Švajčiarska, Kanady, Ázie a Spojeného kráľovstva. | |
Akademický kvíz_show / Študentský kvíz: Študentský kvíz je televízny alebo rozhlasový kvíz s účasťou súťažiacich zastupujúcich školy, ktoré navštevujú. Program NBC4's Academic v metropolitnej oblasti Washington, DC je najdlhšie trvajúcim študentským kvízovým programom na svete. | |
Akademická hodnosť / Zoznam akademických hodností: Akademická hodnosť je hodnosť vedca alebo učiteľa na vysokej škole, strednej škole, univerzite alebo vo výskumnom zariadení. Akademické hodnosti naznačujú relatívny význam a moc jednotlivcov v akademickej sfére. | |
Akademická hodnosť_in_Fínsko / Akademické hodnosti vo Fínsku: Nasledujú akademické hodnosti vo fínskom systéme vysokoškolského vzdelávania. Existuje určitý počet pracovných miest, na ktoré je možné použiť, keď sú uvoľnené alebo zriadené. | |
Academic rank_in_France / Akademické hodnosti vo Francúzsku: Nasledujúci text sumarizuje základné akademické hodnosti vo francúzskom systéme vysokoškolského vzdelávania. Väčšina akademických inštitúcií, ktoré sú riadené štátom, sú ľudia so stálymi pozíciami štátnymi zamestnancami. | |
Academic rank_in_Sweden / Akademické hodnosti vo Švédsku: Tento článok popisuje akademické pozície a hodnosti vo Švédsku. | |
Academic rank_in_france / Akademické hodnosti vo Francúzsku: Nasledujúci text sumarizuje základné akademické hodnosti vo francúzskom systéme vysokoškolského vzdelávania. Väčšina akademických inštitúcií, ktoré sú riadené štátom, sú ľudia so stálymi pozíciami štátnymi zamestnancami. | |
Akademická hodnosť_v_jednotených_štátoch / Akademické hodnosti v Spojených štátoch: Akademické hodnosti v USA sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademický rebríček / rebríček univerzít a univerzít: Rebríčky univerzít a univerzít sú rebríčky inštitúcií vysokoškolského vzdelávania, ktoré sa hodnotia na základe rôznych kombinácií rôznych faktorov. Žiadny z týchto rebríčkov neposkytuje komplexný prehľad o silných stránkach inštitúcií, ktoré sú v nich umiestnené, pretože všetky vyberajú škálu ľahko kvantifikovateľných charakteristík, na ktorých sú založené ich výsledky. Rebríček najčastejšie uskutočňovali časopisy, noviny, webové stránky, vlády alebo akademici. Okrem hodnotenia celých inštitúcií vykonávajú organizácie aj rebríčky konkrétnych programov, oddelení a škôl. Rôzne rebríčky berú do úvahy kombinácie opatrení financovania a dotácií, vynikajúcej úrovne výskumu a / alebo vplyvu, odborných znalostí špecializácie, prijatia, možností študentov, čísel ocenení, internacionalizácie, zamestnania absolventov, priemyselného prepojenia, historickej reputácie a ďalších kritérií. Rôzne rebríčky väčšinou hodnotiace inštitucionálne výstupy podľa výskumu. Niektoré rebríčky hodnotia inštitúcie v rámci jednej krajiny, zatiaľ čo iné hodnotia inštitúcie na celom svete. Táto téma vyvolala veľa diskusií o užitočnosti a presnosti hodnotení. Rastúca rozmanitosť metodík hodnotenia a sprievodná kritika každej z nich poukazujú na nedostatok konsenzu v tejto oblasti. Ďalej sa ukazuje, že je možné hrať v systémoch hodnotenia pomocou nadmerných sebaklamácií alebo pomocou výskumníkov, ktorí sa navzájom podporujú v prieskumoch. UNESCO spochybnilo, či rebríčky „škodia viac ako dobre", pričom pripúšťa, že „správne alebo nesprávne sú vnímané ako miera kvality a vytvárajú tak silnú konkurenciu medzi univerzitami po celom svete". | |
Akademické hodnotenie svetových univerzít / Akademické hodnotenie svetových univerzít: Akademický rebríček svetových univerzít ( ARWU ), tiež známy ako Šanghajský rebríček , je jednou z každoročných publikácií svetových univerzitných rebríčkov. Ligovú tabuľku pôvodne zostavila a vydala Šanghajská univerzita Jiao Tong v roku 2003 a stala sa tak prvým globálnym univerzitným rebríčkom s rozmanitými ukazovateľmi. | |
Akademické rebríčky_univerzít_v_Mexiku / Akademické rebríčky univerzít v Mexiku: Akademické rebríčky univerzít v Mexiku sú zoznamy univerzít a inštitúcií vysokoškolského vzdelávania v krajine, ktoré sú zoradené podľa rôznych kritérií hodnotenia. Hodnotenia môžu vychádzať z „vnímanej subjektívnej kvality", z určitej kombinácie empirických štatistík, bibliometrických štatistík alebo skúšok zo strany učiteľov, študentov alebo iných osôb. Uchádzači s týmito klasifikáciami často konzultujú, aby získali miesto na univerzite a vybrali si ju podľa osobných kritérií. | |
Akademické rebríčky_univerzít_v_Pakistane / Rebríčky univerzít v Pakistane: Tento článok predstavuje prehľad univerzitných hodnotení v Pakistane . V Pakistane poskytuje Komisia pre vysokoškolské vzdelávanie (HEC) oficiálne hodnotenie vysokých škôl na celoštátnej úrovni na základe mnohých kritérií. Existujú tiež rôzne časopisy, noviny a medzinárodné agentúry / štandardy, ktoré poskytujú rebríčky a analýzy. | |
Akademické hodnosti / Zoznam akademických hodností: Akademická hodnosť je hodnosť vedca alebo učiteľa na vysokej škole, strednej škole, univerzite alebo vo výskumnom zariadení. Akademické hodnosti naznačujú relatívny význam a moc jednotlivcov v akademickej sfére. | |
Akademické hodnosti_ (Argentína) / Akademické hodnosti v Argentíne: Profesori sa zvyčajne kategorizujú ako „ordinario" alebo „concursado", „interino" alebo „suplente". Vo väčšine prípadov vyučuje triedy profesorský tím zložený z jedného alebo dvoch profesorov a pomocných pracovníkov, ktorý spravidla funguje aj ako výskumný tím. Bez ohľadu na túto hodnosť musia profesori na verejných vysokých školách vykonávať výskum. Tento systém hodnotenia je používaný na Universidad de Buenos Aires a na väčšine verejných univerzít, ale nie na všetkých; keďže sú autonómne, môžu si zvoliť vlastnú stupnicu. Súkromné vysoké školy majú v každom prípade svoje vlastné hodnotenie, niekedy založené na verejnom vysokoškolskom systéme, aj keď spravidla majú nižšie stupne alebo sú východiskovým bodom pre učiteľskú dráhu. | |
Akademické hodnosti_ (Austrália a Nový Zéland) / Akademické hodnosti (Austrália a Nový Zéland): Tento článok je o akademických hodnostiach vysokoškolského vzdelávania v Austrálii a na Novom Zélande. Oba systémy pochádzajú zo spoločného dedičstva v britskom univerzitnom systéme. | |
Akademické hodnosti_ (Portugalsko_a_Brazília) / Akademické hodnosti (Portugalsko a Brazília): Akademické hodnosti v Portugalsku a Brazílii sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_ (Spojené kráľovstvo) / Zoznam akademických hodností: Akademická hodnosť je hodnosť vedca alebo učiteľa na vysokej škole, strednej škole, univerzite alebo vo výskumnom zariadení. Akademické hodnosti naznačujú relatívny význam a moc jednotlivcov v akademickej sfére. | |
Akademické hodnosti_ (Spojené štáty) / Akademické hodnosti v Spojených štátoch: Akademické hodnosti v USA sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Argentíne / Akademické hodnosti v Argentíne: Profesori sa zvyčajne kategorizujú ako „ordinario" alebo „concursado", „interino" alebo „suplente". Vo väčšine prípadov vyučuje triedy profesorský tím zložený z jedného alebo dvoch profesorov a pomocných pracovníkov, ktorý spravidla funguje aj ako výskumný tím. Bez ohľadu na túto hodnosť musia profesori na verejných vysokých školách vykonávať výskum. Tento systém hodnotenia je používaný na Universidad de Buenos Aires a na väčšine verejných univerzít, ale nie na všetkých; keďže sú autonómne, môžu si zvoliť vlastnú stupnicu. Súkromné vysoké školy majú v každom prípade svoje vlastné hodnotenie, niekedy založené na verejnom vysokoškolskom systéme, aj keď spravidla majú nižšie stupne alebo sú východiskovým bodom pre učiteľskú dráhu. | |
Akademické hodnosti_v_Austrálii / Akademické hodnosti (Austrália a Nový Zéland): Tento článok je o akademických hodnostiach vysokoškolského vzdelávania v Austrálii a na Novom Zélande. Oba systémy pochádzajú zo spoločného dedičstva v britskom univerzitnom systéme. | |
Akademické hodnosti_v_Brazílii / Akademické hodnosti (Portugalsko a Brazília): Akademické hodnosti v Portugalsku a Brazílii sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v Kanade / Akademické hodnosti v Kanade: Akademické hodnosti v Kanade sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Chine / Akademické hodnosti v Číne: Akademické hodnosti v Číne sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Kolumbii / Akademické hodnosti v Kolumbii: Akademické hodnosti v Kolumbii sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Dánsku / Akademické hodnosti v Dánsku: Akademické hodnosti v Dánsku sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Egypt / Akademické hodnosti v Egypte: Akademické hodnosti v Egypte sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Academic ranks_in_Finland / Akademické hodnosti vo Fínsku: Nasledujú akademické hodnosti vo fínskom systéme vysokoškolského vzdelávania. Existuje určitý počet pracovných miest, na ktoré je možné použiť, keď sú uvoľnené alebo zriadené. | |
Akademické hodnosti_ vo Francúzsku / Akademické hodnosti vo Francúzsku: Nasledujúci text sumarizuje základné akademické hodnosti vo francúzskom systéme vysokoškolského vzdelávania. Väčšina akademických inštitúcií, ktoré sú riadené štátom, sú ľudia so stálymi pozíciami štátnymi zamestnancami. | |
Akademické hodnosti_v_ Nemecku / Akademické hodnosti v Nemecku: Akademické hodnosti v Nemecku sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Maďarsku / Akademické hodnosti v Maďarsku: Akademické hodnosti v Maďarsku sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Indii / Akademické hodnosti v Indii: Akademické hodnosti v Indii sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Izraelu / Akademické hodnosti v Izraeli: Akademické hodnosti v Izraeli sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Itálii / Akademické hodnosti v Taliansku: Akademickými hodnosťami v Taliansku sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Jordánsku / Akademické hodnosti v Jordánsku: Akademické hodnosti v Jordánsku sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Keni / Akademické hodnosti v Keni: Akademické hodnosti v Keni sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v Malajzii / Akademické hodnosti v Malajzii: Akademické hodnosti v Malajzii sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. Malajzia všeobecne používa akademické hodnosti Commonwealthu. Existujú však univerzity, ktoré používajú svoje vlastné akademické tituly. | |
Akademické hodnosti_v_Holandsku / Akademické hodnosti v Holandsku: Akademickými hodnosťami v Holandsku sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. Tieto stupne sú väčšinou obmedzené na vedcov zastávajúcich pozíciu na holandských výskumných univerzitách, zatiaľ čo pozícia lektora je výnimkou na odborných univerzitách. | |
Akademické hodnosti_na Nový Zéland / Akademické hodnosti (Austrália a Nový Zéland): Tento článok je o akademických hodnostiach vysokoškolského vzdelávania v Austrálii a na Novom Zélande. Oba systémy pochádzajú zo spoločného dedičstva v britskom univerzitnom systéme. | |
Academic ranks_in_Norway / Akademické hodnosti v Nórsku: Akademické hodnosti v Nórsku sú systémom radov založeným na zásluhách, ktorý používajú akademickí zamestnanci na akademickej pôde. Podobne ako v britskom hodnostnom systéme, je aj nórsky hodnostný systém v zásade rozdelený do troch študijných programov, kombinovanej výskumnej a pedagogickej kariéry, výskumnej kariéry a učiteľskej kariéry. | |
Akademické hodnosti_v_Portugalsku / Akademické hodnosti (Portugalsko a Brazília): Akademické hodnosti v Portugalsku a Brazílii sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Rusku / Akademické hodnosti v Rusku: Akademické hodnosti v Rusku sú udelené tituly, ktoré poukazujú na relatívny význam a moc profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov na ruskej akademickej pôde a vedeckých inštitúciách. Hodnosť „potvrdzuje" preukázanú schopnosť jednotlivca pracovať na konkrétnej akademickej (-ých) pozícii (-och). | |
Akademické hodnosti_v_Srbsku / Akademické hodnosti v Srbsku: Akademické hodnosti v Srbsku sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_slovensku / Akademické hodnosti v Českej republike a na Slovensku: Akademické hodnosti v Českej republike a na Slovensku sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Južnej Afrike / Akademické hodnosti v Južnej Afrike: Akademické hodnosti v Juhoafrickej republike sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Španielsku / Akademické hodnosti v Španielsku: Akademické hodnosti v Španielsku sú tituly, relatívny význam a autorita profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_Švédsku / Akademické hodnosti vo Švédsku: Tento článok popisuje akademické pozície a hodnosti vo Švédsku. | |
Akademické hodnosti_v_Thajsku / Akademické hodnosti v Thajsku: Akademické hodnosti sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_českej_republike / Akademické hodnosti v Českej republike a na Slovensku: Akademické hodnosti v Českej republike a na Slovensku sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_českej_republike_a_slovensku / Akademické hodnosti v Českej republike a na Slovensku: Akademické hodnosti v Českej republike a na Slovensku sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademické hodnosti_v_na_Holandsku / Akademické hodnosti v Holandsku: Akademickými hodnosťami v Holandsku sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. Tieto stupne sú väčšinou obmedzené na vedcov zastávajúcich pozíciu na holandských výskumných univerzitách, zatiaľ čo pozícia lektora je výnimkou na odborných univerzitách. | |
Akademické hodnosti_v_jednotnom_kráľovstve / Akademické hodnosti vo Veľkej Británii: Akademické hodnosti vo Veľkej Británii sú tituly, relatívny význam a sila zamestnancov na univerzitách. Krajina má všeobecne tri akademické dráhy: jedna zameraná na výskum, druhá na výučbu a druhá, ktorá kombinuje tieto dve možnosti. | |
Akademické hodnosti_v_jednotených_štátoch / Akademické hodnosti v Spojených štátoch: Akademické hodnosti v USA sú tituly, relatívny význam a sila profesorov, výskumných pracovníkov a administratívnych pracovníkov pôsobiacich na akademickej pôde. | |
Akademický realizmus / Akademické umenie: Academic umenia, alebo academicism alebo akademizmus, je štýl maľby, sochárstvo a architektúry produkované pod vplyvom európskych umeleckých akadémiách. Akademické umenie je konkrétne umenie a umelci ovplyvnení štandardmi francúzskej Académie des Beaux-Arts, ktorá sa praktizovala v rámci hnutí neoklasicizmu a romantizmu, a umením, ktoré nasledovalo po týchto dvoch činnostiach v snahe syntetizovať obidva ich štýly , a čo najlepšie odráža maľba Williama-Adolphe Bouguereaua, Thomasa Couture a Hansa Makarta. V tejto súvislosti sa to často nazýva „akademizmus", „akademizmus", „umelecký pompier" (pejoratívne) a „eklekticizmus", niekedy sa spája s „historizmom" a „synkretizmom". |
Friday, April 2, 2021
Academic librarian/Librarian
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Adolfow/Adolfów, Łódź Voivodeship
Adolfow / Adolfów, Lodžské vojvodstvo: Adolfów je dedina v správnom obvode Gmina Zgierz v Zgierzskej župe v Lodžskom vojvodstve v stre...
-
Acad% C3% A9mie Tchit% C3% A9_FC / Académie Tchité FC: Académie Tchité Football Club alebo jednoducho Académie Tchité je futbalový (f...
-
Adamo, Mozambik / Adamo, Mozambik: Adamo je dedina v okrese Ancuabe v provincii Cabo Delgado na severovýchode Mozambiku. Adamo, Nicola...
-
Abu Janlu / Abu Janlu: Abu Janlu je dedina v vidieckom okrese Ijrud-e Pain, okres Halab, okres Ijrud v provincii Zanjan v Iráne. Pri s...
No comments:
Post a Comment